Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی شامگاه سه شنبه در جلسه جمع بندی سفر به لرستان بیان کرد: در بررسی های انجام شده در خصوص صنعت لرستان متاسفانه درصد بالایی از کارخانه ها تعطیل است که در این راستا باید کارگروه هایی پیگیری کنند تا این واحدهای صنعتی دوباره به مدار تولید برگردد.

وی اظهار داشت: چهار مورد از این واحدها پرونده هایی در دادگستری تهران دارد که باید حداکثر ظرف مدت سه ماه تعیین تکلیف شود و بقیه موارد هم باید در استان پیگیری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسوولان وقت و مدیران نظارتی در زمان تعطیلی و بیکار شدن کارگران این واحدها وظایف خود را انجام نداده اند، ادامه داد: در سال های مختلف این اتفاق ها در استان رخ داده است و مسوولان مربوطه باید نسبت به واحدهای صنعتی حساسیت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به بازدید کارخانه ماشین سازی لرستان اضافه کرد: از این کارخانه تعطیل شده فقط یک سوله باقی مانده است در حالیکه در زمان دفاع مقدس در تجهیز جهاد سازندگی و سپاه پاسداران و ساخت پل های شناور نقش به سزایی داشته است.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: قول مساعد برای حمایت به این کارخانه داده شده است و استانداری نیز باید این واحد تولیدی را پشتیبانی و حمایت کند.

وی گفت: باید از تولید کننده و کارآفرین حمایت عملی شود و در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی تلاش کرد.

وی با اشاره به جلوه خصوصی سازی بد و خوب در کشت و صنعت لرستان افزود: بازدید از کشت و صنعت لرستان بیانگر آبادانی و موفقیت در این بخش است و خصوصی سازی باید همراه با توانمندسازی بخش خصوصی باشد نه اینکه بخش خصوصی جز اسم طرح ها چیزی باقی نگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی اظهار داشت: مسایل کارخانجات و واحدهای تولیدی در دستور کار این قوه قرار دارد و نیاز جدی کشور است و از بانک ها نیز خواسته شده چون بخشی از صنایع در مالکیت بانک ها است و باید حتما مشکلات را پیگیری و واحدهای تحت تملک را فعال کند.

وی بیان کرد: تعطیل و نیمه تعطیل کردن کارخانجات بسیار اشتباه است و بیکاری در لرستان با این همه ظرفیت معنا و مفهومی ندارد و منابع انسانی توانمند و متعهد لرستان در هر کجای کشور منشا اثار و خدمات خوبی بوده اند.

وی با اشاره به مطالبه مردم و مسولان در خصوص عدم تخصیص مناسب آب به لرستان اظهار داشت: در برخی استان ها این گلایه مندی وجود دارد و شورای عالی آب باید بصورت جدی موضوع تقسیم عادلانه آب را دنبال کند مشکل کمبود آب نیست بلکه مسئله مدیریت آب است.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: لرستان بهره مند از نزولات فراوان و منابع آبی بسیار است و بخشی از تولید آب در لرستان صورت می گیرد و بصورت جدی باید شورای عالی آب این مهم را  پیگیری کند و تقسیم عادلانه آب در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در قالب کمیته ای اراضی کشاورزان و دولت باید مشخص شود و تداخلات اراضی بین مردم و دولت بررسی شود و برخی از پرونده ها بیش از ۶ سال معطل می شوند که حتما باید جلسه ای ۲ هفته تشکیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی اظهار داشت: دادگستری نسبت به رفع اطاله دادرسی و پرونده های معوقه و مسن گام های خوبی برداشته است و دادگستری لرستان جزو دادگستری های برتر کشور تلقی می شود.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با فساد، کرامت انسان و مراجعه کنندگان و حمایت از تولید مورد تاکید و در دستور کار دادگستری است و نسبت به مبارزه با فساد در مواردی که به قطعیت می رسد باید مردم در جریان قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی اظهار داشت: با بررسی هیات ۲۲ نفره و در جلسه نهایی با مسوولان عالی استان از اعتبارات قوه قضاییه ۱۵۰ میلیارد تومان در اختیار لرستان قرار می گیرد و به بخشی از مشکلات پزشکی قانونی، سازمان زندانها، دادگستری ها، شوراهای حل اختلاف و دادسراها اختصاص یافت و امید است جهت تجهیز دادگستری و کاهش مشکلات مردم استان گام های خوبی برداشته شود.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضاییه در سفر یک روزه خود به لرستان، در فرودگاه خرم‌آباد، مورد استقبال رسمی مقامات استان، رییس کل دادگستری لرستان و جمعی از قضات دستگاه قضا قرار گرفت.

تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، قضات دادگستری و جمعی از مردم استان، شرکت در شورای اداری و شورای قضایی همچنین نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های سفر یک روزه رییس قوه قضاییه به لرستان است.

در سفر رییس‌ قوه قضاییه، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سید احمد مرتضوی مقدم رییس‌ دیوان عالی کشور، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و حجت‌الاسلام درویشیان رییس‌ سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی سازمان زندان‌ها قوه قضاییه لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی سازمان زندان ها قوه قضاییه سید ابراهیم رییسی سازمان زندان ها قوه قضاییه لرستان اخبار کنکور حجت الاسلام و المسلمین رییس قوه قضاییه المسلمین رییسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: اگر یک قاضی در احیای حق سره را از ناسره درست تشخیص داده و به عدل حکم نماید، هیچ ما به ازایی ندارد و ثواب آن بسیار عظیم است.

وی در ادامه با تشریح جایگاه ولایت در راهبری جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، برتری ولایت را محقق ساخت تا تصور باطل دنیای کفر در به بن بست رسیدن دین و معنویت را نشان بدهد که این یک امر مبارک برای بشریت بود.

این مسئول عالی قضائی اقدام غرور آفرین فرزندان این مرز و بوم در تحقق وعده صادق را از مصادیق امر ولایی دانست و افزود: این حادثه باعث شد یک بار دیگر نقش و جایگاه ولایت و تحقق عینی رسالت، توحید، عدالت، معاد و امامت معنا شود تا دنیای مادی بداند و بفهمد که این اقدام با سکانداری امامت و ولایت برای اثبات وحدانیت الهی در به تلاطم کشیدن دنیای کفر بود.

وی با توصیف ویژگیهای کارگزاران در تراز انقلاب اسلامی، بر لزوم تهذیب نفس ، تواضع در رفتار و گفتار و همچنین نظم در امور تاکید و گفت: آقای شعبانی بعنوان یکی از مسئولین قضایی دارای چنین خلقیاتی بود که همواره خود را به عنوان یک سرباز در خدمت نظام می دانست.

ایشان در ادامه گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی با به راه انداختن یک جنگ ترکیبی و تمام عیار در صدد ایجاد چالش جدی برای نظام و ایجاد نارضایتی عمومی و در نهایت ضربه به باور های دینی و ارزشهای اسلامی و انسانی هستند که به برکت خون شهدا و هوشیاری و اقدام تمام نهادهای قضایی و نظامی و انتظامی و حضور مردم عزیز در صحنه و میدان ، که با راهبری رهبر حکیم و فرزانه انقلاب صورت گرفت ناکام ماند.

وی ادامه داد: اولین ملاک ما در دستگاه قضایی رفتار توام با آرامش، عقلانیت، تدبیر همراه با تواضع و خشوع در برابر مردم و در انجام ماموریت های قوه و در خنثی نمودن توطئه ها و برنامه های دشمنان است، انتظار و راهبرد رییس معزز قوه قضاییه هم در شناخت دشمن و غافل نبودن از مکر وکید آنها است.

عبدالهی افزود: اگر چنانچه یک قاضی در کار خود، متکی به استمداد از خدا، قرآن و اهل بیت علیهم السلام نباشد، حتما در امر قضا دچار مشکل خواهد شد و قضاوت او ناعادلانه خواهد بود، از این رو لازم تا همواره در رفتار و عملکرد خویش دقت داشته و خود را در همه حال در محضر خداوند ببیند.

وی اظهار داشت: انتظار این است که ما بعنوان قاضی و مدیر نسبت به وقت شناسی و انضباط در کار ها و در رفع حوائج مراجعین دقت لازم را داشته باشیم چرا که هر گونه تأخیر در زمان، ولو به اندازه یک دقیقه به نوعی خیانت است.

عبداللهی تاکیدکرد: حفظ کرامت و حرمت انسانها بسیار مهم است، اگر کسی مرتکب خطا و جرم شد بر اساس سیاست ها و راهبردها کلان قوه قضاییه مبنی بر زندان زدایی، تا جایی که ممکن است با تامین قرار مناسب از بازداشت و زندانی کردن پرهیز کنیم و اجازه ندهیم تا حریم و حیثیت افراد آسیب ببیند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان این مطلب که در سال جدید نیز همچنان مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت برنامه های دستگاه عدلیه است، تأکید کرد: هر گونه تبعیض در مبارزه با فساد حرام است و باید با قاطعیت و بدون اغماض با مفسدان در هر جایگاهی و لباسی که هستند مبارزه کرد و این همان سیاست اصلی قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه در راستای تحقق شعار سال بسیار حایز اهمیت است و برای تحقق آن تمام دستگاه امنیتی ، انتظامی در مقابل هر کسی که بخواهد آن را مخدوش نمایند، خواهند ایستاد، قوه قضاییه با هر گونه تحصن، بی عفتی، برگزاری جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری که بخواهد جامعه را دچار چالش کند و مدیریت جامعه را تضعیف نماید، برخورد خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900692

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان