Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@00:48:53 GMT

علت مرغ ۴۰ هزار تومانی بی‌کفایتی‌ مسئولان است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۹۲۶۰

علت مرغ ۴۰ هزار تومانی بی‌کفایتی‌ مسئولان است

درحالی که حداکثر قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۲۰۴۰۰ تومان و براساس اعلام انجمن پرورهش دهندگان نرخ این محصول بر اساس هزینه‌های تولید ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است، در نتیجه بی کفایتی مسئولان و عدم حمایت از تولید قیمت این محصول به ۴۰ هزار تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در سال جاری قیمت مصوب جوجه یک روزه از 2400 تومان به 4200 تومان رسید، قیمت نهاده ها دامی 20 درصد افزایش یافت و قیمت برخی دیگر از ملزومات تولید مانند واکسن آزاد شد، اما قیمت مصوب  مرغ افزایش نیافت، این امر انگیزه جوجه ریزی و تولید را کاهش داد تا با کاهش عرضه و کمبود این محصول در بازار رو به رو شدیم و در نتیجه بازار مرغ  به شکل امروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود همه این مشکلات وزیر جهاد کشاورزی به تازگی اعلام کرده است که در تولید مرغ و تخم مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم! اما مسئولان این وزارتخانه از جمله معاونت امور دام حاضر به پاسخگویی در این زمینه به رسانه‌ها نیستند و تنها شرکت پشتیبانی امور دام در این ارتباط وعده بهبود شرایط در آینده نزدیک می دهد.

در صورتی که مسئولان دولت مانند دیگر افراد به بازار مراجعه کنند عمده مغازه ها مرغی برای عرضه ندارند یا اینکه به قیمت های بالایی به فروش می رسانند به طوری که مرغ 20400 تومانی 40000 تومان به فروش می رسد. 

میادین میوه و تره بار و مغازه هایی که مرغ  به قیمت مصوب عرضه می کنند دارای صنف سنگین فروش در شرایط کرونایی هستند.

عسکری معاون گشت های تعزیرات حکومتی تهران در این ارتباط گفت: قرار بود از امروز مرغ برای فروش در میان اصناف  عرضه شود و ما نیز بر روند توزیع آن نظارت کنیم اما من چیزی برای عرضه ندیدم.

در حالی که قرار بود روزانه هزار تن مرغ گرم و هزار تن مرغ منجمد برای تامین نیاز هزار و 700 تنی استان تهران توزیع شود، رحمتی بازرس اتاق اصناف در واکنش به این موضوع گفت: در مجموع 90 تن مرغ برای تهران آمده است که باید در شهر تهران و شهرستان های استان توزیع شود.

این شرایط باعث شده که قیمت مرغ با قیمت هایی بالایی به دست مردم  برسد و با کمبود عرضه مرغ شاهد سودجویی های زیادی در بازار هستیم.

قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ 20400 تومان و بر اساس اعلام انجمن پرورش دهندگان مرغ قیمت واقعی مرغ بر اساس هزینه های تولید 23 تا 24 هزار تومان است اما این محصول امروز در بازار به قیمت های مختلفی مانند 35 هزار تومان تا 40 هزار تومان به فروش می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی: در تولید مرغ و تخم مرغ بسیار خوب عمل کرده‌ایم/شرمنده تولیدکنندگان گوشت هستیم چرا وضعیت تولید مرغ به روز سیاه نشست؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مرغ قیمت مرغ هزار تومان قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه طرح جدید امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهای طلا و انواع سکه امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران افزایش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، رشد یک میلیون تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با رشد ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی بدون تغییر قیمت، ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۶۹ هزار تومان افزایش، سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • قیمت سکه طرح جدید امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد