Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - اردبیل: سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌ها و خاطرات خوب و بد به پایان رسید و جای خود را به سال ۱۴۰۰ داد. مثل همه سال‌ها، در سال ۹۹ نیز رویدادهای گوناگونی اتفاق افتاد که منجر به اخبار خوب یا بد شد و بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. قصد ما نگاهی به اخبار و اتفاقات خوب استان در سال گذشته است؛ در مطلب پیش رو برخی از اخبار خوب استان اردبیل را در تیرماه سال ۱۳۹۹ مرور خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهدای اعضای جوان خلخالی جان ۷ بیمار را نجات داد

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال روز ۱۰ تیر ۹۹ اظهار کرد: اعضای پیکر حسین رستمی جوان ۲۹ ساله اهل روستای «ترزنق» خلخال که دچار مرگ مغزی شده بود، با فداکاری و رضایت خانواده وی به ۷ بیمار نیازمند در سراسر کشور اهداء شد و امید و حیات به ۷ خانواده بازگشت.

رفع مشکل ارایه اینترنت در اردبیل

مدیرکل شرکت مخابرات استان اردبیل روز ۲۱ تیر ۹۹ گفت: مشکل ارایه سرویس اینترنت در اردبیل رفع شده و مشترکان شرکت هر چقدر پهنای باند بخواهند در اختیارشان خواهیم گذاشت.

شتاب اجرای پل قدس اردبیل با مرحله دوم تخصیص وام ٣۵ میلیاردی

علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس روز ۶ تیر ۹۹ از آغاز مرحله دوم فرآیند تخصیص وام ٣۵ میلیاردی بانک شهر به پروژه پل قدس اردبیل خبر داد و بیان کرد: پل قدس تبدیل به دغدغه مهم مردم اردبیل شده است که از اسفند ۹۸ پیگیری‌ها را آغاز کرده‌ایم و بانک شهر نیز ما را در این مسیر یاری نموده است.

پرونده‌های معوق قضایی تعیین تکلیف شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۷ تیر ۹۹ اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص دستگاه قضایی استان تعیین تکلیف پرونده‌های معوق بود که در این خصوص پس از استخراج وضعیت حوزه‌های قضایی، برنامه‌ریزی متناسب برای هر حوزه انجام و با بهره‌گیری از  تمام ظرفیت استانی و در سایه تلاش شبانه‌روزی قضات و کارمندان، با نظارت رئیس کل دادگستری و ۶ نفر از معاونین رئیس کل، به‌صورت فوق‌العاده و در سریع‌ترین زمان ممکن به این پرونده‌ها رسیدگی شد. 

اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی بنیاد علوی به شهرستان گرمی

مدیرعامل بنیاد علوی روز ۱۵ تیر ۹۹ گفت: در سال‌جاری ۴۰میلیارد تومان برای عمران و آبادانی شهرستان گرمی از سوی بنیاد علوی در نظر گرفته شده که این میزان در سال گذشته ۱۰میلیارد تومان بود.

وی افزود: تحقق الگوی جامع توسعه در مناطق محروم کشور در دستور کار بنیاد علوی قرار دارد و شهرستان گرمی به‌عنوان یکی از ۲۰ شهرستان محروم کشور انتخاب شده است.

تداوم افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل

روز ۲۸ تیر ۹۹ خبر رسید که در ادامه افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل، پروازهای شرکت هواپیمایی زاگرس در مسیر تهران - اردبیل و برعکس برقرار می‌شود و پیش از این نیز شرکت هواپیمایی زاگرس، شرکت‌های هواپیمایی آتا و ماهان پروازهای خود را در فرودگاه اردبیل برقرار کرده بودند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌ها برای افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل و مذاکره خود با مسؤولان شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آتا، زاگرس و کیش‌ایر در این زمینه خبر داده بود.

رکوردشکنی خیران اردبیلی

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل روز ۲۲ تیر ۹۹ اظهار کرد: حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی در ۳ ماهه نخست سال‌جاری به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند که رشد ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز روز ۱۰ تیر ۹۹ از افزایش ۸۰ درصدی کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

ساخت اینورتر ایرانی نیروگاه‌های برق خانگی در اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل روز ۱۱ تیر ۹۹ از نصب اینورترهای تولیدشده در نیروگاه‌های برق خانگی از سوی این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: اینورتر تولیدشده در این دانشگاه مشابه داخلی ندارد و حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد ارزان‌تر از اینورترهای موجود در بازار است.

اجرای ۱۰۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی در شمال استان اردبیل

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل روز ۱۴ تیر ۹۹ اظهار کرد: بخش عمده مطالعات پروژه‌های بزرگراهی شمال استان اردبیل در حال انجام بوده و در حال حاضر ۱۰۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی در شمال استان در دست اجرا است.

حل مشکل چند ساله کارخانه سبلان خودرو «مایوان»

رئیس کل دادگستری استان اردبیل روز ۱۹ تیر ۹۹ گفت: با توجه به این‌که بزرگ‌ترین مشکل کارخانه سبلان خودرو «مایوان» صدور سند برای اراضی این شرکت بود و سال‌ها تعلیق و وقفه در تولید این شرکت را در پی داشت، مشکل صدور سند برای ۳۷ هکتار از اراضی شرکت سبلان خودرو رفع شده و اقدامات لازم برای صدور سند ۱۲ هکتار این شرکت نیز در دستور کار قرار گرفت تا پس از بررسی کارشناسی برای این اراضی نیز سند صادر شود.

گفتنی است؛ کارخانه سبلان خودروی «مایوان» واقع در شهرک صنعتی ۲ نمین در حوزه تولید مینی‌بوس و اتوبوس فعالیت دارد.

خیران اردبیلی ۱۴۴ واحد مسکن برای نیازمندان می‌سازند

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان اردبیل روز ۵ تیر ۹۹ بیان کرد: با همت نیکوکاران اردبیلی عملیات ساخت ۱۴۴ واحد مسکن در شهرک اندیشه اردبیل برای نیازمندان آغاز شد و این انجمن تاکنون برای ۲۶۴ خانواده نیازمند، مسکن مناسب احداث و تحویل داده است.

تسریع در احداث بیمارستان‌های ۵۰۰ و ۵۴۰ تخت‌خوابی اردبیل و اختصاص سهمیه جذب پرستار

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی روز ۲۸ تیر ۹۹ گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در جلسه‌ای با معاون کل وزارت بهداشت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، راه و شهرسازی و سایر مسؤولان مرتبط در محل مجلس شورای اسلامی، احداث بیمارستان‌های ۵۰۰ و ۵۴۰ تخت‌خوابی اردبیل تسریع می‌شود و در زمینه طرح استخدام جدید پرستار نیز مقرر شد سهمیه جذب ۸۰ پرستار و ۴۰ نفر نیروی طرح برای استان اختصاص یابد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل سال 1399 سال 1400 اهدای عضو خلخال پل قدس اردبیل بنیاد علوی گرمی فرودگاه اردبیل اینورتر ایرانی کارخانه سبلان خودرو نمین کمربند طلایی سبلان اردبیل پرستار استان اردبیل روز رئیس کل دادگستری فرودگاه اردبیل سبلان خودرو بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۸۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌‌وجو فرد غرق‌شده دیگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی