Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۹۹ با تمام اتفاقات تلخی و شیرینی‌هایش به پایان رسید و سال جدیدی پیش رو داریم. به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و آغاز سال جدید با محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان در باره آنچه در سال ۹۹ برایش رقم خورد و کار‌هایی که در سال جدید انجام می‌دهد گفت‌گو کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گفت‌وگویمان را با این نویسنده کودک و نوجوان می‌خوانید.

سال ۹۹ با ادامه شیوع کرونا در کشور آغاز شد. این مسئله چقدر روی کار نویسندگی شما تاثیرگذاشت؟

تقریبا روز‌های اول برای من خیلی سخت بود، تمرکزم را از دست دادم؛ نه می‌توانستم بنویسم نه می‌توانستم مطالعه کنم. به تدریج تلاش کردم خودم را با شرایط سازگار کنم. سعی می‌کردم با نوشتن و مطالعه این فضای تلخی را که کرونا در زندگی اجتماعی ما به وجود آورده بود از ذهن و اندیشه ام دور کنم.

کرونا روی روند انتشار کتاب‌هایی که در سال ۹۹ منتشر کردید، تاثیرگذاشت؟

شیوع بیماری کرونا در سال ۹۹ تاثیری روی انتشار کتاب هایم نگذاشت. آثارم مثل سال‌های قبل منتشر شد. قالب کتاب هایم با شمارگان خوبی منتشر شد. تاثیرآنچنانی نداشت. البته اگر کرونا نبود، به طور قطع و یقین شمارگان کتابم بیشتر بود، اما در مجموع سال قابل قبولی بود. از جهت انتشار کتاب‌هایی که به نام من منتشر شد.

بیشتر بخوانید

«همسایه ها»؛ سیری در فضای تاریخی ملی شدن صنعت نفت

بدترین اتفاقی که در سال ۹۹ برایتان رقم خورد چه بود؟

بدترین سال گذشته، شیوع کرونا بود؛ به خصوص درگذشت اهالی هنر و اندیشه و اساتید و مدافعان سلامت، پزشکان و کسانی که در امر مبارزه با کرونا فعال بودند. شهادت مدافعان سلامت برای من بسیار تلخ بود و بار‌ها و بار‌ها از این قضیه متاثر می‌شدم.

بهترین اتفاقی که در سال ۹۹ برایتان رخ داد چه بود؟

بهترین اتفاق خبر انتشار کتابم در کشور چین بود. انتشار مجموعه ده جلدی «قصه‌های ما مثل شد» در کشور ترکیه،کتاب شب‌های شیرین در کانون پرورش کودکان و نوجوانان و البته یکی از اتفاق‌های خوبی که در سال ۹۹ رخ داد انتشار رمان «جشن خرگوش‌ها» بود که برایم بسیار شیرین و قابل قبول بود.

اگر قرار باشد از میان سین‌های سفره هفت سین یک سین را انتخاب کنید، کدام سین را انتخاب می‌کنید؟ چرا؟

من سیب را انتخاب می‌کنم. به دلیل اینکه سیب نشانه سلامت است امیدوارم در سال ۱۴۰۰ سالی لبریز از خوشبختی، سلامت و شادمانی برای همه مردم ایران باشد.

تاچه اندازه از آثاری که در سال ۹۹ منتشر کردید راضی بودید؟

راضی هستم البته رضایت از آثار منتشر شده یک امر نسبی است. می‌توانست بهتر از این باشد، اما آنچه اتفاق افتاد از آثارم به ویژه جشن خرگوش‌ها و و شب‌های شیرین بسیار راضی هستم. امیدوارم در سال آینده، سال ۱۴۰۰ کرونا از میان برود و فضای بهتری برای انتشار داستان و کتاب‌های خودم ایجاد بشود که بازخورد بهتری از کتاب‌های منتشر شده داشتم.

چه بازخوردی از کتاب‌های منتشر شده تان در سال جاری دریافت کردید. بازخورد‌ها به گونه‌ای بود که بخواهید تغییری در روند کاری تان ایجاد کنید؟

بازخورد خوبی بود. تماس‌های بسیار خوبی گرفته شد اگر ملاحظه کرده باشید بازتاب انتشار کتاب‌های در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها بسیار گسترده بود و سالی بود که آثارم بسیار دیده شد و بسیار خوانده شد.

کتاب‌هایی در سال ۹۹ با موضوع کرونا منتشر شد به نظر شما نویسنده باید سراغ موضوعاتی ازاین دست برود یا اینکه باید به رویه خودش در انتخاب موضوع ادامه دهد؟

هرکتابی با موضوع مثبت و سازنده منتشر شود خوب است. بهتر است که از وقایعی مانند کرونا بعد از واقعه همه گیری مورد پردازش قرار گیرد، چون در زمان جریان یک واقعه و حادثه تلخ ممکن است، تلخکامی و رنج آن را برای مخاطب بیشتر کند. در این است وقتی یک جامعه اجتماعی و بیماری فراگیر به پایان رسید بررسی ابعاد آن راحت‌تر و آسانتر است تا در زمان خود واقعه. اگر چه آثاری که در زمان واقعه نوشته می‌شود ممکن است ارزش تاریخی و اجتماعی پیدا کند، اما به هر حال پرداختن به کرونا مثل هر موضوع دیگری باید اثری قابل قبول، محکم و قابل عرضه باشد.

چه کتابی را برای مطالعه در ایام عید به مخاطبانتان پیشنهاد می‌دهید؟

مخاطبان من معمولا کتاب‌های مختلفی را مطالعه می‌کنند و برای همین کتاب خاصی را به آن‌ها برای مطالعه پیشنهاد نمی‌دهم. توصیه می‌کنم ایام عید را با مطالعه سپری کنند. مطالعه، بهترین فرصت برای ایجاد آرامش است؛ بهترین فرصت برای اندوختن به دانش فرهنگی و اجتماعی. هرکتابی که به فهم ما از زندگی و مسائل پیرامون زندگی کمک می‌کند، قطعا اثر با ارزشی است.

برنامه تان برای سال آینده چیست؟ قرار است کتاب جدیدی منتشر کنید یا نه؟

یک مجموعه شانزده جلدی را برای نوجوانان دارم می‌نویسم که در مراحل پایانیش است. البته امیدوارم در زمان مناسب بتوانم درباره اش صحبت کنم. فعلا در همین حد است. آنچه در سال ۹۹ رخ داد یک سه گانه‌ای برای نوجوانان با عنوان «جشن خرگوش‌ها» نوشتم. جلد دوم «ملکه موش‌ها» و جلد سوم «بازی بازها» است. این سه گانه که داستان حیوانات است ان شاء الله در سال ۱۴۰۰ منتشر می‌شود. این کتاب در حال حاضر در مرحله تصویرگری است. امیدوارم در زمان مناسب منتشر شود. جلد اولش را که انتشارات به نشر منتشر کرده است. جلد دومش را هم خود انتشارات «به‌نشر» منتشر می‌کند. در حال حاضر در مرحله تصویرگری است، سعید رزاقی در حال تصویرگری کتاب «ملکه موش‌ها» و «بازی باز‌ها» هستند. ان شاء الله این سه جلد کتاب در قالب یک سه گانه‌ای با شکل و شمایل داستان‌های مرتبط باهم و با عنوان ماجرا‌های دشت مرموز در به نشر منتشر می‌شود.

اگر قرار باشد سال آینده از میان ناشرانی که تاکنون با آن‌ها کار کردید تنها با یک ناشر کار کنید انتخاب شما کدام ناشر است و چرا؟

فرقی نمی‌کند هر نویسنده‌ای که تعداد بیشتری از آثارش را به ناشری می‌سپارد، قطعا باید همه متوجه شوند که ارتباطش با آن ناشر خوب است. چنین افرادی توانستند به تعامل برسند و رضایت کامل از ارتباط آن نویسنده با ناشر برقرار شده است. نمی‌خواهم جایگاه هیچ ناشری را زیرسوال ببرم، اما قطعا چند سالی می‌گذرد نویسنده اثری را به ناشری سپرده است و منتشر نمی‌شود، نشان می‌دهد از کار آن ناشر رضایت آنچنانی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نویسنده کودک و نوجوان بیماری کرونا انتشار کتاب سال ۹۹ منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد

وب‌سایت «آکسیوس» گزارش داد که ایالات متحده به طور ناگهانی انتقال یک محموله برنامه‌ریزی شده مهمات ساخت آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین را در روزهای گذشته متوقف کرد. کاخ سفید که در ظاهر از عملکرد رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد می‌کند، در مورد وقفه ادعایی توضیحی نداده است.

به گزارش ایسنا، دو مقام رژیم صهیونیستی به این رسانه گفتند که تحویل محموله مذکور «به طور غیر قابل توضیحی» در روزهای گذشته متوقف شده و کابینه این رژیم «در تلاش برای درک دلیل عدم ارسال محموله» بود.

کاخ سفید در پاسخ به سوال آکسیوس از اظهارنظر خودداری کرد، پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم از پاسخگویی به سوالات امتناع کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی، به حماس اعلام جنگ کرد. هفت ماه بعد و با نزدیک شدن تلفات به ۳۵۰۰۰ تن طی حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و مقامات او به طور فزاینده‌ای در ظاهر از نتانیاهو انتقاد می‌کنند، اما در عمل بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده‌اند.

بایدن اعلام کرده است که تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر پرجمعیت رفح «خط قرمز» خواهد بود و نتانیاهو را به دلیل بمباران کورکورانه غزه هدف انتقاد قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو در کرانه باختری را تحریم کرده است، در حالی که ایالات متحده از رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس که اجازه می‌داد طرحی مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری میان تل‌آویو و حماس تصویب شود، خودداری کرد. از هفتم اکتبر، واشنگتن چهار مرتبه از حق وتوی خود به نفع صهیونیست‌ها استفاده کرده است.

علی‌رغم تغییر در لفاظی، دولت بایدن همچنان اسلحه و مهمات را به سمت اراضی اشغالی سرازیر کرده است و بنا به گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی را از ۷ اکتبر به این رژیم تحویل داده است.

محتویات این محموله‌ها معمولا برای عموم فاش نمی‌شود، مگر اینکه ارزش آنها از ۲۵۰ میلیون دلار بیشتر شود و تنها دو مورد از این آستانه عبور کرده‌اند. این بسته‌های بزرگ در ماه گذشته مورد تایید قرار گرفت و شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی MK۸۴ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی MK۸۲ و همچنین بیش از ۱۰۰۰ مهمات با قطر کوچک بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن | علت عجیب تر این اتفاق !