Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالحسن نواب عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب با ۷۰ دانشگاه معتبر جهان تفاهم‌نامه همکاری دارد و در داخل کشور نیز روابط با مذاهب اهل سنت در حال تقویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: در طی سال‌های اخیر دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و دکتری ویژه تقریب بین مذاهب اهل سنت راه‌اندازی شده است.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به بروز بیماری کرونا و تحریم‌های اقتصادی ابراز داشت: در یک سال اخیر تحریم‌های اقتصادی و بیماری کرونا سبب کاهش تعاملات حضوری با دانشگاه‌های خارجی شد اما در سطح مجازی این تعاملات ادامه یافته است.
 
وی به ظرفیت دانشگاه‌های کشور در جذب دانشجویان خارجی بیان داشت: دانشگاه‌های کشورمان ظرفیت دارند که بیش از یک‌میلیون دانشجوی خارجی را جذب کنند اما به دلیل حاکم بودن برخی نگاه‌های خاص این میزان کمتر از ۵۰ هزار نفر است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب تأکید کرد: البته نباید این مهم را نادیده بگیریم که تحریم‌های اقتصادی غرب موجب شده است که زمینه‌های خودکفایی و استقلال کشور در بین همه دستگاه‌های ایجاد شود.
 
وی با انتقاد از وضعیت ادیان در کشورهای اروپایی تأکید کرد: اروپا آزادی مذهبی را محدود کرده است که جای تأمل و بحث دارد بااین‌وجود در کشورمان نمایندگان اقلیت‌های دینی با همان عقاید خالص خود نماینده مجلس و غیره دارند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب به یهودیان اشاره کرد و گفت: تعداد یهودیان در جهان کمتر از ۲۰ میلیون نفر هستند اما در دنیا تأثیرگذار هستند و به‌طورکلی ادیانی که پشتوانه دولتی نداشته باشند نمی‌توانند در عرصه بین‌المللی خود را مطرح کنند.
 
وی آموزش مجازی در یک سال گذشته در دانشگاه ادیان و مذاهب را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: این دانشگاه پیش از بروز بیماری کرونا در عرصه آموزش مجازی گام‌های خوبی برداشته بود و با شیوع این ویروس دانشگاه ادیان و مذاهب با چالش روبه‌رو نشد.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه ادیان و مذاهب در برابر سایر دانشگاه‌ها بسیار ناچیز است.
 
وی در خصوص ارتباط با وزارت امور خارجه نیز بیان داشت: بیش از ۵۰ سفیر داخلی و خارجی به‌صورت خودجوش در این دانشگاه حضور یافته و مشاوره‌های لازم را دریافت کرده‌اند و علاوه بر این آماده ارائه مشاوره‌های فرهنگی و علمی به ارکان مختلف وزارت خارجه راداریم.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخ به سؤالی در خصوص تأسیس دانشگاه تصریح کرد: پیش از تأسیس دانشگاه در خارج از کشور هیچ فردی شناخت درستی از شیعیان نداشتند و در مقابل اندیشمندان شیعی شناخت کاملی از فرق و ادیان دیگر نداشتند.
 
وی ادامه داد: از زمان تأسیس این دانشگاه و تعاملات علمی درک درست از عقاید دیگران به‌صورت چشمگیری تغییر کرده است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب بابیان این‌که دانشگاه ادیان و مذاهب بزرگ‌ترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور است، گفت: بیش از ۷ هزار دانشجوی دکتری و فوق‌لیسانس در این نهاد علمی مشغول تحصیل هستند و بر اساس چشم‌انداز ترسیم‌شده این دانشگاه جذب ۲۰ هزار دانشجو با اتکا با دانشجویان غیربومی را در ۵ سال آینده در دستور کار دارد.
 
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور دانشجویان خارجی در کشور گفت: تربیت دانشجویان خارجی می‌تواند سبب صدور انقلاب در ملت‌های دیگر شود و باید موردتوجه همه مسئولان و تصمیم‌گیرندگان قرار بگیرد.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: علاوه بر این تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه ادیان و مذاهب تألیف شده و در ۵ سال آینده این تعداد به ۲ هزار عنوان جلد کتاب خواهد رسید.
 
وی در خصوص دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی نیز بیان داشت: پاپ فرانسیس انسان ساده زیستی است و این ساده زیستی را می‌توان در پوشش لباس‌های وی نیز مشاهده کرد.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بابیان این‌که عقبه این دیدار گفت‌وگوهای ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران و واتیکان بود، ابراز داشت: پاپ انسان محترمی است که ابتدا به دیدار شیخ الازهر رفت و بعد از آن با یک مرجع تقلید شیعیان به‌عنوان دومین فرقه پرطرفدار اسلامی یعنی آیت‌الله سیستانی دیدار کرد.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب حجت الاسلام والمسلمین دانشجویان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، تاکید کرد: جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می‌کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش آموزان(۱۴۰۱/۰۸/۱۱)

بیش از شش ماه از حملات وحشیانه، ناجوانمردانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد. ده‌ها هزار انسان که عموم آنها کودکان، زنان و مردم بی دفاع بوده‌اند آماج حملات ویرانگر این رژیم جعلی قرار گرفته‌اند. همزمان با این جنایت‌ها موجی از اعتراض گسترده در جهان علیه متجاوزان و جنایتکاران صهیونسیت آغاز شد و تمام ابزارها و ظرفیت‌های نظام سلطه از جمله نهادهای حقوقی بین‌الملل و قدرت رسانه‌ای غرب، برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت و علی‌رغم همه این تلاش‌ها، صهیونست‌ها و حامیان آنها در جنگ روایت نیز در برابر موج آزادی خواهی شکست خورده و افکار عمومی در جهان اکنون بیش از هر زمان علیه آن‌ها و نظام سلطه بیدار شده است.

دانشگاه و نهاد علم در تاریخ همواره آغازگر تحولات سیاسی و اجتماعی بوده و نفی استبداد و آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است که در این موضوع نیز شاهد انفجار و خروش وجدان‌های بیدار جوانان دانشجو علیه جنایت‌های ضد بشری و نسل‌کشی در غزّه بودیم که این جوشش جوانان نشانگر این است که دوران تحریف تاریخ و وارنه نشان دادن حقیقت توسط صهیونیسم با ابزار رسانه و سلطه‌گری به پایان رسیده و این موج بیداری که امروز در دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن هستیم، ارمغان خیزش افکار عمومی ضد جنایت‌های صهیونیسم است.

از سوی دیگر فرهنگ رایج نظام‌های آموزش عالی در جهان؛ استقلال دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در ساحت‌های گوناگون از جمله استقلال علمی و آزادی در بیان نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها بوده است و آزادی آکادمیک در نظام های آموزشی اصلی پذیرفته شده و مورد احترام است. اما در کشوری که خود را مدعی اول آزادی بیان در جهان می‌داند، شاهد هستیم که نقاب از صورت آنها کنار رفته و چهره حقیقی آزادی در غرب نمایان شده است و شدیدترین برخوردها و سرکوب‌ها علیه دانشجویان و اساتیدی که اعتراض مسالمت آمیز به نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی داشتند توسط نیروهای نظامی در داخل دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است.

ضرورت دارد؛ کلیه تشکل‌های دانشگاهی و نهادهای علمی در ایران و جهان از این اعتراضات مسالمت‌آمیز که علیه نظام سلطه شکل گرفته است، حمایت کرده و تأکید می‌کند جنبش های دانشگاهی ضمن استمرار این تجمعات، اجازه ندهند نظام استکبار در پناه قانون‌های اجتماعی و نهادهای بین‌المللی خودساخته صدای وجدان‌های بیدار در جهان را خاموش کنند و فارغ از هر گرایش سیاسی، دینی و مذهبی به حمایت از این جنبش سراسری دانشگاهی بپردازند.

امید است در پرتو این بیداری وجدان‌های پاک، شاهد نابودی رژیم جنایتکار صهیونیست و رفع ظلم و زورگویی در جهان و حرکت در مسیر تعالیم الهی باشیم.

کد خبر 6090922

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز