Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:20:34 GMT

درصد معدودی از افراد گوشت قرمز خرید می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۲۶۹۷

درصد معدودی از افراد گوشت قرمز خرید می‌کنند

ایسنا/اصفهان مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین تخلفات اصناف اصفهان مربوط به گران فروشی و عدم درج قیمت است، گفت: گرانی بسیار زیادی در تمام اقلام بازار دیده می شود و بعید می دانم به غیر از درصد معدودی، افراد بتواند گوشت قرمز، مرغ، پسته و آجیل خرید کند.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار اصفهان و نظارت بر آن در آستانه شب عید، اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بازرسی اصناف از ۲۰ بهمن امسال  با حضور ۸۷ بازرس اصلی و ۲۴۲ بازرس افتخاری در اصفهان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: بازرسان افتخاری در این طرح در واحد صنفی به عنوان مشتری خرید می کنند و در صورت تخلف، بازرس رسمی با مراجعه دوباره به همان واحد، فرم تخلف را تکمیل می کند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به اینکه گران فروشی و تخلفات صنفی در اصفهان وجود دارد و در بازرسی ها با آن برخورد می شود، اظهار کرد: باید توجه داشت که قبل از گران فروشی، گرانی در بازار شدت گرفته و متاسفانه بسیاری از قیمت های سطح عرضه به گرانی برمی گردد که به دلیل کمبود و نبود مواد اولیه تولید و قیمت سرسام آور آن، افزایش نرخ ارز، تحریم ها و ... است، البته سوء مدیریت نیز در راس گرانی ها قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر گرانی بسیار زیادی در تمام اقلام بازار دیده می شود، تصریح کرد: با این وجود هیچ کمبود کالایی در بازار اصفهان نداریم و کالاهای اساسی به فراوانی وجود دارد.

محمدی فشارکی تاکید کرد: به جرات اگر ۶ ماه دور اصفهان را دیوار بکشند و هیچ کالایی وارد اصفهان نشود، با کمبود کالایی مواجه نخواهیم شد.

وی در خصوص صف های خرید مرغ و روغن، تاکید کرد: این صف ها به سوء مدیریت در توزیع کالاها برمی گردد؛ به عنوان مثال روغن تنها در برخی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای توزیع می شود، در حالیکه اگر روغن و یا مرغ به صورت مویرگی در تمام واحدهای صنفی سطح شهر عرضه می شد، امروز شاهد صف ها طولانی خرید نبودیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: متاسفانه به میزان ۲ هزار نفر مرغ در یک فروشگاه زنجیره ای توزیع می شود که این مدل نظام توزیع، موجب شلوغی و صف های طولانی شده است.

وی در خصوص وضعیت نابسامان بازار مرغ و قیمت متفاوت این کالاهای اساسی در بازار، توضیح داد: اشکال در حلقه های قبل از مغازه است و متاسفانه در کشتارگاه ها و مرغداری ها، قیمت ها تغییر می کند.

محمدی فشارکی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار استان قیمت مصوب مرغ را ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است، توضیح داد: متاسفانه کشتارگاه ها همین مرغ را به صورت پشت فاکتوری به قیمت ۲۹ هزار تومان به واحد صنفی تحویل می دهد، در این شرایط نمی توان توقع داشت که مغازه دار، مرغ را با قیمت مصوب عرضه کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه پشت فاکتوری ها یا فاکتورهای صوری نه تنها مردم، بلکه اصناف را هم بیچاره کرده است، در حالیکه باید مجموعه های قضایی با پشت فاکتوری ها برخورد کند.

وی گفت: البته بازرسی اصناف اصفهان به دلیل گران فروشی حتی به دلیل همین پشت فاکتوری ها، مغازه داران را جریمه کرده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به آمار تخلفات مرغ فروشی ها طی یک ماه گذشته، گفت: در این مدت تنها برای مرغ ۴ هزار و ۲۹۵ بازرسی انجام شده که به دنبال آن ۳۰۹ پرونده گران فروشی در بحث مرغ به تعزیرات حکومتی ارسال کرده ایم، اگرچه می دانیم که مقصر اصلی گرانی مرغ کشتارگاه ها و حلقه های قبل از آن است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از ۲۰ بهمن امسال تا پایان روز سه شنبه، ۵۷ هزار و ۸۵۱ بازرسی در اصفهان انجام شده که به دنبال آن ۹۵۷ فقره پرونده تخلف اصناف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، تصریح کرد: بیشترین تخلفات اصناف اصفهان مربوط به گران فروشی و عدم درج قیمت است.

محمدی فشارکی در ادامه با ارزیابی وضعیت بازار اصفهان در آستانه شب عید و کاهش قدرت خرید مردم به دلیل گرانی ها در سطح عرضه، گفت: مردم امروز در آستانه شب عید به دلیل آبرو خرید می کنند و تصور می کنم اگرچه مردم دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند، به دلیل همین آبرو، اندک خریدی برای آجیل دارند.

وی تصریح کرد: قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است و بعید می دانم به غیر از درصد معدودی از افراد، شهروندان بتواند گوشت قرمز، مرغ، پسته، آجیل و ... خرید کند و آنهایی که همچنان این خریدها را دارند، احتمالا جزو متمولین شهر اصفهان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گراني شب عید گرانفروشي مرغ گوشت قرمز بازار آجیل قدرت خرید اصناف مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان محمدی فشارکی گران فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس آنها شد؛ همچنین با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است. بنابراین، انتظار می‌رود معاملات تهاتری رونق بیشتری پیدا کند.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» و «منطقه ۲۰» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6097535 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد