Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی پور از پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان بازدید کرد‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، «مهدی ولی‌پور» گفت: جمعیت هلال احمر از ابتدای سال ۱۴۰۰، خدمات نوروزی‌اش را در قالب ۲ بخش به مردم ارائه کرده است؛ یک بخش بحث امداد و نجات در سوانح طبیعی و انسان ساخت است که عمدتاٌ شامل حوادث ترافیکی و جاده ای می شود، در این زمینه حدود هزار و ۲۰۰ پایگاه، مرکز امدادی و شعب جمعیت هلال احمر خدمات مورد نیاز را با کمک حدود ۱۲ هزار نجاتگر آموزش دیده در سطح کشور و با به‌کارگیری حدود ۳ هزار و‌ ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی در انواع مختلف و همچنین ۱۹ فرودند بالگرد ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: در این طرح که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده تاکنون هزار و ۸۳ عملیات امداد و نجات در سطح کشور انجام شده است.

 

ولی‌پور بیان کرد: حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از هموطنان دچار حادثه شدند. ۶۳۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۳۷۵ نفر هم خدمات سرپایی دریافت کردند. همچنین ۱۳۹ عملیات فنی نجات هم در کشور انجام شد. استان های مازندران، اصفهان و گلستان بیشترین عملیات امداد و نجات را در سطح کشور انجام دادند.

 

وی با اشاره به بخش دوم خدمات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز ۱۴۰۰، گفت: این بخش از فعالیت های سازمان امداد و نجات شامل کمک به همکاران وزارت بهداشت و درمان در مراقبت‌های بهداشتی مسافران در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است که همکاران و نجاتگران هلال احمر در ۳۳ مرز ورودی مسافری حضور دارند.

 

ولی پور تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۱ هزار نفر از مسافران مبادی ورودی کشور از جمعیت هلال احمر خدمات بهداشتی دریافت کردند. همچنین حدود ۱۰ هزار تست فوری کرونا از مسافران گرفته و برای حدود ۵ هزار نفر هم تست pcr انجام شد، افراد مشکوک به بیماری کرونا هم به مراکز قزنطینه ای که وزارت بهداشت مشخص کرده است معرفی شدند.

 

وی با اشاره به برنامه های آتی سازمان امداد و نجات در سال ۱۴۰۰ ، گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های حوزه لجستیک در بخش ناوگان زمینی و هوایی، قرارداد خرید یک فرودند بالگرد قبل از آغاز سال منعقد شده و در سال ۱۴۰۰ به مجموعه ۲۲ فروند بالگردی که داریم یک فروند دیگر اضافه خواهد شد‌.

 

ولی‌پور افزود: همچنین در بخش حوزه لجستیک ناوگان زمینی مجوز خرید ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی از طرف هیات دولت صادر شده و با تأمین اعتباری که صورت خواهد گرفت بخشی از این خودروهای امدادی مورد نیاز هم تهیه و بین مراکز و پایگاه های جمعیت هلال احمر توزیع می شود تا در شرایط حادثه بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن، مناسب ترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: سامانه های نرم افزاری انبارهای امدادی، ترابری و توزیع اقلام امدادی از دیگر اولویت های سازمان امداد و نجات است که در سه ماهه اول سال به بهره برداری می رسد تا به افزایش شفافیت عملکرد امدادی سازمان کمک کند.

 

وی با اشاره به بازدید از پایگاه های امداد و نجات گلستان، گفت: استان گلستان یکی از استان های حادثه خیز کشور محسوب می‌شود؛ با توجه به تعدد حضور در عملیات های مختلف از ظرفیت امدادی خوبی از لحاظ کمی و کیفی هم برخوردار است.

 

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان گفت: نوروز امسال استان گلستان در حوادث ترافیکی و جاده ای رتبه سوم عملیات های امداد و نجات را در کشور داشته است بنابراین وظیفه ایجاد خواهد کرد تا در راستای تقویت استان بیشتر گام برداریم. در برنامه تقویت حوزه لجستیک که در سازمان امداد و نجات در حال اجرا است تجهیزات و امکاناتی که به استان تخصیص پیدا می کند براساس همین میزان حادثه خیزی و خدماتی که ارائه می کند خواهد بود.

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان امداد و نجات کشور مهدی ولی پور امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امداد و نجات ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که هلال‌احمر استان کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بابک محمودی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت در اولین جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به زیرساخت‌های خوب کرمانشاه در بحث امداد و نجات اشاره کرد.

وی از نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که که هلال احمر استان کرمانشاه به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: اگر کرمانشاه هاب منطقه برای مدیریت بحران شود با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت تخصصی استان‌های ایلام، همدان و کردستان را پوشش دهد.

محمودی اضافه کرد: چنانچه این درخواست مصوب شود سه تا چهار فروند بالگرد دائمی مستقر می‌شود تا پشتیبانی را در حداقل زمان انجام دهد.

وی با اشاره به بحث اربعین و استقبال زائران برای خروج از کشور از طریق مرز رسمی خسروی، تصریح کرد: باید آمادگی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم در این راستا سازماندهی خوبی در کشور صورت گرفته است‌.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به افزایش حوادث کوهستانی کرمانشاه، گفت: باید فضای ایمنی در مکوهستان‌ها با علامت‌گذاری و وجود راهنما صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه مردم برای طبیعت‌گردی به سمت کوهستان‌ها ترغیب شوند، ایمنی آن‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 748366

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی