Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: باید از انتشار برخی سخنان به دور از انصاف در فضای مجازی خودداری شود.

وی با تاکید بر لزوم قدردانی از گروه‌های جهادی و مدافعان سلامت گفت: این افراد در راستای کمک رسانی به نیازمندان و فقرا و همچنین برای عبور از وضعیت سخت کرونا مخلصانه تلاش و جانفشانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه دزفول با بیان اینکه درست نیست برخی افراد از توفیقات الهی برای کسب وجهه اجتماعی استفاده کنند، اظهارداشت: در برخی موارد افرادی با پوشش رسانه‌ای تلاش می‌کنند کار خود را برجسته کنند که تذکراتی در این خصوص داده شده است.

وی اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز را تبریک گفت و از فرماندار و مدیران ادارات دزفول که در طول سال تلاش کردند، قدردانی کرد.

شهر چغامیش دزفول نیازمند فضای آموزشی و ورزشی است

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر چغامیش نیز در این نشست گفت: شهر چغامیش دزفول نیازمند فضای آموزشی و ورزشی است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد. 

مهران زلقی افزود: شهر چغامیش با حدود ۲ هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت ثابت و یکهزار نفر جمعیت شناور در مرکز بخش چغامیش دزفول واقع شده است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه نخستین مدرسه حومه شهرستان دزفول در دهه ۳۰ در چغامیش احداث شده این شهر اکنون فقط ۲ مدرسه دارد و در همه مقاطع با کمبود فضای آموزشی مواجه است.
این عضو شورای شهر چغامیش گفت: این شهر از داشتن فضای ورزشی نیز محروم است و با وجود پیگیری‌های فراوان تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
وی نداشتن نماز جمعه را از مشکلات بخش جغامیش عنوان کرد و افزود: تمام برنامه‌های فرهنگی ورزشی بر دوش شهرداری است که برای اجرای این برنامه‌ها نیازمند احداث فرهنگسرا هستیم.
زلقی اظهارداشت: با کمک مسوولان استانی و شهرستانی یک دبیرستان دخترانه در بخش چغامیش احداث کردیم تا دانش آموزان دختر مسیر رفت و برگشت ۷۰ کیلومتری را طی نکنند و درگیر تبعات اجتماعی نداشتن مدرسه نشوند. 
وی از شورای فرهنگ عمومی خواست برای رفع مشکلات بخش چغامیش به عنوان یک بخش پردرآمد که از حداقل امکانات محروم است، همکاری لازم را داشته باشند.

خوزستان یکهزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد دارد

حجت الاسلام مرتضی همت‌پور رییس کانون‌های فرهنگی مساجد استان خوزستان نیز با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی در هر استان گفت: استان خوزستان یکهزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد دارد که باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود. 
وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سه جبهه اقتصادی، امنیتی و فرهنگی در جنگ هستیم، افزود: در جبهه اقتصادی و امنیتی فعال بودیم ولی در جبهه فرهنگی هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.
حجت الاسلام همت پور اشراف، پیشگیری و اقدام را سه مرحله مهم برای حل مسائل فرهنگی عنوان و بیان کرد: مراحل اشراف و اقدام در حوزه مسائل فرهنگی در مناطق مختلف دزفول داریم ولی در زمینه پیشگیری نیازمند کار بیشتر هستیم.
وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری و سایر نهادهای فرهنگی نیازمند توجه هستند تا بتوانند مشکلات را بررسی و حل کنند؛ اگر سیستم‌های فرهنگی به وظایف خود عمل نکنند زندان‌ها گسترده‌تر و نهادهای امنیتی فربه‌تر می‌شوند.

آثار دفاع مقدس حفظ شوند

بهزاد جولایی رئیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: شهرستان دزفول ۲هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۷۰ آزاده و ۱۲۶ جاویدالاثر دارد که با این حجم شهدا و ایثارگران امکان دفن پدر و مادر شهدا در مزار شهدا نیست.

وی با تاکید بر لزوم باقی ماندن گلزار شهدا به عنوان آثار دفاع مقدس افزود: یک مکان به عنوان مزار صالحین برای خانواده شهدا در نظر گرفته شده است که درصورت مشاهده اقدام خلاف قانون و دفن خانواده شهدا در قطعه ویژه شهدا، با آنها برخورد قضایی می‌شود.
جولایی از مدیران و مسوولان دزفول خواست از آثار دفاع مقدس حفاظت کنند.

نماینده گروه جهادی دست‌های آسمانی نیز گفت: خدمات این گروه جهادی شامل همه شهرستان و روستاهای دزفول شده ولی ۸۰ درصد خدمات و فعالیت‌ها در بخش چغامیش است. 
امجد افزود: کارگروه‌های معیشتی و عمرانی فعال است که خدمات خود را برای جامعه هدف ارائه می‌دهند به عنوان مثال در یکسال اخیر، حدود ۱۰ میلیارد ریال خدمات شامل بسته‌های معیشتی، خدماتی، عمرانی، مشاوره‌ها و آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف ارائه شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین خدمات به روستای بنه حاجات، دهنو باقر، روستای شهید بهشتی و شهرک خیبر ارائه شده است، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ویژه بانوان و عمرانی ویژه آقایان از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این گروه جهادی است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی دفاع مقدس دزفول خوزستان محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی دفاع مقدس دزفول شورای فرهنگ عمومی دفاع مقدس دزفول خوزستان محرومیت اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی بخش چغامیش شهر چغامیش دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ابتدا دنیای امروز را عرصه نبرد طرفداران دین اسلام، قرآن و ارزش‌های انسانی با دشمنان خدا، شیطان پرست‌ها، خودپرست‌ها و دنیا پرست‌ها دانست و سپس گفت: دشمن جنگی ترکیبی در همه عرصه‌های زندگی مسلمانان ایرانی به راه انداخته است.

امام جمعه شیراز گفت: ما جنگ نظامی را هشت سال تجربه کردیم و کارآزموده هستیم اما دشمنان عرصه اقتصادی را نقطه ضعف ما می‌دانند و در این عرصه جنگ راه انداخته‌اند که به کمک خدا و با همراهی مردم این عرصه را هم خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ فرهنگی نیز تمام تلاش خود را می‌کند که بر ما پیروز شود گفت: در این عرصه نیز پیروز واقعی ما مسلمانان خواهیم بود و این وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم بیان کرد: کارگران سربازان عرصه جنگ اقتصادی و معلمان سربازان عرصه جنگ فرهنگی هستند که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز بر حمایت مسئولان از تولید ملی و تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در برخی از جلسات می‌گوئیم این جنس را فلان شرکت شیرازی یا استان فارسی تولید کرده و از آن باید حمایت کرد اما عده‌ای می‌گویند نمونه خارجی آن بهتر است و اینگونه تولید ملی تضعیف می‌شود و به کشور آسیب می‌زنند.

امام جمعه شیراز از مردم خواست اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد دلالی کند به سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی بپردازد که این نکته باید قابل توجه بانک‌ها و همه مدیران نیز قرار بگیرد.

وی در ادامه به زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در تولید، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ کار، ایجاد اشتغال در جامعه و مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان دیگر مولفه‌هایی نام برد که سبب تحقق بهتر شعار سال می‌شوند.

کد خبر 6089228

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • انتقاد شدید باشگاه تراکتور از مجریان شبکه تلویزیونی «سهند»
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان