Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرزاد ارزانی با تبریک اعیاد نوروز و شعبانیه و میلاد حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید علاوه بر تکرار موفقیت‌های سال گذشته به رکوردهای جدیدی دست یابیم که تحقق بخش کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در تداوم مسیر جهش تولید باشیم.

وی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات تحریم و کرونا در سال 99 دستاوردهای مهمی نصیب شرکت فولاد هرمزگان و مجموعه فولاد مبارکه شد گفت: با وجود همه مشکلات سال خوبی برای گروه فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبور از ظرفیت اسمی سالیانه

وی در خصوص محصول اصلی فولاد هرمزگان که تختال است، گفت: شرکت فولاد هرمزگان توانست در واحد فولاد سازی از مرز یک میلیون و 520 هزار تن تختال عبور کند و ظرفیت اسمی خود را محقق و نسبت به سال ٩٨ به میزان 4 درصد میزان تولید خود را ارتقا بخشد.

 

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: مسائلی مانند کمبود گاز، برق و توقف اضطراری کمپرسور واحد اکسیژن باعث شد امسال 47 هزار تن افت تولید داشته باشیم و اگر مسائلی نظیر کمبود انرژی و مشکلات متعاقب با آن نبود قطعا رکورد تولید یک میلیون و 570 هزار تن تولید فولاد دراین شرکت محقق می شد.

وی افزود: برنامه ریزی های انجام شده در سال 1400 بر پیشرفت و تکمیل پروژه های آغاز شده در سال گذشته تاکید دارد و  امیدواریم این پروژه ها تا نیمه سال جاری به بهره برداری برسد.

تولید یک میلیون و 650هزار تن تختال در سال 1400

ارزانی گفت: با برنامه ریزی های زمانبندی شده در شرکت فولاد هرمزگان درصدد هستیم در سال 1400 از مرز تولید یک میلیون و 650هزار تن فولاد عبور کنیم یعنی در سال جدید افزایش حدود 9 درصد نسبت به سال 99 را دنبال خواهیم کرد.

5 رکورد ماهیانه متوالی و 3 رکورد روزانه در سال 99

وی اضافه کرد: در سال گذشته این شرکت به دستاوردهای بی سابقه و مهمی دست یافت که می توان به 5 رکورد ماهیانه متوالی از شهریور تا بهمن ماه اشاره کرد؛ به گونه ای که در آخرین رکورد تولید ماهیانه در بهمن ماه به تولید 142 هزار و 273 تن تختال دست پیدا کردیم. همچنین در 29 اسفند ماه رکورد روزانه تولید تختال به میزان شش هزار و 441 تن در واحد فولادسازی به ثبت رسید که این دستاورد سومین رکورد روزانه فولادسازی در طول سال گذشته بود.

 


رشد بیش از 8 درصدی در واحد احیا مستقیم

وی در ادامه به دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در بخش احیاء مستقیم هم پرداخت و توضیح داد: این شرکت در سال 98 در بخش احیاء مستقیم به رکورد تولید یک میلیون و 524 هزار تن تولید آهن اسفنجی دست یافت و توانست در سال 99 علی رغم توقف سالیانه برنامه ریزی شده تولید در واحد احیاء مستقیم که  22 روز به طول انجامید، از ظرفیت اسمی خود که یک میلیون و 650 هزار تن بود، عبور نماید. این بدین معناست که در واحد احیا مستقیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 8 درصد افزایش تولید بدست آمده است.

رسیدن به یک میلیون و 720 هزار تن آهن اسفنجی در سال 1400

مدیرعامل فولاد هرمزگان به سه رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در بخش احیاء مستقیم هم اشاره کرد و گفت: آخرین رکورد روزانه در این واحد صنعتی متعلق به 24 بهمن ماه سال 99 با تولید 5 هزار و 837 تن آهن اسفنجی است و امیدواریم در سال 1400 تولید سالیانه این واحد به بیش از یک میلیون و 720 هزار تن آهن اسفنجی  برسد.

مرغوب ترین تختال های تولیدی کشور

ارزانی افتخارات شرکت فولاد هرمزگان در بخش کیفیت تختال را هم برشمرد و افزود: تختال فولاد هرمزگان با کیفیت  98.75 درصد، از مرغوب ترین تختال های تولیدی کشور محسوب می شود که قابل رقابت با برندهای جهانی است.

رکورد فروش ماهیانه در فولاد هرمزگان

وی در ادامه به رکوردهای حاصل شده در بخش فروش فولاد هرمزگان هم اشاره ای کرد و گفت: این شرکت توانست در اسفندماه سال گذشته به رکورد فروش ماهیانه بیش از دو هزار و 500 میلیارد تومان دست پیدا کند و بیش از 850 هزار تن تختال در بازارهای داخلی که مورد تأکید فولاد هرمزگان است عرضه نماید که این میزان  با رشد 15 درصدی عرضه نسبت به سال گذشته همراه بوده است. 

 

وی افزود: شرکت فولاد هرمزگان توانست در سال گذشته از نظر درآمد در بازار داخلی به فروش 7 هزار و 500 میلیاردتومانی دست یابد که با رشد 159 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بوده است.

رشد 118 درصدی در مجموع درآمد

مدیرعامل فولاد هرمزگان درآمد این شرکت را در بازار صادرات بابیش از 81 درصد رشد اعلام کرد و افزود: سال 99 در مجموع درآمد بازارهای داخلی و صادرات در فولاد هرمزگان با رشد 118 درصدی همراه بوده است؛ به این معنا که در سال 99 حدود 13 هزار و 340 میلیاردتومان درآمد توسط این واحد تولیدی کسب شده است؛ این درحالی است که در سال 98، این رقم 6 هزار و 115 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: شرکت فولاد هرمزگان طبق دستورالعمل وزارت صمت، موظف به تامین نیازهای داخلی از طریق بورس کالا بود، لذا این شرکت 820 هزار تن فولاد در بورس کالا عرضه کرد که حدود 30 درصد بیشتر از دستورالعمل وزارت صمت عرضه شد. پیش بینی می شود این شرکت حدود 5 هزار 400 میلیارد تومان سود ناخالص را به همراه داشته باشد و سود هر سهم (EPS) حدود 215 تومان باشد که امیدواریم این روند در سال جاری تداوم داشته باشد و شرکت مسیر تعالی خود را با قوت پیش ببرد.

 بومی سازی 60 قطعه استراتژیک و  صرفه جویی 7 میلیون دلاری

ارزانی به بومی سازی قطعات وتجهیزات انجام شده در کمیته های بومی سازی شرکت فولاد هرمزگان هم پرداخت و توضیح داد: با همکاری شرکت های دانش بنیان و متخصصان شرکت فولاد مبارکه بیش از 60 قطعه استراتژیک این شرکت بومی سازی شده است که منجر به صرفه جویی ارزی حدود 7 میلیون دلاری در سال 99 شده است. همچنین  در بحث محصولات جدید توانستیم دو محصول جدید متناسب با نیازهای صنایع سنگین کشور را تولید کنیم.

افتخارات متعدد در سال 99

مدیرعامل فولاد هرمزگان به دریافت تندیس صادرکننده نمونه استان هرمزگان برای پنجمین سال متوالی اشاره کرد و گفت: تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان برای سومین سال متوالی در کشور و تندیس رضایت مشتریان برای دومین سال متوالی در کشور، افتخارات دیگری بود که فولاد هرمزگان در سال 1399 بدست آورد.

وی اضافه کرد: این شرکت همچنین تقدیرنامه چهارستاره تعالی سازمانی را از سازمان مدیریت صنعتی دریافت کرد که افتخار مهمی برای فولاد هرمزگان محسوب می شود.

 

ارزانی به کسب موفقیت تولید محصول برتر تحقیق و توسعه کشور اشاره کرد و گفت: براساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت درسال 99، ساخت پایلوت محصول سامانه آب شیرین کن جذبی دو مرحله ای با مکانیزم بازیافت داخلی جرمی و حرارتی، معرفی شده توسط فولاد هرمزگان به عنوان محصول تحقیق و توسعه برتر واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی کشور در سال 99 انتخاب شد .

پروژه برتر کاهش مصرف الکترودگرافیتی 

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه با تاکید بر حمایت از طرح های مطالعاتی و دانش محور که تاثیرات مثبتی در بهره وری تولید و صنعت دارند  اظهار داشت: در سال99 پروژه کاهش مصرف الکترودگرافیتی فولاد هرمزگان، در هفتمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران، از بین 79 پروژه به عنوان پروژه برتر انتخاب شد.

همچنین کسب نشان ویژه ارتباط موثر با ذینفعان و ایزوهای 45000 ، 14000،10002و 10004 در سطح شرکت از دیگر افتخارات شرکت فولاد هرمزگان در سال 99 بود. 

وی در ادامه گفت: کسب لوح تقدیر در مورد رفع تعهدات ارزی توسط بانک مرکزی و کسب 4 عنوان برتر توسط واحد روابط عمومی در جشنواره انتشارات روابط عمومی ها از دیگر افتخارات این واحد صنعتی در سال 99 است.

رسالت اجتماعی فولاد هرمزگان در سال 99

وی درپایان به ایفای مسئولیت اجتماعی فولاد هرمزگان در یک سال اخیر با شیوع کرونا پرداخت و گفت: شرکت فولاد هرمزگان با پایبندی به رسالت اجتماعی خود، علاوه بر تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی بندرعباس، در حوزه تامین اکسیژن مایع استان هرمزگان و استان های همجوار و تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مایع ضدعفونی مورد نیاز سازمانهای استان در حوزه کارکنان و خانواده های محترم آنها نیز اقدامات بی نظیری را  انجام داده است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فولاد هرمزگان عملکرد سال 99 تولید و جهش ملی تداوم تولید در سال 99 مدیرعامل فولاد هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 تورم تولیدکننده، شاخصی است که این افزایش هزینه تولید را برای گروه متنوعی از کالا‌ها در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهائی نشان می‌دهد. براساس آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، تورم ماهانه تولید محصولات گاوداری‌های صنعتی در بهمن ماه، ۰.۱ واحد درصد کمتر شده است. البته این کاهش به معنای کمتر شدن قیمت آن‌ها نیست. بلکه نشان می‌دهد از سرعت رشد قیمت‌ها کاسته شده است. البته نرخ سالانه و نقطه‌ای این شاخص رو به افزایش رفته و از مرز ۴۹ درصدی عبور کرده است.

شواهد نشان می‌دهد که «گوساله نر زیر چهارماه» و «گاو تلیسه غیرباردار» و «گاو نر داشتی» بیشترین مقدار تورم تولیدکننده اسفند ۱۴۰۲ را از آن خود کرده اند. در مقابل «شیر» کمترین افزایش هزینه تولید را در این بازه زمانی متحمل شده است. در ادامه به بررسی تورم ماهانه، نقطه‌ای و سالانه تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفندماه ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

سیگنال افزایش قیمت گوشت و مواد لبنی در اسفند ۱۴۰۲

گوشت و لبنیات، یکی از محصولات اساسی تامین کننده پروتئین و مواد مغذی بوده و در سبد مصرفی خانوار نقش اساسی ایفا می‌کند. «گاوداری‌ها» یکی از اصلی‌ترین کانال‌های تامین گوشت و لبنیات مورد استفاده کشور هستند. شواهد نشان می‌دهد که افزایش هزینه تمام شده گاوداری‌های صنعتی می‌تواند منجر به افزایش قیمت بازاری این محصولات شود.

به عبارت دیگر اگر گاوداری‌ها مواد اولیه خود را به قیمت بیشتری تهیه کنند، خریدار نیز محصولات و مواد لبنی را به قیمت بالاتری از بازار تهیه خواهد کرد؛ بنابراین بررسی تورم تولید کننده گاوداری‌های صنعتی کشور دارای اهمیت بوده و سیگنالی در راستای قیمت مصرف کننده مواد لبنی و گوشتی محسوب می‌شود.

آخرین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار حاکی از آن است که تورم ماهانه گوشت در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافته است. در مقابل تورم سالانه و نقطه به نقطه این محصولات بیشتر شده و از مرز ۴۹ درصد عبور کرده است. در ادامه به بررسی تورم تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفند ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

کاهش تورم ماهانه محصولات گاوداری‌های صنعتی

«تورم تولیدکننده»، یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی است که نشان می‌دهد میزان قیمت یک سبد متنوع از یک محصول در یک بازه زمانی مشخص در مبدا تولید و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهائی چگونه تغییر کرده است. از این شاخص به عنوان «تورم پیشران» نیز یاد می‌شود. چرا که افزایش هزینه تولید یک محصول می‌تواند منجر به افزایش قیمت عرضه آن به بازار توسط واسطه گران شود.

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲، تورم ماهانه محصولات گاوداری‌های صنعتی ۰.۱ واحد درصد کمتر شده و به ۱.۲ واحد درصد رسیده است. باید توجه داشت که این کاهش به معنای کمتر شدن قیمت محصولات لبنی و گوشتی وابسته به گاوداری‌ها نبوده است. بلکه نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت کمتر شده و هزینه تولید محصولات مذکور در اسفند نسبت به بهمن، ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

محصولات گاوداری‌های صنعتی از ۸ گروه تشکیل شده است. این گروه‌ها شامل؛ «گاو تلیسه غیرباردار»، «گاو شیری»، «گاو نر داشتی» گوساله پرواری»، «گاو حذفی شیری وازده»، «گوساله نر زیر ۴ ماه»، «شیر» و «کود» است.

شواهد آماری حاکی از آن است که تورم ماهانه اسفندماه ۱۴۰۲ در «گاو تلیسه غیرباردار» بیشترین میزان خود را به ثبت رسانده است. به بیان دقیق‌تر هزینه تولید گاو تلیسه غیرباردار در اسفندماه ۵.۵ درصد بیشتر از قیمت آن در بهمن ماه بوده است. این رقم در مقایسه با ماه گذشته افزایش ۳.۱ واحد درصدی داشته است.

تولید «شیر» نیز در این ماه کمترین تورم ماهانه پیشران را تجربه کرده و در سطح ۰.۲ درصدی قرار گرفته است. این رقم نسبت به بهمن ماه کاهش ۰.۱ واحد درصدی را به ثبت رسانده است.

افزایش هزینه تولید محصولات گاوی نسبت به اسفند سال قبل

شواهد آماری حاکی از آن است که تورم نقطه به نقطه محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و در سطح ۴۹.۴ درصدی قرار گرفته است. این نرخ نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲ هزینه تولید گوشت و مواد لبنی، ۴۹.۴ درصد بیشتر از این نرخ در فصل مشابه در سال ۱۴۰۱ بوده است.

از میان ۸ گروه تشکیل دهنده محصولات گاوداری‌های صنعتی، «گاوتلیسه غیرباردار» و «گوساله نر زیر چهارماه»، تورم نقطه‌ای بالغ بر ۱۲۰ درصدی را تجربه کرده اند. این دو گروه، نهاده اصلی تولید گوشت گاو محسوب می‌شود. بدین ترتیب می‌توان گفت با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، احتمال افزایش قیمت گوشت گاو در ماه‌های آتی دور از انتظار نخواهد بود.

این نرخ در سایر گروه‌ها کمتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسیده و محصولات «شیری» با ثبت تورم ۲۳.۳ درصدی در اسفند، کمترین مقدار این نرخ را از آن خود کرده است.

تورم سالانه ۶ گروه از محصولات گاوداری‌ها از ۱۰۰ درصد عبور کرد

تورم سالانه تولیدکننده محصولات گاوی نشان می‌دهد، میانگین هزینه تولید ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ نسبت به همین مقدار در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ چگونه تغییر کرده است. شواهد حاکی از آن است تورم سالانه محصولات گاوداری‌های صنعتی در اسفند امسال ۵۱.۵ درصد بوده است.

«گوساله نر زیر ۴ ماه» با ثبت تورم ۱۴۲.۴ درصدی بیشترین مقدار این نرخ را داشته است. «گاو تلیسه غیرباردار»، «گاو شیری»، «گاو حذفی شیری وازده»، «گوساله پرواری» و «گاو نر داشتی»، ۶ دسته از محصولات تشکیل دهنده گاوداری‌های صنعتی هستند که میانگین تورم سالانه آن‌ها در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ نسبت به همین رقم در بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۱۰۰ درصد بوده است.

افزایش هزینه تولید این محصولات، سیگنالی در راستای افزایش هزینه فروش محصولات لبنی و گوشتی مربوط به گاوداری‌های صنعتی به بازار می‌دهد.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی