Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:01:25 GMT

بخشدار پردیس: تبدیل روستا به شهر راه توسعه نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۴۱۷۵

بخشدار پردیس: تبدیل روستا به شهر راه توسعه نیست

«محمود حیدری» روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: روستاهای شهرستان پردیس با قدمتی دیرینه و ظرفیتی قابل توجه پیش از احداث شهر جدید پردیس ایجاد شده بودند و ما موظف به حفظ شاکله روستایی با توجه به آداب، فرهنگ، رسوم و هویت روستاها در کنار شهر پردیس هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست تمرکز زدایی پایتخت منجر به ایجاد حاشیه نشینی مدرن در شهرهایی نظیر پردیس شده است، اظهار داشت: شهر پردیس را می توان گوشواره کلان شهر تهران در سیاست تمرکز زدایی دانست و ساخت پروژه انبوه سازی مسکن مهر، جمعیت این شهرستان پس از بارگذاری کامل جمعیتی تا دو سال آینده به ۶۰۰ هزار نفر خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی پردیس با تاکید بر ضرروت تامین زیرساخت های لازم برای جمعیت آینده، توضیح داد: حاشیه نشینی مدرن عوارضی هم به همراه دارد و یکی از راهکارهای رفع این عوارض، حفظ آداب و رسوم، فرهنگ، داشته ها و شناسنامه هویتی روستاهای این شهرستان با توسعه متوازن برای تامین زیر ساخت‌ها با توسعه متوازن است.

حیدری ادامه داد: توسعه متوازن بر اساس سند ۵ ساله ششم و سند آمایش سرزمینی همگون با برنامه های شهری و روستایی امکان پذیر است.

وی افزود: شهرستان پردیس با وسعت ۲۸۶ کیلومتر مربع موقعیت مهمی به لحاظ اقتصادی، امنیتی،  اجتماعی فرهنگی در استان دارا است و در حال حاضر با بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی، صنفی، صنعتی در این شهرستان مشکل اشتغال نداریم.  

بخشدار مرکزی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی انتخاب شده و از روز شنبه چهاردهم فروردین کار خود را شروع می کنند، اظهار داشت: بخش مرکزی شهرستان پردیس متشکل از روستاهای اصطلک، باغکمش، واصفجان و کرشت است که پس از احداث بخش مرکزی از بخش بومهن جدا شده است و شورای اسلامی این بخش از شنبه کار خود را آغاز می کند.

حیدری گفت: رفع مشکل فاضلاب روستایی با اتصال به سیستم فاضلاب شهری با مساعدت آبفا و استفاده حداکثری از منابع و اعتبارات، بازنگری طرح هادی روستایی، رفع مشکل آبهای سطحی، ممانعت از ساخت و ساز غیر مجاز با همراهی اداره جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و فعالسازی پلیس ساختمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرروت بازنگری و تسهیلگری در برخی از قوانین اظهار داشت:  مالکان روستای اصطلک به دلیل کوچک بودن قطعات اراضی مشکل دریافت سند دارند و سند تنها به اراضی بیش از ۲۰۰ متر داده می شود  که برای رفع مشکل با مسئولان بنیاد مستضعفان مذاکراتی انجام شده است.

بخشدار مرکزی گفت: توسعه گردشگری و احیای اماکن قدیمی مانند «حمام قدیمی روستای اصطلک» یکی دیگر از برنامه های بخش مرکزی برای ایجاد و توسعه گردشگری، صنعت توریسم و توسعه روستایی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با اولویت سرمایه گذار بومی شهرستان با طرح های کوتاه مدت است.

حیدری افزود: برای تقویت صنایع دستی شهرستان با بهره گیری از ظرفیت مشاغل قدیمی روستا با تسهیگری در تامین تسهیلات با سود مناسب بانکی برای هنرمندان برنامه ریزی کردیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس توسعه روستایی بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس توسعه روستایی بوم گردی شهرستان پردیس توسعه روستایی بوم گردی اخبار کنکور شهرستان پردیس بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی