Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشت کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در طرح ایران به عنوان مراکز برتر در رشته های فناوری، کتاب، رسانه و هنرهای تجسمی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، رقابت بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هدفمندسازی فعالیت ها در قالب طرح فهما و ایران قوی دو سالی است که بر بستر زیست بوم مساجد رقم خورده است و سالانه بر اساس برنامه های ابلاغی و نوآوری کانون ها فعالیت ها به ثبت می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرح ملی ایران قوی در قالب سه شبستان و دوازده رواق برگزار شد که به اعتقاد برنامه ریزان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد،  انسجام بخشی و کیفی سازی فعالیت‌های کانون‌ها و همچنین کشف استعداد و تربیت نسل نوجوان و جوان انقلابی از اهداف این طرح بوده است.

 

مشارکت بیش از هزار و 800 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در طرح ایران قوی و راه یابی 30 مرکز به مرحله نهایی ظرفیت های کانون ها را به نمایش گذاشت که از میان 112 کانون برتر کشوری، هشت کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در طرح ایران به عنوان مراکز برتر در رشته های فناوری، کتاب، رسانه و هنرهای تجسمی معرفی شدند.

 

کانون فرهنگی و هنری حضرت اباعبدالله(ع) شهرستان نایین نیز به عنوان کانون برتر شبکه رابطین انتخاب شده است.

 

*معراج الصالحین کاشان منتخب رسانه

 

کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین شهرستان کاشان جز 12 کانون برتر کشور شد و در حوزه رسانه به عنوان کانون برتر معرفی شده است.

 

بیش از 2 هزار و 600  خبر منتشر شده و بیش از  271 اثر چند رسانه ای نیز توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تولید شده است.

 

*کانون امام حسن مجتبی و امامزاده ایوب و جمیله خانون در حوزه کتاب

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران و کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جمیله خانون در حوزه کتاب به عنوان مراکز شایسته تقدیر در حوزه کتاب معرفی شدند.

 

بیش از هزار و 200 کتابخانه در مساجد استان اصفهان به ثبت رسیده که در طرح ایران قوی بیش از 2 هزار و 200 خلاصه کتاب ثبت شده و بیش از هزار جلسه حقیقی و مجازی برای معرفی کتاب تشکیل شده است.

 

بیش از چهار هزار نفر در  مسابقات مجازی کتابخوانی بچه های مسجد شرکت بودند.

 

*کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود منتخب عرصه فناوری

 

کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود شهرستان فلاورجان به عنوان کانون شایسته تقدیر در عرصه فناوری شناخته شد که این مرکز فرهنگی و هنری تاکنون جشنواره هایی را در عرصه رسانه های مجازی برگزار کرده است.

 

*کانون ام ابیها منتخب رواق دانش

 

کانون فرهنگی و هنری ام ابیها شهرستان اصفهان در رواق دانش به عنوان مرکز شایسته تقدیر معرفی شده است.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در رواق دانش، 91 طرح فرهنگی بومی، 439 ایده فرهنگی هنری، و بیش از هزار دوره آموزشی برگزار کرده اند.

 

*کانون حضرت مهدی منتخب رواق نمایش

 

کانون فرهنگی و هنری حضرت مهدی شهرستان اصفهان در رواق نمایش شبستان هنر موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد که این افتخاری برای فعالین حوزه هنری بوده است.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در حوزه نمایش دارای استعداد و ظرفیت منحصر به فردی هستند که سال گذشته نیز در جشنواره مردمی تئاتر بجه های مسجد نیز شرکت کردند.

 

*کانون سالار شهیدان منتخب رواق ترنج

 

رواق ترنج از مجموعه شبستان هنر است که در عرصه هنرهای تجمسمی می باشد و کانون فرهنگی و هنری سالار شهیدان کاشان به عنوان مرکز شایسته تقدیر در این رواق معرفی شده است.

 

*کانون های فرهنگی و هنری کارکردهای مساجد را احیا کرده اند

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی و هنری کارکردهای مساجد را احیا کرده اند.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» ادامه داد: فعالیت های گسترده کانون های مساجد فرصت هایی را برای جذب به مسجد و ارائه خدمات فرهنگی و هنری بوده است.

 

وی با بیان اینکه زیست بوم مجازی کانون های مساجد برای دوران کرونا کارآمد بوده است، خاطرنشان کرد: برای نوروز امسال نیز برنامه هایی بر این بستر پیش بینی شده که البته کانون های مساجد در حوزه فراغتی و ایام خاص نوروز برنامه هایی را به صورت ابتکاری انجام می دهند.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران قوی بچه های مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اصفهان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان اصفهان در طرح ایران کانون فرهنگی و هنری شایسته تقدیر بیش از هزار کانون برتر فعالیت ها ایران قوی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران