Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما گفت: برنامه‌های درسی مدرسه تلویزیونی ایران در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ پخش نمی‌شود تا دانش‌آموزان از بودن در کنار خانواده بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا سیفی در این باره افزود: همچنین اعلام شده است که در ایام نوروز برنامه درسی برای دانش آموزان در شبکه شاد هم پخش نشود تا پس از یک وقفه کوتاه مدت دوباره برنامه درسی دانش آموزان شروع به کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش سال گذشته هم در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان یک تغییر رویکرد داشت و برنامه‌ها را مبتنی بر آداب زندگی و مهارت‌های اجتماعی پخش می‌کرد.

رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما با بیان اینکه برنامه‌های دانش آموزی در ایام نوروز به صورت تلفیقی کار می‌شود، گفت: برنامه‌ها به‌گونه‌ای بود که بر اساس دروس پایه مهارت‌های زندگی هم به دانش آموزان آموزش داده می‌شد.

وی اعلام کرد: تعداد معلمان آموزش ابتدایی در مدرسه تلویزیونی بیش از ۵۰ نفر است.

مدارس و مراکز آموزشی کشور از اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، اما وزارت آموزش و پرورش با شعار "آموزش تعطیل نیست" مدرسه تلویزیونی را به منظور تداوم آموزش راه اندازی کرد.

معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش تقریباً پس از گذشت چند روز از تعطیلی مدارس با انتشار یک فراخوان از معلمان داوطلب درخواست کردند که برای همکاری و تدریس در مدرسه تلویزیونی اعلام آمادگی کنند و در نهایت مدرسه تلویزیونی از همان اسفند ماه سال ۹۸ فعالیت خود را در پایه‌های تحصیلی متفاوت آغاز کرد.

هرچند نقدهایی مانند تعامل نداشتن دانش‌آموز و معلم و کم بودن زمان تدریس برای آموزش در مدرسه تلویزیونی وجود دارد، اما بیشتر کارشناسان و مسؤولان آموزش و پرورش معتقدند این شیوه آموزش به دلیل دسترسی آسان به تلویزیون می‌تواند راهی برای تحقق عدالت آموزشی در کشور باشد. چراکه به واسطه مدرسه تلویزیونی دانش‌آموزان عشایر و روستایی هم می‌توانند از تدریس برترین معلمان بهره‌مند شوند.

طرح خوانا به مدرسه تلویزیونی تسری یابد

سیفی همچنین درباره پخش طرح تحولی خوانا در تلویزیون خاطرنشان کرد: برنامه خوانا یک طرح تحول‌آفرین است که توسط معاونت آموزش ابتدایی برای گروهی از دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: امید است که این برنامه تحولی خوانا به پخش در تلویزیون هم تسری پیدا کند و در تلویزیون هم ساعاتی به این برنامه اختصاص داده شود.

هر یک از معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین بسته‌های تحولی را تدوین کردند که در این میان ۲۵ برنامه تحولی طراحی شد. طرح خوانا بسته تحولی معاونت آموزش ابتدایی محسوب می‌شود.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش و برخی از کارشناسان آموزشی معتقدند بسته تحولی خوانا در دوره ابتدایی با توجه به اینکه بهترین دوران برای تعمیق و اثربخشی آموزش مهارت‌های چهارگانه زبانی و زندگی، دوران کودکی است، انتخاب شده تا با اجرای آن علاوه بر پرداختن به دغدغه اساسی موجود که آموزش مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و آداب زندگی، می‌توان شاهد اجرای یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین در مدارس هم بود.

هدف از اجرای بسته تحولی خوانا تلفیق مهارت‌های زندگی شامل ادب، جرأت ورزی و مسؤولیت پذیری در مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است.

بسته تحولی خوانا از ابتدای دی ماه وارد مرحله سوم یعنی اجرا در مدارس شد و در حال حاضر پنج درصد مدارس تحت پوشش این طرح هستند.

کد خبر 482114

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برنامه درسی مدرسه تلویزیونی ایام نوروزی مدرسه دانش آموزان فضای مجازی آموزش مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدرسه تلویزیونی تحولی خوانا دانش آموزان بسته تحولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم