Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از یونهاپ، «چونگ ایویی-یونگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز یکشنبه در شهر شیامن واقع در مرکز چین با «وانگ یی»  همتای چینی خود، ملاقات کرد. چونگ در اولین سفر خارجی از زمان عهده دار شدن این سمت در ماه فوریه به چین رفته است.

چونگ گفت انتظار دارد دولت چین در روند صلح شبه جزیره کره نقش سازنده ای ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کره جنوبی از چین می خواهد برای ادامه نقش سازنده در مدیریت پایدار اوضاع در شبه جزیره کره و دستیابی به پیشرفت قابل توجه در روند صلح شبه جزیره کره بیشتر تلاش کند.

وزارت امور خارجه چین می گوید که پکن و سئول موافقت کرده اند که طی چند ماه آینده گفتگوهای در سطح معاونان وزیر در عرصه های دیپلماسی و امنیتی برگزار کنند.

کره جنوبی می گوید این وزیران به توافق رسیدند که هماهنگی های لازم برای دیدار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، از کره جنوبی را بعد از کنترل ویروس کرونا فراهم شود.

دیدار وزرای خارجه چین و کره جنوبی در حالی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، شیگرو کیتامورا دبیرکل امنیت ملی ژاپن، سو هون مدیر دفتر امنیت ملی کره جنوبی در روز جمعه در آکادمی نیروی دریایی آمریکا درباره مرور سیاست کره شمالی رایزنی کردند.

آنها همچنین نگرانی خودشان را درباره برنامه‌های اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی به اشتراک گذاشتند و بر تعهدشان در توجه و حل این موضوعات از طریق همکاری سه جانبه سازمان‌دهی شده به سمت خلع سلاح هسته‌ای تاکید کردند.

باور بر این است که ملاقات وزیران خارجه این دو کشور بخشی از فشار چین برای مقابله با آمریکا از طریق تقویت روابط با کره جنوبی، یکی از هم پیمانان واشنگتن، است.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ برچسب‌ها کره‌ جنوبی کره ‌شمالی چین ایالات متحده آمریکا وانگ یی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی چین کره جنوبی کره شمالی چین ایالات متحده آمریکا وانگ یی اخبار کنکور شبه جزیره کره کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان خطرات هسته ای در جهان به دلیل سیاست مخرب غرب به طور جدی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر در نتیجه سیاست مخرب غرب، سطح خطر هسته ای به طور جدی افزایش یافته است.

زاخارووا در این بیانیه افزود که مسکو به آمریکا و ناتو درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی این رویکرد، که با هدف تضعیف امنیت روسیه دنبال می شود، هشدار داده است.

دیپلمات ارشد روس متذکر شد که اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای روسیه در سطح لازم و کافی تضمین شده است و نباید کوچک‌ترین تردیدی در این باره کرد.

کد خبر 6089273

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان