Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گلپایگان درمجلس، بر اجرای دقیق و کامل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، پیش از هرگونه مذاکره تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدمسعود خاتمی نماینده گلپایگان درمجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 26اسفند ) قوه مقننه ، در تذکر شفاهی خود با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت:این قانون یکی از مصوبات افتخارآمیز مجلس است که اثرات مفیدی دارد ، این قانون تاکید دارد کسانی که مذاکره می کنند چه در قالب 1+5 و چه 1-5 چه در راستای برجام و چه غیر از برجام، همه و همه باید در یک راستا صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مذاکرات همه باید براساس تاکید بر رفع همه تحریم ها و راستی آزمایی باشد و همچنین اجرای دقیق و کامل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مورد نظر ما است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با بیان اینکه همه اظهارنظرها در راستای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها باید باشد، خاطرنشان کرد: اگر کسی غیر از آن عمل کند مطابق اصل 82 با آن ها رفتار شده و دیگر نماینده کشور نخواهند بود.

*وزارت کشور به انتصابات نادرست اخیر در آمل رسیدگی کند

رضا حاجی پور نماینده آمل در مجلس نیز در ادامه جلسه امروز در تذکر شفاهی به وزیر کشور، گفت: در خصوص مسئولان و انتصابات آن ها طی چند مدت گذشته چندین مرتبه حضورا با رحمانی فضلی صحبت شد.

وی افزود:مطابق اصل 84 قانون اساسی نمایندگان حق دارند در خصوص جابه جایی مدیران در سطح کشور، استان و شهرستان اظهارنظر کنند و این در حالی است که شخصا در این خصوص نه تذکری داده ام و نه سوالی را طرح کرده ام.

نماینده آمل در مجلس بیان کرد:طی چند مدت گذشته نامه ای را در خصوص انتصابات نادرست در حوزه انتخابیه آمل به وزارت کشور ارسال کردم؛ مسئولی که به صورت شبانه از سوی وزیر کشور عزل شد مجددا از سوی استاندار در حال دریافت پست در شهرستان است لذا درخواست می شود این موضوع حل و فصل شود زیرا آمل بزرگان زیادی را در خود جای داده است.

*کرونا، جان مردم را در صف مرغ و نان تهدید می کند
رحمت الله نوروزی نماینده مردم علیآباد کتول در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی خود عنوان کرد: مردم استان گلستان از دولت و مجلس انتظار دارند با توجه به اینکه روزی 500 تن مرغ تولیدی این استان به میدان بهمن تهران می آید، اما باز شاهد صف های طولانی برای خرید مرغ در این شرایط کرونایی هستیم.

وی در ادامه خطاب به وزرای صمت و جهاد کشاورزی افزود: انتظار است که برای رفع این مشکل تدابیر جدی اتخاذ کرده و با توجه به اینکه صف های طولانی نان نیز این روزها مشاهده می شود به این وضعیت رسیدگی کنند.

قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده علی آباد بیان کرد: از آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور می خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند، چرا که استان هایی که خود تولیدکننده مرغ هستند، نباید صف مرغ در آنها مشاهده شود.

انتهای ‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور