Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی با بیان اینکه اراک مرکز استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد گفت:طبق آخرین وضعیت رنگ بندی شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا شهرستان‌های خمین ساوه، آشتیان و زرندیه در وضعیت نارنجی و لب مرز قرار دارند و هرلحظه ممکن است قرمز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی میرزایی فرماندار ساوه هم با بیان اینکه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی وضعیت کرونای این شهرستان را در مرز هشدار قرار داده است گفت: محدودیت‌های لازم علاوه بر گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در گروه شغلی ۲ هم اعمال می‌شود.

میرزایی ارفع محدودیت‌ها را منوط به افزایش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سال گذشته عبور از شرایط قرمز کرونایی در گرو همکاری و تعامل شهروندان و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی است.

او اضافه کرد: از امروز ۱۵ فروردین محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونایی در ساوه با نظارت ادارات صمت، نیروی انتظامی، اصناف و دانشکده علوم پزشکی با شدت اجرایی خواهد شد و از همه‌ی آحاد جامعه انتظار داریم در این راستا همکاری کنند.

دکتر کریمی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه هم با اشاره به تغییر رنگ کرونایی ساوه و زرندیه و شیب تند مبتلایان در این دو شهرستان گفت: براساس جلسه‌ی پدافند زیستی استان مرکزی اعمال محدودیت‌های شدید وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان ساوه اجرایی خواهد شد.

کریمی افزود: موارد مثبت ابتلا به کرونا در هفته دوم فروردین نسبت به هفته اول ۴۳ درصد افزایش داشته است و در آمار بستری شوندگان هم ۳۷ درصد رشد صورت گرفته است.

او از شناسایی ۲۹ نفر و بستری شدن ۱۰ نفر در ساوه و زرندیه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های آماری از ابتدای فروردین ماه هم میزان مرگ ناشی از بیماری کرونا۵ برابر شده است.

معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به حال ۱۴هزارو ۴۴۸ نفر در دو شهرستان ساوه و زرندیه به این بیماری مبتلا و متاسفانه ۳۴۰ نفر جان باخته اند.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۶۱ نفر در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۱۰ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده اند و ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند و ۲۹ نفر در ساوه و زرندیه در شبانه روز گذشته به صورت قطعی از موارد مثبت جدید کرونا هستند.

با شروع شدن خیز جدید کرونا در شهرستان ساوه و تغییر سریع رنگبندی شهرستان زرندیه؛ حجم مراجعات و بستری در مراکز درمانی در این دو شهرستان افزایش یافته و موجب پر شدن مجدد تخت‌های بیمارستانی و غافلگیری کادر درمان شده است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا در استان مرکزی ساوه و زرندیه قرمز کرونایی استان مرکزی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز