Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «الغ بیک معروف اف» نخست وزیر قرقیزستان  در چارچوب نهمین نشست شورای بین دولتی با «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین طیف وسیعی از موضوعات در رابطه با تعامل و همکاری دوجانبه در مورد اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک و توافق‌نامه‌های حاصل از سفر رسمی اخیر رئیس جمهوری قرقیزستان به این کشور را مورد بحث قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دو مقام عالی رتبه در نقطه مرزی «آق ژول» واقع در روستای مرزی «کردای» در مراسم افتتاح ایستگاه‌ بازرسی این منطقه شرکت کردند.

معروف اف در این مراسم خاطرنشان کرد هدف اصلی از بازسازی و نوسازی ایست‌های بازرسی ایجاد شرایط مطلوب برای افرادی است که از مرزهای قرقیزستان و قزاقستان عبور می‌کنند.

وی افزود: ایست‌های بازرسی تازه افتتاح شده کاملاً مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و به تجهیزات مدرن مجهز هستند. تعداد غرفه‌های کنترل گذرنامه افزایش یافته است که به طور قابل توجهی زمان عبور شهروندان از مرز را کاهش می‌دهد.

به نوبه خود مامین نیز بر اهمیت افتتاح ایست بازرسی برای اقتصاد دو کشور تأکید کرد.

شایان ذکر است که بازسازی و نوسازی ایست بازرسی «آق ژول» در سال 2020 آغاز شد. کل هزینه تخمین زده شده پروژه 342.3 میلیون سوم برآورد شده که پس از بازسازی، ظرفیت انتقال ایست بازرسی 2.5 برابر افزایش یافته است.

در این مراسم دیگر مقامات مرزی دو کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان قرقیزستان دیدار نخست وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود