Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-28@21:59:26 GMT

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ هلی کوپتر

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۳۴۱۸

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ هلی کوپتر

در تعطیلات نوروزی در سلسله مطالبی می خواهیم به بررسی القاب ماندگاری بپردازیم که طرفداران فوتبال به بازیکنان و مربیان محبوب شان داده اند. در یازدهمین قسمت یادی کرده ایم از وحید هاشمیان معروف به هلی کوپتر...

یازدهمین قسمت القاب ماندگار فوتبال ایران به وحید هاشمیان اختصاص دارد.

به گزارش طرفداری، یکی از علاقه مندی های هواداران فوتبال در تمامی کشورها، دادن القاب به بازیکنان و مربیان محبوب شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم از این دست القاب کم نداریم. در یازدهمین سلسله مطالب لقب های ماندگار فوتبال ایران، به لقب سلطان که از سوی هواداران فوتبال به وحید هاشمیان نسبت داده شده است، پرداخته ایم.

هاشمیان از آلمان تا ایران

وحید هاشمیان فوتبال خود را از تیم فتح شروع کرد و با عملکرد درخشانش، مورد توجه تیم دسته یکی پاس تهران قرار گرفت. دومین نگاه ویژه را منصور پورحیدری مربی وقت تیم ملی به وحید هاشمیان داشت. پورحیدری هاشمیان جوان را به تیم ملی دعوت کرد و دوران حرفه ای هاشمیان به طور جدی درفوتبال آغاز شد. هاشمیان با قبول پیشنهاد هامبورگ در سن 22 سالگی، یکی از جوانترین لژیونرهایی شد که به فوتبال آلمان می رود. هاشمیان آن طور که باید نتوانست در هامبورگ بدرخشد و بعد از یک سال بازی برای این تیم، به عنوان بازیکن آزاد به بوخوم پیوست. بوخوم به همراه هاشمیان توانست به بوندسلیگا صعود کند. هلی کوپتر ایران همراه بوخوم به بوندسلیگا صعود کرد و در همان فصل با قرار گرفتن در رده پنجم بوندسلیگا، به جام یوفا راه پیدا کرد. اما وحید هاشمیان با پیشنهاد وسوسه انگیز بایرن مونیخ روبرو شد و نتوانست به آن نه بگوید. هاشمیان راهی بایرن شد تا شاید بتواند درخشش را در تیم اول آلمان نیز ادامه دهد. به او تنها 9 بازی فرصت داده شد و هاشمیان نتوانست عملکرد قبلی خود را در بایرن نیز تکرار کند. این پایان کار وحید هاشمیان در فوتبال آلمان نبود. وحید هاشمیان طی سه فصل در 80 بازی برای هانوفر به میدان رفت و یک از مهره های ثابت این تیم در بوندسلیگا بود. پس از گذراندن سه فصل نسبتا خوب در هانوفر دوباره به عنوان بازیکن آزاد به خانه قبلی خود یعنی بوخوم برگشت. هاشمیان در دو مقطع برای بوخوم، بیش از 120 بازی انجام داد همچنین یکی از بهترین لژیونرهای تاریخ بوخوم لقب گرفت. وحید هاشمیان یکی از ماندگارترین بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ اروپا بود که تا سال های آخر حضورش در آلمان همیشه کیفیت خوبش را حفظ کرد. هاشمیان پس از گذراندن یک دوره 11 ساله در فوتبال آلمان سرانجام به ایران بازگشت و سرانجام در 36 سالگی با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد.

هلی کوپتر تیم ملی ایران

به گفته خود هاشمیان، لقب هلی کوپتر را فرانک پاگلزدورف به دلیل نوع خاص پرش هایش روی توپ های بلند به او داد. وحید هاشمیان با استایل خاص خود به راحتی از زمین کنده می شد و با قد نه چندان بلندش ضربات سر خوبی می زد. هاشمیان پس از گذراندن دو مقطع کوتاه در تیم ملی،  با دعوت برانکو ایوانکوویچ در سال 2005 به تیم ملی دعوت شد و یکی از مهره های اصلی ایران در بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 بود. هاشمیان 50 بازی با پیراهن تیم ملی انجام داد و توانست 15 گل به ثمر برساند. هاشمیان هم اکنون دستیار اسکوچیچ در تیم ملی ایران است.

 

قسمت های قبلی لقب های ماندگار  فوتبال ایران

قسمت اول: آقای بخیه

قسمت دوم: معلم اخلاق

قسمت سوم: عقاب آسیا

قسمت چهارم: موشک

قسمت پنجم: رضا فاکتی

قسمت ششم: سیم خاردار

قسمت هفتم: پا طلایی

قسمت هشتم: سر طلایی

قسمت نهم: سلطان

قسمت دهم: جادوگر

اخبار داغ 

واکنش محمد نوری به تمایل همکاری مددی با مسی و رونالدو سفرای ایران در چهارگوشه جهان؛ بختیار، جدیدترین لژیونر ایران در سوئد آزاده نامداری: مردم شب اول مرگ مرا تنها نگذارید ! + عکس محل کشف جسد ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت کریستیانو رونالدو و 7 گل اختلاف با رکورد گلزنی علی دایی / کاریکاتور دنی آلوز: پس از کافو، بهترین دفاع راست تاریخ فوتبال هستم 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: وحید هاشمیان فوتبال ایران هلی کوپتر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار آموزنده وحید شمسایی پس از پیروزی بر ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، در حالی‌که بازیکنان تیم ملی فوتسال مقابل ازبکستان فرصت‌های گلزنی بسیار زیادی را هدر دادند و تیر دروازه و درخشش دروازه‌بان حریف مزید حساسیت مسابقه و کشیده شدن آن به ضربات مرگبار پنالتی شد، بعد از سوت پایان بازی وحید شمسایی به سمت بازیکنان تیم ملی ازبکستان رفت و آنها را دلداری داد.

بعضی شاگردان لوپز اسپانیایی که با دوندگی و بازی درگیرانه موفق شدند بازی را به ضربات پنالتی بکشند بعد از درخشش باقر محمدی و مهار دو پنالتی که ایران را برنده و راهی دیدار فینال کرد در میانه سالن بانکوک آره‌نا گریه کردند که وحید شمسایی به جای شرکت در جشن شادی شاگردانش به سمت آن‌ها رفت و تلاش کرد آن‌ها را آرام کند.

این رفتار شمسایی که شب بسیار سخت و پرفشاری را از سر گذراند ارزشمند بود و نشان داد او هر روز به مربی پخته‌تری تبدیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • انهدام هلی کوپتر عراقی توسط شهید شیرودی
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • رفتار آموزنده وحید شمسایی پس از پیروزی بر ازبکستان
  • فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان
  • رفتار آموزنده وحید شمسایی بعد از سوت بازی
  • ربیعی: قسمت بود ببازیم و هوادار تراکتور خوشحال شود
  • وحید شمسایی: ما ایرانیم و حق اشتباه نداریم
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است