Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی انصارالله یمن، منبعی در اتاق عملیات افسران ارتباطات و هماهنگی یمن امروز (یک‌شنبه) از ثبت ۱۱۸ مورد نقض آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

این منبع گفت: ائتلاف سعودی ۱۱۸ بار آتش‌بس را در استان الحدیده نقض کرد که ۱۰ مورد آن حملات هوایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده‌های سعودی استحکامات نظامی یمن در «الجبیله و الفازه» را هدف قرار دادند و دو حمله هوایی به «اللحیه و الدریهمی» در استان الحدیده داشتند.

منبع مذکور افزود: ائتلاف سعودی در این حملات ۸ خمپاره به وسیله پهپاد‌های جاسوسی خود در الدریهمیف الفازه و منطقه کیلو ۱۶ پرتاب کرد و ۱۱ حمله توپخانه‌ای و ۸۰ مورد تیراندازی با استفاده از سلاح‌های متعدد انجام داد.

شبکه خبری المیادین نیز از ۲۸ حمله هوایی جنگنده ائتلاف سعودی-آمریکایی به دو شهر صرواح و مدغل در استان مأرب خبر داد.

عربستان سعودی روز دوشنبه طرح جدیدی را برای پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به توافق سیاسی جامع از جمله آتش بس گسترده تحت نظارت سازمان ملل اعلام کرد.

عربستان سعودی از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری منصورهادی به قدرت، حملات هوایی و زمینی خود را به یمن آغاز کرده و طی شش سال جنگ با بیش از ۲۶۰ هزار حمله هوایی این کشور را ویران کرده و به بحرانی‌ترین وضع انسانی و اقتصادی کشانده است.

وزارت بهداشت یمن  آمار شهدای یمنی در حملات مستقیم متجاوزان سعودی در شش سال جنگ را بیش از ۱۷ هزار نفر اعلام کرده است. این وزارت خانه روز سه شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد آمار شهدای حملات مستقیم ائتلاف متجاوزان به یمن، ۱۷ هزار و ۹۷ نفر است که ۳۸۲۱ نفر آنان کودک و ۸۹۲ نفر زن هستند. ضمن اینکه آمار زخمی‌های این حملات به بیش از ۲۷ هزار نفر رسیده است.

با آغاز هفتمین سال بحران یمن، سازمان‌های کمک رسانی بین المللی در برابر شرایط فاجعه بار یمن، تسلیم شده اند و خطر قحطی و افزایش میزان شیوع بیماری‌های واگیردار در این کشور تشدید شده است.

در آخرین کنفرانس بین المللی به منظور جمع آوری کمک برای مردم یمن، کشور‌های ثروتمند گامی برای کمک به آن‌ها و نجات شان از قحطی بر نداشتند. این در حالی است که بعضی از این کشور‌ها چند برابر تامین هزینه نیاز‌های یمنی‌ها را با خرید سلاح بر باد می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگنده های سعودی تحولات یمن جنگ یمن ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین

دبیر کل ناتو در جریان سفری غافلگیر کننده به پایتخت اوکراین مجددا از شرکای غربی خواست در ارسال تسلیحات به اوکراین سریعتر عمل کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان سفر غافلگیر کننده خود به کی یف، پایتخت اوکراین از ارسال تسلیحات بیشتر به این کشور خبر داد. استولتنبرگ در جریان این سفر گفت که اعضای ائتلاف نظامی به آنچه در ماه های اخیر وعده داده بودند عمل نکرده اند.

وی با نگاهی به بسته کمکی میلیاری اخیرا تصویب شده در آمریکا وتعهدات انگلیس برای حمایت از اوکراین گفت: اما اکنون مطمئن هستم که این روند تغییر خواهد کرد.

استولتنبرگ با اشاره به عقب‌نشینی اوکراین در میدان جنگ گفت: «این شرایط تفاوت ایجاد خواهد کرد- همانطور که عدم حمایت باعث ایجاد تفاوت شد. برای پیروزی اوکراین دیر نیست.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از شرکای غربی اوکراین خواست تا تسلیحات سریع‌تر و جامع‌تری به این کشور تحویل دهند. استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف گفت: تاخیرهای جدی منجر به عواقب جدی در میدان جنگ شده است.

استولتنبرگ با اشاره به پیشروی های اخیر روسیه در جنگ اوکراین به دلیل از جمله بن بست در کنگره آمریکا برای آزاد کردن کمک های مالی به این کشو از کشورهای ناتو خواست تا در مواقع تردید، کمک به اوکراین را به جای پر کردن زرادخانه‌های خالی خود در اولویت قرار دهند.

زلنسکی هم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک تایید کرد که اولین محموله های تسلیحاتی ایالات متحده از قبل رسیده است. رئیس جمهور اوکراین گفت: «اما این روند باید تسریع شود. هنوز هیچ تعهد مشخصی برای ارائه سیستم های پاتریوت وجود ندارد، اما مراحل اولیه شکل گرفته است.

در عین حال دبیرکل ناتو امیدهای اوکراین برای دعوت زودهنگام برای پیوستن به ناتو را کاهش داد. استولتنبرگ گفت که قاطعانه بر این عقیده است که اوکراین در این ائتلاف جایگاهی دارد. وی افزود که سخت کار می کند تا اوکراین به عضویت این ائتلاف درآید. استولتنبرگ گفت، با این حال، برای تصمیم گیری درباره پذیرش این کشور اجماع بین 32 عضو اتحاد مورد نیاز است.

استولتنبرگ گفت که انتظار ندارد این امر تا اجلاس بعدی سران کشورها در ماه ژوئیه محقق شود، اما ابراز امیدواری کرد که بتوان در نشست سران به اوکراین نشان داد که اعضاء می خواهند آن را بیشتر به سمت این ائتلاف بکشانند.

در حال حاضر هیچ جدول زمانی برای پذیرش اوکراین در ناتو وجود ندارد و دعوتنامه رسمی نیز ارائه نشده است.

استولتنبرگ برای سومین بار از زمان آغاز جنگ گسترده روسیه به اوکراین سفر کرد. این سفر نیز مانند سفرهای قبلی به دلایل امنیتی از قبل اعلام نشده بود.

تحولات اوکراین| تلاش کی‌یف برای کسب حمایت 10 ساله آمریکااوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت