Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@00:19:39 GMT

کلاهبرداری کلان با تبلیغ لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۶۹۰

به گزارش خبرنگار ما، یکی از رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی به پایگاه دوم پلیسی آگاهی تهران مراجعه و از کلاهبرداری یکی از مسافرانش که خود را به نام رسول و فروشنده لوازم خانگی از غرب کشور معرفی کرده بود، شکایت و اظهار کرد پس از مسدودی حساب بانکی‌اش متوجه کلاهبرداری این فرد شده است. شاکی درباره نحوه کلاهبرداری این مسافر توضیح داد: رسول از من خواست که در صورت تمایل به همکاری با او، هر روز به‌ صورت راننده دربستی در اختیارش باشم و روزانه مبلغ دو میلیون ریال بابت کرایه و همچنین مبالغی را هم بابت همکاری در فروش لوازم خانگی به من پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی در ادامه گفت: با توجه به اینکه زمینه کار دائمی برایم مهیا شده بود به رسول اطمینان کردم و بابت این همکاری تصویری از کارت شناسایی، شماره خودرو و همچنین کارت عابر بانکم را در اختیارش قرار دادم و به این ترتیب همکاری من با این فرد آغاز شد و روزانه مبالغی را به کارت عابربانکم بابت حمل‌ونقل کالا واریز می‌کرد. شاکی در ادامه افزود: همچنین گاهی رسول مبالغی را هم به حساب کارت بانکی‌ام واریز می‌کرد و از من می‌خواست به عابربانک مراجعه کنم و ضمن برداشت وجوه واریزی، چندین کارت هدیه یا ارز برایش تهیه کنم. من هم به این کار ادامه می‌دادم و فکر نمی‌کردم مشکلی وجود داشته باشد تا اینکه حساب بانکی‌ام مسدود شد. وقتی موضوع را پیگیری کردم متوجه کلاهبرداری رسول شدم و فهمیدم مرا فریب داده و از اعتمادم سوء‌استفاده کرده است. او از افراد مختلف کلاهبرداری کرده و پول‌های به‌دست‌آمده را به حساب من واریز و سپس با کمک خودم برداشت کرده و به این ترتیب ردی از خودش به جا نگذاشته است، اما من به دردسر افتاده‌ام درحالی‌که هیچ نقشی در جرائم این مرد نداشتم. کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات این مرد تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کردند و با بررسی‌های پلیسی و زیرنظرگرفتن محل‌های تردد متهم موفق شدند تصویری از رسول را به دست بیاورند. در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با تبلیغ در فضای مجازی مبنی‌بر فروش لوازم خانگی با قیمت پایین‌تر از قیمت عرف بازار و ارسال تصاویر جعلی مربوط به بارنامه و مؤسسه حمل‌ونقل باربری، کاربران فضای مجازی را به خرید لوازم خانگی ترغیب می‌کند و با این ترفند دست به کلاهبرداری می‌زند. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد اسم رسول قلابی است. به این ترتیب هویت واقعی متهم به نام رامین فاش و مخفیگاهش در محدوده ولنجک شناسایی شد. کارآگاهان بعد از هماهنگی‌های قضائی عملیات ویژه‌ای را طراحی کردند و موفق شدند یکم فرودین ماه متهم را در مخفیگاهش غافلگیر و دستگیر کنند و همچنین در بازرسی‌های بیشتر از آن مکان مهر جعلی شرکت حمل‌ونقل بار و تعدادی کارت هدیه کشف کنند. رامین بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و درحالی‌که هیچ راهی برای کتمان جرائمش نداشت، به مأموران گفت: با همکاری فردی به نام حمید با استفاده از سیم‌کارت‌های مختلف آگهی فروش لوازم خانگی در سایت فروش اینترنتی درج می‌کردیم و با تنظیم بارنامه‌های جعلی و ارسال تصاویر آنها برای خریداران، اطمینان این افراد را جلب می‌کردیم. به این ترتیب مال‌باختگان از سراسر کشور به طمع خرید اجناس با قیمتی پایین‌تر از بازار مبالغ مختلفی را به عنوان بیعانه به حساب اعلامی واریز می‌کردند. ما پس از دریافت بیعانه سیم‌کارت را خاموش و مبالغ دریافتی را به‌ صورت کارت هدیه، دلار، سکه و وجوه نقد بین خود تقسیم می‌کردیم. رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی با تأیید این خبر گفت: تاکنون 60 نفر از مال‌باختگان شناسایی شده و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را بیش از پنج میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در راستای شناسایی سایر مال‌باختگان و دستگیری همدست متواری تلاش‌ها ادامه دارد.

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

کلیدواژه: لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان