Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن رشیدی‌اقدم» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۸۳ نفر در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر آمار جذب کلی داشتیم و این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که ۶ هزار و ۸۲۹ نفر جذب بوده ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را یک نهاد بیمه‌گر اجتماعی دانست و گفت: ماموریت اصلی این صندوق طبق قانون، رفاه، ایجاد امنیت اقتصادی، تامین آتیه برای روستاییان، پیشگیری از فقر مزمن روستایی، ایجاد ثبات اقتصادی در روابط تولیدی، حفظ ارزش‌های مهم جامعه روستایی، افزایش بهره‌وری نیروی کار در تولیدات کشاورزی و دستیابی به توسعه مبتنی بر عدالت اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی‌اقدم با اشاره به اینکه اساس شکل گیری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر به مانند بیمه های اجتماعی دیگر به عنوان یک ابزار حمایتی است که برای ایجاد رفاه و راحتی برای اقشار روستایی اقدام می کند، افزود: صندوق با دریافت حق بیمه به صورت سالیانه، روستاییان را در زمان پیری و یا ناتوانی حمایت می کند.

محسن رشیدی اقدم مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه

او گفت: تحت پوشش گرفتن افراد در بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر موجب کاهش شکاف طبقاتی بین روستاییان و به تبع آن برابری منزلت اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد : اجرای فراگیر این طرح، ارتقا جایگاه اجتماعی بیمه شدگان را به وجود می‌آورد و جامعه هدف این صندوق با دریافت حقوق و مزایا به علت داشتن کمک هزینه قادر به زندگی خواهند بود و در دوران ناتوانی نیز به شکل شایسته و با کرامت به زندگی خود ادامه خواهند داد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در پایان گفت: مهمترین تعهدات صندوق پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری از کار افتادگی و پرداخت مستمری بازماندگی است که در استان کرمانشاه طبق آماری که اعلام شد با تلاش همکاران به دنبال افزایش چتر حمایتی این بیمه اجتماعی در سطح استان هستیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

این استان همچنین ۱۴ ایل در قالب  ۱۴ هزار ۱۰۹ خانوار با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر معادل ۷/۸ درصد جمعیت عشایری کشور و ۴/۳ جمعیت ۲ میلیونی استان دارد.

سالیانه ۱۵ هزار و ۸۶۱ تن گوشت قرمز معادل ۳۰ درصد مصرف پروتئین استان توسط عشایر تامین می‌شود.

برچسب‌ها زندگی عشایری روستائیان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری روستائیان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر زندگی عشایری روستائیان صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کرمانشاه اخبار کنکور بیمه اجتماعی کشاورزان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است

سرحدی گفت: ولی الان باید به خانه بهداشت بروید و یک کد ارجاع می‌دهند که با آن به پزشک مراجعه کنیم و اگر پزشک آزمایش بنویسد باید برای جواب آزمایش یک کد ارجاع دیگری بگیریم و این کار وقت زیادی از بیمار را ضایع می‌کند و اگر زیر ساخت این کار آماده نشده چرا مردم را سردرگم می‌کنند.

وی افزود: افراد بر اساس ارزیابی وضع که متولی آن وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است ارزیابی وسع می‌شوند و پنج دهک اول درآمدی کاملاً به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند و در مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد دولتی دانشگاهی و خصوصی خدمت می‌گیرند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل استان در خصوص بیمه روستاییان و عشایر تصریح کرد: با بیان اینکه پوشش بیمه، بیمه‌شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا پنج درآمدی، به‌صورت سیستمی و متمرکز به‌صورت رایگان به مدت یک سال تمدید شد.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات بیمه سلامت جهت تمدید پوشش بیمه خود ندارند و در مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت صرفاً با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

سرحدی اظهار کرد: دهک‌های یک تا پنج درآمدی به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و دهک‌های ۶ تا ۹ در آمدی مشمول تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصد سرانه از پوشش بیمه برخوردار می‌گردند؛ همچنین دهک یک تا سه درآمدی خدمات بستری را در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

معاونت بیمه و خدمات سلامت استان بیان کرد: بیمه سلامت دارای چهار صندوق است که عبارت‌اند از: صندوق روستاییان و عشایر، صندوق سلامت همگانی ایرانیان، صندوق سایر اقشار و صندوق کارکنان دولت و در صندوق روستائیان، ساکنین روستاها و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و عشایر به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه هستند گفت: بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و عشایر با رعایت نظام ارجاع می‌توانند از خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی در سطح دو و سه بهره‌مند شوند؛ هر نوبت ارجاع تا یک ماه معتبر است و بیمه‌شدگان می‌توانند با هر نوبت ارجاع به دو یا سه پزشک متخصص دارای تخصص‌های متفاوت مراجعه نمایند.

سرحدی خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در بحث دولت الکترونیک پیشرو است؛ یکی از قابلیت‌های خوب خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان سامانه شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir است، بیمه‌شدگان می‌توانند برای تکمیل روند پوشش بیمه سلامت خود به‌صورت حضوری به نشانی مذکور مراجعه نمایند و یا با گرفتن کد دستوری استحقاق سنجی #۱۶۶۶* از استحقاق و پوشش بیمه خود مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر