Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از نگاه تربیتی و اخلاقی، یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌های پرورشی و سازندگی، تربیت از راه نشان دادن الگو‌ها است. اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز و جامعه پرداز این اصل را در برنامه‌های تربیتی و اخلاقی خود مطرح کرده و با ارائه الگو‌های اصلی و حقیقی و پرهیزدادن از الگو‌های بدلی و دروغین، روش تربیتی ویژه‌ای را به جامعه بشری نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهره انسانی و اخلاقی امام حسین (ع) به عنوان الگوی عینی جامعه اسلامی در میان دوست و دشمن مطرح است. با کمی تامل در زندگی این امام همام مشاهده می‌کنیم که اباعبدالله (ع) پیش از هرچیز، «عبدالله» بود و عبودیت در تمام زوایای زندگی و رفتار و گفتارش آشکار بود. سیره او سازنده انسان و ترسیم کننده سیستم ارزش‌های اخلاقی است. ایشان الگوی رحمت، رافت، کرامت و بزرگواری است که باران وجودش همگان را سیراب می‌سازد و شادابی و نشاط و حیات و حرکت می‌آفریند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد بصیری سخنران و پژوهشگر مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر اباعبدالله در طول تاریخ اسلام گفت: تعداد روایاتی که از امام حسین (ع) به دست ما رسیده  بسیار محدود است، اما با این وجود ایشان بالاترین تاثیر را در احیا و ماندگاری دین اسلام داشته اند.

بیشتر بخوانید

چه آیه ای هنگام ولادت در گوش امام حسین (ع) قرائت شد؟

وی به یکی از سیره‌های اخلاقی اباعبد الله (ع) اشاره کرد و ادامه داد: در تاریخ نقل شده که امام حسین (ع) با تعدادی از اصحاب به دیدار شخص بیماری رفتند که از شدت درد «آه» می‌کشید. ناگهان یکی از اصحاب اباعبدالله (ع) به او گفت به جای اینکه آه بگویی «یا الله» بگو و از خداوند یاری بخواه. امام حسین (ع) با شنیدن این کلام آن صحابه را سرزنش کردند و فرمودند «آه نامی از اسم‌های خداوند است».

این کارشناس مذهبی در پایان یادآور شد: ملاقات بیمار آنقدر اهمیت دارد که دستورات ویژه‌ای در این زمینه داریم تا جایی که خداوند به موسی (ع) می‌فرماید "موسی هنگامی که من مریض شدم چرا به عیادت من نیامدی، حضرت موسی (ع) از خداوند پرسیدند آیا شما هم مریض می‌شوید؟ خداوند در پاسخ عرضه داشت همسایه مومن تو دچار بیماری شد انگار من بیمار شدم و تو به عیادت من نیامدی".

امام حسین (ع) در این سیره عملی فرمودند که بیماری که «آه» می‌کشد در واقع خداوند را صدا می‌کند و تجلی صفت خداوند است در مقام یاری و دستگیری.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام احمد بصیری را مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میلاد امام حسین اباعبدالله شعبانیه امام حسین امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است