Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@03:12:55 GMT

تمرین نظامی آمریکا و سه کشور دیگر در دریای عمان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۷۵۱۰۷

تمرین نظامی آمریکا و سه کشور دیگر در دریای عمان

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ای بی سی نیوز نوشت: نیروی دریایی آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری مانور نظامی مشترک با همکاری کشورهای بلژیک، فرانسه و ژاپن در خاورمیانه خبر داد.

نیروی دریایی آمریکا هدف از برگزاری این مانور را افزایش تنش‌های اخیر با ایران پیرامون مساله برجام و پرونده هسته‌ای عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مانور نظامی که «تمرین گروهی جنگ دریای عرب» نام گرفته، کشتی‌های نظامی از چهار کشور مذکور به تمرین نظامی مشترک در دریای عرب و خلیج عمان خواهند پرداخت. در میان کشتی‌های جنگی یاد شده، ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» و ناو هواپیما بر آمریکایی «مکین ایسلند» نیز شرکت خواهد داشت.

همچنین گفته می‌شود دو ناو بلژیکی و ژاپنی نیز در مانور نظامی مذکور حاضر خواهند بود.

کد خبر 591537 برچسب‌ها امنیت ایران و آمریکا دریای عمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: امنیت ایران و آمریکا دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۷۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کشور‌هایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته (پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن است، اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشور‌ها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشور‌های همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشور‌های سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکار‌های این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل مخالف است.

دیگر خبرها

  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی