Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@07:15:51 GMT

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ شیریِ پا طلایی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۶۰۷۳

در تعطیلات نوروزی در سلسله مطالبی می خواهیم به بررسی القاب ماندگاری بپردازیم که طرفداران فوتبال به بازیکنان و مربیان محبوب شان داده اند. در هفتمین قسمت یادی کرده ایم از حمید شیرزادگان معروف به پا طلایی...

هفتمین قسمت القاب ماندگار فوتبال ایران به حمید شیرزادگان اختصاص دارد.

به گزارش طرفداری، یکی از علاقه مندی های هواداران فوتبال در تمامی کشورها، دادن القاب به بازیکنان و مربیان محبوب شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم از این دست القاب کم نداریم. در هفتمین سلسله مطالب لقب های ماندگار فوتبال ایران، به لقب پا طلایی که از سوی هواداران فوتبال ایران به حمید شیرزادگان نسبت داده شده است، پرداخته ایم.

شیرزادگان، فیکس همیشگی تیم ملی

حميد شيرزادگان سال ‪ ۱۳۲۰‬در محله سنگلج تهران به دنيا آمد. فوتبال را از سال‌های ابتدايی دهه ‪ ۳۰‬در تيم‌های زير گروه شاهين مثل كولاک و سيمرغ آغاز و در سال ‪ ۱۳۳۶‬برای اولين بار در تركيب تيم بزرگسالان شاهين حضور يافت. درخشش فوق‌ العاده در تيم شاهين و زير نظر تعاليم اخلاقی مرحوم دكتر عباس اكرامی باعث شد تا درهای تیم ملی در سال ‪ ۱۳۳۸‬به روی او باز شود. شيرزادگان ‪ ۱۸‬ ساله با تيم ملی به هندوستان رفت و از آن پس تا سال ‪ ۱۳۴۸‬مهاجم اول تيم ملی بود. او در ‪ ۱۴‬مسابقه ای كه با پيراهن تيم ملی ايران به ميدان رفت، ‪ ۹‬گل به ثمر رساند. شیزرادگان یک گلزن بالفطره بود و به قدری با مهاجمان دورانش فاصله داشت که گاهی به خاطر تحصیل به آمریکا سفر می کرد و بعد از گذشت 1 سال که از سفر برمی گشت، فیکس تیم ملی بود و کسی حتی نزدیک به او هم در تیم نبود.

آیا پای طلایی شیرزادگان بیمه شده بود؟

حمید شیرزادگان شوت زن قهاری بود و به دلیل شوت های سنگینش به اولین پا طلایی فوتبال ایران معروف شده بود. در آن زمان شنیده می شد، پاهای پله اسطوره برزیل یا اوزه بیو گلزن پرتغالی بیمه شده است. در ایران نیز شایعه شده بود پای حمید شیرزادگان بیمه شده و با فلان قیمت، ارزش گذاری شده است. حمید شیرزادگان که از مکتب شاهین پرورش یافته بود، علاوه بر دارا بودن تکتیک و شوت های سهمگین، از اخلاق و تحصیلات بالایی هم برخوردار بود. پا طلایی فوتبال ایران در تاریخ ۶ مهر ۱۳۸۶ بر اثر سرطان ریه در بیمارستان آپادانای تهران درگذشت، روحش شاد...

اخبار داغ 

ابراهیم شکوری در گفتگو با طرفداری: چرا بهانه به آسیا می دهیم؟ مسائلی مثل حق پخش را حل نکنیم، اوضاع بدتر می شود! هافبک پرسپولیس کنار بازیکن کرونایی استقلال چه می کرد؟ ریحانه پارسا در کلیپ بعدی ساسی مانکن / ریحانه پارسا جایگزین الکسیس + عکس ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت دور و نزدیک فوتبال؛ آیا پله در مورد هزارمین گلش دروغ گفته است؟ (دوبله اختصاصی) کریستیانو رونالدو برای ترک یوونتوس، منتظر تماس رئال مادرید است / ادعای مارکا 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال ایران پا طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام خلیج فارس همیشه ماندگار است

نقشه نگار پیشکسوت و پژوهشگر ایرانی با بیان اینکه عناوین جغرافیایی را نمی‌توان با سیاست تغییر داد، گفت: نام خلیج فارس تا همیشه ماندگار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، محمدرضا سحاب امروز در نشست علمی خلیج فارس که به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور جمعی از پژوهشگران در کیش برگزار شد، اظهار داشت: قدمت نقشه‌های موجود از خلیج فارس در اسناد تاریخی به بیش از پنج هزار پیش باز‌می‌گردد.

وی بیان داشت: ما بیش از 25 هزار نقشه تاریخی و معاصر جهان را به زبان‌های مختلف از کتابخانه‌های سراسر جهان جمع‌آوری کردیم که تقریباً در تمام آنها نام خلیج فارس به‌درستی درج شده است.

نقشه‌نگار پیشکسوت وپژوهشگر ایرانی با بیان اینکه عناوین جغرافیایی را نمی‌توان با سیاست تغییر داد، گفت: نام خلیج فارس تا همیشه ماندگار است و این توطئه‌های استعمار است که با هدف گرفتن وحدت مردم، سعی در تغییر این نام دارد که به طور یقین هیچ‌گاه موفق نخواهد بود.

نگاهی به تاریخچه و اسناد قدیمی خلیج فارس

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور نیز در این مراسم با تقدیر از محمدرضا سحاب و پیروز مجتهدزاده پژوهشگران کشور، گفت: حوزه فرهنگی این سازمان در سه بخش تقویت هویت ملی، مذهبی و محلی برنامه ریزی و فعالیت می‌کند و این مراسم با هدف تقویت هویت ملی برنامه ریزی و برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: دانش آموزان، مرزبانان آینده ایران اسلامی هستند و حضور آنان در کنار بزرگان علمی کشور، اقدامی هدفمند برای آشنایی نسل جدید با تلاش و پژوهش‌های انجام شده در حوزه خلیج فارس و اهمیت جهانی خلیج فارس است.

یادآور می‌شود، دهم اردیبهشت سالروز بیرون راندن و اخراج استکبار جهانی به سرکردگی پرتغالی‌ها از جزایر دریای پارس توسط سرداران ایرانی است که به عنوان روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده و در همین راستا برای حقانیت این نام مقدس و حساس برای ایرانیان برنامه‌‌های متنوعی در استان هرمزگان و جزایر آن از کیش و قشم به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری