Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با هماهنگی های انجام شده، انجام تست سریع ویروس کرونا معروف به تست رپید با ظرفیت حداقل ۵۰۰ نفر در روز در پایانه مرزی آستارا انجام می شود.

 دکتر آبتین حیدرزاده امروز به منظور بررسی روند ارائه خدمات سلامت در بازدید از پایگاه مراقبت مرزی آستارا اظهار کرد: آستارا به دلیل مرزی بودن و دارا بودن پایانه مرزی و بعنوان اولین مرکز تماس با تبعه خارجی وسایر ملیت هایی که از مرز وارد استان می شوند از اهمیت و جایگاه ویژه ای در ارائه خدمات سلامت استان گیلان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی استان، ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش شهرستانهاست که دست یافتن به شاخص های سلامت نیازمند مشارکت های بیش از پیش مردم و ارائه خدمات مطلوب تیم های سلامت است.

حیدرزاده آموزش مدون به تیم های اجرایی سلامت به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم را از لازمه های نظام سلامت عنوان و از افتتاح اجرایی انجام تست رپید برای مسافرانی که بصورت دریایی، ریلی، هوایی و زمینی به استان گیلان وارد می شوند خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ما تعداد زیاد ورود مسافر را به استان از مبادی ورودی مرزی داریم و این افراد در سطح شهر ها تردد می کنند افزود: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان آستارا و سایر افراد ذینفع قرار شد از امروز چهارم فروردین ماه سالجاری انجام تست سریع ویروس کرونا معروف به تست رپید با ظرفیت حداقل ۵۰۰ نفر در روز در پایانه مرزی این شهرستان انجام شود.

وی با بیان اینکه تست PCR نیز در صورت تشخیص پزشک برای مسافران و رانندگان کامیون‌های ترانزیتی انجام می‌شود، بیان کرد: با انجام تست رپید و PCR  در تلاش هستیم تا ورود ویروس کرونا به شهرستان آستارا و استان گیلان را از مرزهای کشور به حداقل برسانیم. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس تست کرونا پايانه مرزي مسافران نوروزی ارائه خدمات پایانه مرزی انجام تست تست رپید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان

رئیس پلیس راه استان گیلان از اعمال محدودیت ترافیکی در محور قدیم رشت - قزوین و آستارا - اردبیل و بالعکس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، جاور صفاری امروز_چهارشنبه دوازدهم_ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و به منظور افزایش ایمنی، ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای قدیم رشت - قزوین و آستارا - اردبیل و بالعکس اعمال می‌شود.

وی افزود: تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای سیزدهم و پانزدهم اردیبهشت‌ماه در محور قدیم رشت - قزوین ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین در محور آستارا – اردبیل و بالعکس تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد از ساعت ۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای سیزدهم و پانزدهم اردیبهشت‌ماه ممنوع است.

کد خبر 749833

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است