Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق شعار راهبردی سال جدید در گرو تعامل و همکاری فزاینده قوای سه گانه است. - اخبار سیاسی -

علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: هدف محوری شعار تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها قوی شدن اقتصاد متکی به توان داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرتاج‌الدینی: خود تحریمی یکی از موانع تولید است/ وزارتخانه‌ها برنامه‌های خود برای تولید را به مجلس اعلام کنندروحانی: دولت الکترونیکی و ایجاد شفافیت از راهکار‌های رفع موانع تولید است

وی در ادامه اقتصاد را پاشنه آشیل مدیریت اجرایی کشور دانست و افزود: جهت‌گیری و برنامه‌ریزی کشور در مسیر تحقق آرمان‌ها باید بومی و متکی به اراده‌های ایمانی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از عدم همگرایی برخی کانون‌های تصمیم‌سازی در کشور که مخالف اهداف محوری انقلاب حرکت می‌کنند، یادآور شد: برخی از عناصر فعال در مدیریت‌های کلان اقتصادی با اتخاذ رویه‌های غیر منطقی مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور را تشدید می‌کنند.

کریمی‌فیروزجایی با اشاره به شعار محوری سال گفت: واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به مردم نیازمند ایجاد انگیزه در بین عاملان اقتصادی و تحرک بیشتر سرمایه‌گذاران در پرتو حمایت‌های راهبردی دولت است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد نقش اساسی مجلس در این روند خاطر نشان کرد: مجلس می‌تواند با رفع قوانین مزاحم و وضع قوانین حمایتی و روان‌سازی فرآیندهای سخت و پیچیده اداری در عرصه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی بستر تولید و رونق اشتغال را فراهم کند.

نماینده مردم بابل در مجلس با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات تولیدکنندگان افزود: مشکلات بانکی و مالیات‌ها و مسائل گمرکی از مهمترین عوامل کاهش تولید در کشور است که باید به آن‌ها توجه شود.

کریمی‌فیروزجایی در پایان با اشاره به آثار مثبت نقش آفرینی مردم در اقتصاد افزود: همه فعالیت‌های اقتصادی به‌جز حوزه سیاستگذاری و نظارتی باید به عاملان و فعالان این حوزه واگذار شود؛ شایسته است دولت با تشکیل ستاد متمرکز در وزارت صمت راه‌های تحقق شعار محوری امسال و موانع اجرایی شدن آن را بررسی و نتایج مربوطه را برای تصمیم‌گیری تسلیم دولت کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس نمایندگان مجلس مجلس عضو هیئت رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداو سیما در کنار تولید کنندگان

 جلسه هیئت اندیشه ورزی با محور تحقق شعار سال با حضور قائم مقام صدا و سیما و تولید کنندگان و کارآفرینان استان برگزار شد، در ابتدای این جلسه تولید کنندگان به بیان خواسته‌ها و مشکلات سر راه تولید پرداختند و راهکار‌هایی برای بهبود تولید و ایجاد اشتغال ارائه کردند.

در این نشست اندیشه ورزی قائم مقام صدا و سیمای استان حمایت معنوی از تولیدکنندگان را یکی از رسالت‌های شبکه استانی و ملی برای تحقق شعار سال توصیف کرد و گفت: در کنار بیان و پیگیری مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان استان در رسانه مستندی به همین منظور در شبکه استانی تولید و پخش خواهد شد.
تولید کنندگان هم اقدامات صدا و سیما را در این حوزه مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کردند: برگزاری این جلسه‌ها راهگشا باشد و دغدغه تولید کنندگان را کم کند.
شیرزادی تولید کننده ماکارانی گفت: در راستای تحقق شعار سال توسعه واحد تولیدی خود و اشتغال هرچه بیشتر جوانان منطقه را در دستوکار قرار داده است.
نماینده شرکت سبک سازان شرق و تولید کننده هبلکس (سفال سبک) استان در این جلسه گفت: صدا و سیما می‌تواند پلی بین دانشگاه و کارآفرینان باشد تا فناوری‌ها بروز رسانی شود.
صابری همچنین گفت : برای تحقق شعار سال دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا با ایجاد اشتغال، بیکاری کمتر و جهش تولید میسر شود.
حیدریان تولیدکننده محصولات پلاستیکی هم گفت: صدا و سیما به عنوان ارکان اصلی رسانه در جامعه می‌تواند دغدغه‌های تولید کنندگان را به گونه‌ای منعکس کند که بخش صنعت و اقتصاد را متحول کند

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده