Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:44:20 GMT

توسعه هنر نمایش از اولویت‌های اصلی در خراسان جنوبی است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۲۷۴۷

توسعه هنر نمایش از اولویت‌های اصلی در خراسان جنوبی است

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده در پیامی اظهار داشت: هنر نمایش به‌عنوان یک امر زیبا، خردورز و توسعه بخش همواره ابزاری موثر در اشاعه فرهنگ صحیح و ایجاد تدبر بوده و به شایستگی هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس به‌عنوان روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تئاتر به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب در زمره انسانی‌ترین هنرهای جهان است و با بهره بردن و ترکیب هنرهای گوناگون، قدرت تاثیرگذاری بی‌نظیر دارد. تئاتر، فارغ از همه ویژگی‌ها می‌تواند زبان مشترک جامعه انسانی با هر فرهنگ و نژادی باشد و با زبان نمایشی خویش، پیوند میان فرهنگ‌ها را برقرار سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: سالی که گذشت برای اهالی تئاتر خراسان جنوبی سالی سخت اما پر تجربه بود. در ایامی که مردم عزیز کشورمان درگیر بیماری کرونا شدند، هنرمندان نمایشی استان پای کار مانده و اجازه ندادند چراغ این هنر فاخر خاموش شود.

وی افزود: در این شرایط چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی نیز همانند سال‌های گذشته با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار شد و در طول سال نیز شاهد اجرای چندین تئاتر در این بستر بودیم.

نبی‌زاده گفت: همچنین راه یابی تئاتر "زال سپیدموی" به جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی از دیگر افتخاراتی بود که در سال گذشته برای هنرهای نمایشی استان کسب شد.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با اعتماد به فعالان هنر تئاتر این استان، تمامی توان خود را برای توسعه این هنر ارزشمند به کار بسته است، توسعه هنر نمایش در ابعاد انسانی، منابع و فضاها از جمله سرفصل های اصلی این اداره کل است.

وی اظهار داشت: اینجانب با تبریک حلول سال جدید، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی  را به هنرمندان و نمایشگران پرتلاش این عرصه، تبریک گفته و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ با فراهم شدن هرچه بیشتر زمینه فعالیت هنرمندان هنرهای نمایشی استان، شاهد رشد، شکوفایی و تعالی این هنر ارزشمند در خراسان جنوبی و ایران عزیزمان باشیم.

برچسب‌ها هنرمند تئاتر خراسان جنوبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرمند تئاتر خراسان جنوبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هنرمند تئاتر خراسان جنوبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نمایش اخبار کنکور کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هنرهای نمایشی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند