Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ فرماندار اشنویه گفت: در سیلاب روز گذشته خوشبختانه هیچ واحد مسکونی خسارت‌دیده وجود نداشت اما به تعدادی از زمین‌های کشاورزی و باغی آب وارد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بارندگی دو روز گذشته در آذربایجان‌غربی سبب جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر و خسارات به زمین‌های کشاورزی چند شهرستان استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز در بخش سیلوانا و محال باراندوز چای ارومیه که باعث سیلابی شدن روستاهای باراندوز، تویی، ملابستک، زیوه، سوسن آباد، برده سور و شکیل آباد شد، فرماندار ارومیه در این مناطق حضور پیدا کرده و اظهار داشت که تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام نیروها و امکانات و ماشین آلات دستگاهها در آماده باش کامل هستند و این آماده باش تا پایان بارندگی ها و رفع مشکلات پابرجا خواهد بود.

از سوی دیگر در اشنویه نیز شاهد ایجاد مشکلاتی برای مردم بر اثر وقوع سیل در این شهرستان بودیم.

در این راستا فرماندار اشنویه اظهار داشت: بزرگترین مشکلی که سیلاب دیروز اشنویه ایجاد کرد گرفتگی پل پوش‌آباد بود که در محور اصلی اشنویه و پیرانشهر قرار دارد.

بارش باران در ارومیه سیل به راه انداختکاهش بارش باران به بیش از 40 درصد مزارع گندم استان بوشهر خسارت وارد کرد

مام عزیزی بیان کرد: همین سبب شد که برای لایروبی و پاکسازی دهنه پل‌ها به مدت دو ساعت این محور را مسدود کرده و خوشبختانه به کمک عوامل راهداری، شهرداری و نیروی انتظامی لایروبی انجام و پاکسازی پل صورت گرفت و دوباره تردد برقرار شد.

وی تصریح کرد: همچنین در روستای«گلاز» نیز یک دهنه پل که مردم خود به صورت غیراصولی احداث کرده بودند تخریب شد.

فرماندار اشنویه اظهار داشت: از سوی دیگر در روستای«سوجه» تعدادی واحدهای دامی که متاسفانه در حریم و بستر رودخانه بودند دارای خسارت جزئی شده و آب واردشان شد اما خوشبختانه هیچ واحد مسکونی خسارت‌دیده وجود نداشت و علاوه بر آن به تعدادی از زمین‌های کشاورزی و باغی نیز آب وارد شد.

عزیزی تاکید کرد: هم اکنون مشکل جدی دیگری در این شهرستان وجود ندارد و خوشبختانه وضعیت عادی است.

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می شود که در این روزهای بهاری در مسیل‌ها اتراق نکرده و از ساخت و ساز در حریم رودخانه خودداری کنند.

انتهای پیام/7548/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زمین های کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی