Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:42:41 GMT

کاهش نزاع دسته جمعی و افزایش نزاع فردی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۹۳۶۰

کاهش نزاع دسته جمعی و افزایش نزاع فردی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه در اراک، اظهار کرد: در مورد علل افزایش نزاع فردی با هدف کاهش این پدیده باید آسیب شناسی شود. البته مردم باید آستانه صبر خود را بالا ببرند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همیشه همراه و در کنار مردم و مردم هم پشتیبان نیروی انتظامی هستند، افزود: تمام تلاش برای این است که امنیت پایدار برای جامعه و مردم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفخمی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات و چالش‌ها و دغدغه‌های مردم سرقت است که در مدت ۳۵۶ روز سال جاری وقوع سرقت نسبت به کل استان‌های کشور، استان مرکزی رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در وقوع سرقت در استان شاهد افزایش ۲۳ درصدی و کشف ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه مشابه سال گذشته هستیم؛ وقوع سرقت به عنف کاهش ۳۶ درصدی و دستگیری افزایش ۹ درصدی، وقوع سرقت‌های مسلحانه کاهش ۳۶ درصدی و دستگیری افزایش ۴۱ درصدی، وقوع سرقت احشام افزایش ۲۳ درصدی و کشف افزایش ۷ درصدی و دستگیری افزایش ۲ درصدی ثبت شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی، گفت: کشف مواد مخدر در مدت ۳۶۵ روز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است و بیشترین مواد مخدر کشف شده از نوع تریاک است.

وی ادامه داد: آدم‌ربایی و شرارت نیز به ترتیب کاهش ۲۵ درصدی و ۶۰ درصدی را شامل می‌شود و در بازه زمانی مذکور بالغ بر یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده است که شاهد افزایش ۸۸ درصدی آن هستیم. پرونده‌های تشکیل شده نیز در این حوزه با ۴۶ درصد افزایش همراه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد جرایم فضای سایبری مربوط به کلاهبرداری، ۲۷ درصد برداشت غیرمجاز و ۱۷ درصد نیز هتک حرمت است.

وی با اشاره به تصادفات در حوزه برون و درون شهری گفت: در حوزه درون شهری تعداد متوفیان ناشی از تصادف بالغ بر ۸۲ نفر بوده که کاهش ۶ درصدی داشته و متوفیان تصادفات برون شهری نیز با ۳۹۸ نفر، کاهش ۱۲ درصدی داشته‌اند و مجموع متوفیان درون و برون شهری ۱۱ درصد کاهش داشته است. مجموع متوفیان در سال گذشته ۵۴۱ نفر بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود، در خصوص اعمال قانون در دوران کرونا تصریح کرد: ۴۵ هزار مورد اعمال قانون در خصوص خودروهای متخلف از اجرای طرح ممنوعیت کرونایی در استان صورت گرفته که بیشترین آن مربوط به اعمال قانون ۲۰۰ هزارتومانی و منع تردد شبانه بوده است. در زمان ممنوعیت ورود خودروها به شهرهای قرمز نیز ۱۵ هزار خودرو از ورودی‌های استان برگردانده شده‌اند.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: در خصوص چهارشنبه آخر سال نگاه پلیس ایجابی و مردم محور است و انتظار می‌رود مردم نیز به حقوق شهروندی خود پایبند باشند. تدابیر لازم برای این شب اندیشیده شده و افرادی که در این مراسم دستگیر شوند تا پایان نوروز بازداشت خواهند بود. هرگونه تجمع و بستن خیابان و انجام رفتارهای ناصحیح در این شب ممنوع است.

کد خبر 5171403

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک نیروی انتظامی ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 آمار کرونا انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان بارش برف شیراز انتخابات شوراي شهر حوادث چهارشنبه سوری اردبیل استان مرکزی وقوع سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته