Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@23:59:06 GMT

توصیه برنی سندرز به دومین ثروتمند جهان

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۸۳۱۲۹

آفتاب‌‌نیوز :

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا از ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تکنولوژی اکتشافات فضایی (SpaceX)، خواست تا به جای محقق کردن ایده سفر به فضا بر کره زمین تمرکز کند و به فکر محو کردن پدیده مردم بی‌خانمان و کودکان گرسنه ساکنِ آمریکا باشد.

ایلان ماسک که بر مبنای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ با دارایی خالص ۱۷۴ میلیارد دلاری دومین ثروتمند جهان است، با انتشار پیامی توییتری از تلاش خود برای جمع‌آوری منابع مالی لازم برای فراهم کردن شرایط زندگی بشر در چند سیاره مختلف و کشف رازهای پنهان در ستارگان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واکنش به این پیام آقای ماسک، برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای حزب دموکرات آمریکا در صفحه رسمی توییتر خود، ایده سفر فضایی را هیجان‌انگیز توصیف کرد ولی تاکید کرد که در حال حاضر باید روی کره زمین تمرکز کنیم و با ایجاد یک سیستم مالیاتی پیشرو پدیده کودکان گرسنه، مردم بی‌خانمان و آمریکایی‌ها محروم از خدمات بهداشتی محو کنیم.

آقای سندرز در ادامه نوشته خود تاکید کرده که سطح نابرابری در آمریکا ناپسند است و تهدیدی برای دموکراسی این کشور محسوب می‌شود.

آقای سندرز چهار روز پیش (۱۸ مارس) با انتشار توییتی دیگر از ثروت بالای جف بزوس، مدیرعامل آمازون و صاحب ثروت ۱۸۱ میلیارد دلاری و ایلان ماسک انتقاد کرده بود و ثروت این دو نفر را بیشتر از چهار دهک درآمدی پایین جامعه آمریکا برآورد کرده بود. سناتور دموکرات همچنین تصریح کرده بود که این سطح از حرص و طمع و نابرابری نه تنها غیراخلاقی است بلکه پایدار نخواهد ماند.

ایلان ماسک نیز روز یکشنبه اعلام کرد که ثروت خود را برای توسعه زندگی بشر در فضا به کار خواهد گرفت. آقای ماسک قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ یک میلیون انسان را در مریخ مستقر کند و تاکید دارد که نخستین انسان‌ها در سال ۲۰۲۶ راهی سیاره بهرام خواهند شد و زندگی و کسب و کار خود را در آنجا آغاز خواهند کرد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برنی سندرز ایلان ماسک ثروتمندان مریخ سفر به فضا ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا

بازدید ایلان ماسک از چین ظاهرا نتایج فوری به همراه داشته است. طبق توافق با شرکت جستجوی اینترنتی بایدو، تسلا از داده‌های نقشه این شرکت برای فناوری کمک‌راننده در بزرگترین بازار خودرو جهان استفاده خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، ایلان ماسک در آخر هفته سفری از پیش اعلام نشده به چین داشت. این میلیاردر آمریکایی تصویری از دیدار خود با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین را در شبکه ایکس یا همان توییتر منتشر کرد.

به گفته منابع خبری بلومبرگ، بایدو که بر جستجوی اینترنتی در چین تسلط دارد، با ارائه نقشه و مسیریابی به تسلا کمک می‌کند تا فناوری کمک‌راننده خود را که «رانندگی کاملاً خودکار» یا همان FSD می‌نامد، راه‌اندازی کند. خدمات نقشه که برای فناوری‌های کمک‌راننده حیاتی است به شدت توسط دولت چین کنترل می‌شود.

البته FSD قابلیت رانندگی خودکار را ارائه نمی‌دهد و همچنان به راننده‌ای نیاز دارد که دستش روی فرمان و در هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد. با این حال، راه‌اندازی این فناوری در چین می‌تواند به تسلا در رقابت شدید برای سهم بازار در این کشور کمک کند و درآمد بیشتری را برایش به ارمغان بیاورد. این فناوری ماهانه ۹۹ دلار هزینه دارد و در بسیاری از کشور‌ها هم در دسترس نیست.

ماسک معمولا روابط خوبی با رهبران خودکامه و دست راستی در دنیا دارد و برعکس چندان با سیاستمداران کشور‌هایی با نظام‌های دموکراتیک مناسبات خوبی ندارد.

او با بولسونارو رئیس جمهوری پیشین برزیل، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان بسیار دوست است و حالا او تلاش دارد برای پیشبرد منافع اقتصادی‌اش روابط گرم و دوستانه‌ای هم با چین و رهبران این کشور داشته باشد.

در حالی‌که ایالات متحده همواره از چین به دلیل سیاست‌هایش انتقاد می‌کند، ماسک در توییتر با انتشار تصویری از خود با نخست وزیر چین نوشته است که از دیدار با لی افتخار می‌کند.

روابط ماسک با چین به دلیل منافع تجاری متعددش پیچیده است. شبکه «ایکس» توسط دولت چین که سانسوری سفت و سخت دارد، مسدود شده است. دولت چین همچنین در مورد برخورد‌های نزدیک بین ایستگاه فضایی خود و ماهواره‌های پرتاب‌شده توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

با این حال، تسلا کارخانه‌ای در شانگ‌های دارد و مدل Y این شرکت، پرفروش‌ترین خودروی برقی یا هیبریدی شارژی در چین در مارس ۲۰۲۴ بوده است. دو مدل پرفروش‌تر متعلق به BYD، یک شرکت سازنده چینی است که با تسلا برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودرو‌های الکتریکی جهان رقابت می‌کند.

بازدید و گزارش توافق با بایدو با هیجان سرمایه‌گذاران تسلا مواجه شد که بسیاری از آن‌ها برای توجیه موقعیت تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز جهان، روی قابلیت‌های بالقوه رانندگی خودکار حساب باز کرده‌اند.

از اثرات مثبت این توافق برای تسلا می‌توان به افزایش ۶ درصدی سهام این شرکت در بازار‌های نیویورک اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین