Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تازه‌ترین خبر‌ها از انتخابات شورا‌های شهر و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ امشب ۲۷ اسفندماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه به علت علاقه ایرانی‌ها به غافلگیری در لحظه آخر، فرایند ثبت نام از نامزد‌های شورای شهر به عصر روز چهارشنبه کشیده شد، گفت: شورا‌ها باید جایگاه خود را داشته باشند، نهاد شورا نهاد بسیار پر اهمیتی است و امیدواریم این اهمیت برای همه کسانی که متولی امر هستند کاملاً جا افتاده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: فرآیند ثبت نام‌ها بعد از دستوری که وزیر کشور دادند عملاً از ۱۸ اسفند کار شروع شد، بالغ بر ۱۵۰۰ هیات اجرایی در شهرستان‌ها و شهر‌ها باید شکل بگیرد، در این دوره با هماهنگی‌هایی که در هیات نظارت شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی صورت گرفت کار مشترکی را شروع کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، ۴ انتخابات را برگزار خواهیم کرد اظهار کرد: عملاً از بیستم وارد فرآیند ثبت‌نام شدیم، در انتخابات مجلس تا ساعات آخر مشغول ثبت نام در سالن وزارت کشور بودیم، در این دوره با توجه به شرایط کنونی ۴ راهکار اعلام شد که دو مورد حضوری و دو مورد غیر حضوری است لذا تا ساعت ۱۲ دیشب ثبت نام غیر حضوری انجام شد.

عرف با اشاره به اینکه به دلیل کثرت افراد بخشی از کار با هماهنگی که با هیات نظارت صورت گرفت امروز دنبال شد و تقریباً بعد از ظهر کار ثبت نام تمام شد، ادامه داد: در شورای چهارم حدود ۴۵ هزار نفر ثبت نام داشتند، در شورای پنجم ۵۵ هزار نفر و در شورای ششم بیش از ۵۱ هزار نفر ثبت نام کردند لذا در شورای ششم بیش از شورای چهارم ثبت نام داشتیم، اما به نسبت شورای پنجم مقداری کم شده است.

وی ادامه داد: در این دوره بیشترین ثبت‌نام سنین بین ۳۶ تا ۴۰ سال را تشکیل می‌دهد. نسبت به دوره‌های مختلف ثبت نامی، به ترتیب کارمندان، مشاغل آزاد و فرهنگیان بیشترین ثبت نام کنندگان در حوزه‌های شغلی هستند.

عرف خاطر نشان کرد: همزمان با ثبت نام، مدارک افراد به مراجع ۴ گانه ارسال شد، نظرات این مراجع، ابتدا به هیات‌های اجرایی و سپس برای هیات‌های نظارت ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به شورا‌ها کم لطفی شده است و پایه واگذاری امور به مردم، شورا‌ها هستند، گفت: خیلی خوشحال هستم جمعیت جوان برای ثبت‌نام آمدند. نهاد شورا یک نهاد بسیار پر اهمیتی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در ۸ فروردین ثبت نام میان‌دوره‌ای مجلس در ۶ حوزه را داریم و در ۱۳ فروردین هم ثبت نام مجلس خبرگان، پس از آن ۱۶ فروردین ثبت نام شورا‌های روستا و ۲۱ اردیبهشت ثبت نام ریاست جمهوری را داریم.

وی ادامه داد: با وجود دستگاه‌های احراز هویت، استفاده از اثر انگشت در انتخابات منتفی است، اما در زمان ثبت نام انتخابات همراه با کد ملی، کارت بانکی نیز خواسته شد که همین تصور غلط که مثلاً شاید نگرانی ایجاد کرد باعث شد ثبت نام حضوری بیشتر شود. هیچکس نگران نباشید این شماره کارت بانکی فقط برای احراز هویت است.

عرف  گفت: برای زمان تبلیغات هم پروتکل‌های در نظر گرفته شده و تلاش شده در زمان تبلیغات از رسانه‌ها استفاده شود.

وی افزود: به علت امکان گرم بودن روز انتخابات در ۲۸ خرداد، قرار شد برای فضا‌های باز از محل‌های بزرگ استفاده شود و همچنین سقف هر شعبه را ۱۰۰۰ رای در نظر گرفتیم و به نوعی ما در ۲۸ خرداد آن صف‌های طویل را نداریم.

عرف با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات و درخواست برای همراه داشتن ماسک و خودکار شخصی از رای دهندگان گفت: در همین دوره ثبت نام شورا هم در تهران، مصلی در نظر گرفته شد که یک مکان بزرگی بود.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: ما از حیث تعرفه هیچ مشکلی نداریم. احراز هویت رای دهندگان از طریق دستگاه‌های احراز هویت هیچ مشکلی ندارد. دوستان ما در شورای نگهبان به دلایل فنی نپذیرفتند صندوق رای الکترونیکی داشته باشیم.

وی با اشاره به هماهنگی وزارت کشور و هیات نظارت مجلس برای استفاده از صندوق الکترونیکی ادامه داد: در این دوره وزیر کشور نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته اند و آمادگی استفاده از صندوق رای الکترونیکی را در تهران را برای انتخابات شورا‌ها اعلام کرده اند.

عرف با اشاره به اینکه افراد پای صندوق زیر ۶۰ سال هستند، گفت: گرایشات سیاسی افراد مربوط به خودشان است و چیزی که برای ما مهم است اینکه این گرایش ارتباطی با روند انتخابات نداشته باشد. حتی همین امروز یکی از دوستان شورای نگهبان با من تماس گرفت و در مورد یک بخشدار موضوعاتی را گفتند که من هم دستور پیگیری دادم.

وی در مورد اینکه تغییر فرماندار و بخشدار با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد یا خیر؟ گفت: ما اعلام کرده ایم به استانداران هر نوع تغییری در سطح فرمانداران و بخشداران باید وزارت کشور در جریان باشد. حتی آقای وزیر تاکید کردند هر نوع تغییر را باید خودشان در جریان باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: معاون سیاسی وزیر کشور احراز هویت هیات نظارت ثبت نام شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند

با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی، رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات، موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روز‌های پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده، اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبر‌ها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

tags # محمد باقر قالیباف ، مجلس شورای اسلامی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است