Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور مردم استان یزد در روزهای تعطیل در مناطق ییلاقی و روستایی شهرستان تفت، هزینه هایی زیادی از جمله افت فشار آب و آلودگی محیط زیست را بر این منطقه تحمیل میکند و لذا تفتی‌ها بارها از مسوولان استان خواسته اند تا نگاه بودجه ای به این شهرستان با در نظر گرفتن جمعیت حاضر در این منطقه در روزهای تعطیل باشد.

به گزارش ایرنا، احمد ترحمی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه بخشدار بخش مرکزی تفت افزود: تفت به لحاظ نزدیکی به مرکز استان، در دسترس بودن و به عنوان باغشهر استان شرایط خاصی دارد که نگاه ویژه ای را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: بزرگترین انتخابات کشور را پیش رو داریم که انتخابات شوراهای شهر و روستاها گستره زیادی را در برمی گیرد و انتخابات ریاست جمهوری برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی از بعد جهانی اهمیت ویژه ای دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا با کاندیداتوری افراد در روستاهای مختلف، شورای روستاها شکل گیرد و تشویق به مشارکت و حضور هرچه بیشتر در انتخابات وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه شیوه نامه های بهداشتی برگزاری انتخابات برای شدیدترین وضعیت کرونایی در نظر گرفته شده، افزود: اقدامات پیش زمینه ای مانند افزایش تعداد شعب اخذ رأی و حذف اثر انگشت برای این انتخابات لحاظ شده است.

ترحمی به افزایش آمار کرونا در استان هم پرداخت و گفت: از دو ماه قبل که شاهد کاهش آمار بستری های کرونایی بودیم متأسفانه آمار بستری از ۱۲۰ نفر به ۲۲۵ نفر رسیده و آمار موارد شدید از حدود ۳۰ نفر به ۵۴ نفر رسیده است و شاهد افزایش شدید تست های سرپایی هستیم.

وی تنها راه مقابله با ویروس کرونا را رعایت شیوه نامه های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: اقدامات واکسیناسیون علی رغم مشکلاتی که وجود داشت به خوبی در حال انجام است و تولید داخلی هم در دستور کار قرار دارد.

معاون استاندار یزد تأکید کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و این جریان خدمت پایانی ندارد و هرکس در هر جایگاهی که هست تا زمانی که فرصت دارد باید انجام وظیفه کند.

وی ضمن تشکر از تلاش های علی احمدیان، بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان تفت، انتصاب وی به معاونت برنامه ریزی و هماهنگی فرمانداری یزد و انتصاب مصطفی صادقیان به این بخشداری را تبریک گفت.

ترحمی پرهیز از نگاه نقطه ای، حرکت در چارچوب قانون، جلوگیری از رانت خواری و ویژه طلبی، داشتن نگاه توسعه متوازن و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه ای را به بخشدار جدید تفت توصیه کرد.

فرماندار تفت هم در ابتدای این نشست گفت: زیرساخت های شهرستان بر اساس جمعیت ثابت و ساکن است در حالی که حضور جمعیت شناور چالش های جدی را برای تفت به ویژه در زمینه پسماند به وجود آورده است.

علیرضا نوکار افزود: در تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین دستگاه های تردد شمار بیش از ۸۱ هزار تردد را ثبت کردند.

وی پدیده کوه خواری، زمین خواری و تجاوز اراضی ملی را عمده ترین معضلات بخش مرکزی تفت عنوان کرد و خواهان توجه بخشدار جدید به این معضلات شد.

در این مراسم از زحمات علی احمدیان تجلیل و مصطفی صادقیان به عنوان بخشدار بخش مرکزی شهرستان تفت معرفی شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا یزد تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا یزد انتخابات ۱۴۰۰ ویروس کرونا یزد تفت اخبار کنکور بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر

آفتاب‌‌نیوز :

محمد علی زلفی گل شنبه شب در همایش تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر یاسوج به مناسبت هفته معلم، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج از نظر فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات، امکانات خوابگاهی و ورزشی، جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی افزود: گام‌های موثری گذشتگان برای این دانشگاه برداشتند و جسارت به خرج دادند، دوره‌های دکتری به راحتی در این دانشگاه تأسیس نشده است.

زلفی گل تصریح کرد: باید قدردان گذشتگان باشیم، جهت اطلاع من همین شیوه را در وزارت علوم رعایت کرده ام، هر دانشگاهی که رئیس دانشگاه جایگزین می‌شد، از رئیس دانشگاه می‌خواستم که همه روسای پیشین دانشگاه دعوت شوند و از آنان با دسته گلی تقدیر شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: باید یاد بگیریم که قدر اساتید دانشگاه را بدانیم و به وجود آنان افتخار کنیم.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی کشور نتیجه کار و عملکرد همه روسای پیشین و وزرای پیشین است و ما قدردان هستیم.

زلفی گل تاکید کرد: مزیت‌های نسبی هر منطقه‌ای اهمیت دارد، اما یکی از ویژگی‌های دانشگاه‌ها مزیت سازی است، اساتید و دانشجویان این توانایی را دارند که مزیت‌های جدیدی رقم بزنند، پس به این دلیل دانشگاه‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در سال‌های قبل، توسعه دانشگاه‌ها لازم بوده، به دلیل اینکه چهار و نیم میلیون دانشجو داشتیم، اما اکنون سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد، صندلی‌های خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم، بنابراین توسعه کمی دانشگاه‌ها در زمان فعلی صورتی ندارد و باید به فکر توسعه کیفی و هدفمند باشیم.

وی گفت: دانشکده فنی و مهندسی گچساران و یاسوج می‌تواند توسعه پیدا کند، چه ضرورتی دارد دانشگاه دیگری را تأسیس کنیم و بعد اعتبارات را پخش کنیم و عملا نتوانیم یک دانشگاه کیفی داشته باشیم.

زلفی گل افزود: وقتی دانشکده مهندسی همین دانشگاه فضای نیمه کاره‌ای دارد، ابتدا باید کمک کنیم ساختمان همین دانشکده تکمیل شود و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاه تکمیل شود.

۲ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲ ساختمان نیمه تمام در دانشگاه یاسوج وجود دارد، در سفر اول دولت ۸۰۰ میلیارد ریال و در سفر دوم ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است، و وزیر علوم با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تماس گرفت که تخصیص اعتبارات سریعتر انجام بگیرد.

سید علی احمدزاده بیان کرد: بررسی مشکلات دانشجویان برای سرویس دانشگاه، بررسی مشکلات کارکنان دانشگاه با حضور وزیر علوم انجام گرفت.

وی گفت: ۱۷ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر یاسوج وجود دارد که ۹ دستگاه از این تعداد در اختیار دانشگاه یاسوج است، امروز مطالبه ۱۰ دستگاه اتوبوس انجام گرفت که وزیر علوم موافقت کردند.

احمدزاده اضافه کرد: در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم مطالبه گری کرد و ۲ هزار میلیارد ریال با تلاش آقای دکتر زلفی گل مصوب شد که از وی تشکر می‌کنم.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های زیاد آب و منابع طبیعی، نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد، نیاز است دانشگاهی مرتبط با این پتانسیل‌ها در این استان احداث شود.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در حوزه نفت و گاز و زیرساخت‌های نفتی از سرآمدان هستیم، اما در رشته‌های مرتبط با این رشته‌ها نیازمند ارتقا هستیم.

سفر وزیر علوم به استان برکات زیادی خواهد داشت

رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: برکات سفر امروز وزیر علوم به استان را در چند روز آینده خواهیم دید.

بهادر کرمی اضافه کرد: وزیر علوم در خصوص مسکن هیئت علمی دانشگاه قول قطعی احداث و برای مجتمع جهانگردی قول قطعی برای واگذاری به دانشگاه یاسوج داده اند.

وی افزود: تخصیص‌های خوبی در مصوبات سفر خواهیم داشت.

کرمی تاکید کرد: ۱۴ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در مسئولیت‌های اجرایی وزارتخانه‌های کشور دارای مسئولیت هستند و از این بابت خوشحالیم که می‌توانیم به مردم از این طریق خدمات ارائه کنیم.

در همایش بزرگداشت روز معلم، علاوه بر تجلیل از اساتید دانشگاه، ۲۴ نفر از پژوهشگرانی که رتبه‌های دانشگاه را در رشته‌های مختلف افزایش داده اند و نقش کلیدی دارند، تشویق شدند و جایزه ویژه ۵۰ میلیون تومانی به عنوان پژوهانه به این افراد تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان