Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@20:51:35 GMT

انتقاد ولی عهد سابق اردن از دولت و پادشاه این کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۲۷۴۴

انتقاد ولی عهد سابق اردن از دولت و پادشاه این کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نیرو‌های امنیتی در روز شنبه از بازداشت چند فرد نزدیک به «عبدالله دوم» پادشاه اردن، به دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند و از سوی دیگر برخی منابع نزدیک به خاندان حاکم اردن مدعی شدند که، «شاهزاده حمزه بن حسین»، ولی‌عهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور نه بازداشت شده و نه در حصر خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ساعاتی پس از تکذیب بازداشت شاهزاده «حمزه بن حسین»، ولی عهد سابق اردن، وی با انتشار پیامی ویدئویی از بازداشت خانگی خود خبر داد.

براین اساس، شبکه خبری بی‌بی‌سی با انتشار ویدئویی از شاهزاده حمزه مدعی شده است که وکیل وی این ویدئو را برای این شبکه خبری ارسال کرده است.

ولی عهد سابق اردن طی اظهاراتی در این ویدئو ضمن تکذیب ارتکاب هرگونه اقدام خطا، درتشریح اتفاقات رخ داده در این کشور، دولت عبدالله دوم را به فساد، بی‌کفایتی و آزار منتقدان متهم کرده است.

وی در این ویدئو با اشاره به دیدار با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اردن در صبح روز شنبه، گفت: رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اردن به من اعلام کرد که اجازه خروج از کشور را ندارم.

شاهزاده حمزه بن حسین ادامه داد: به من گفته شده است که نباید با دیگران ارتباط داشته باشم یا با کسی ملاقات کنم، زیرا در دیدار‌های حضوری و مجازی من از دولت یا شاه اردن انتقاداتی مطرح شده است.

وی تاکید کرد: هرگونه دخالت در توطئه‌چینی علیه دولت عبدالله دوم را تکذیب می‌کنم.

ولی عهد سابق اردن افزود: شخصا از سوی دستگاه‌های امنیتی کشور به انتقاد از دولت متهم نشده ام.

شاهزاده حمزه بن حسین ادامه داد: من مسئول در هم شکسته شدن دولت، فساد یا بی‌کفایتی که به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال در ساختار دولتی ما است، نیستم.

وی تاکید کرد: من مسئولیت بی‌اعتمادی مردم به نهاد‌های دولتی را بر عهده نمی‌گیرم.

ولی عهد سابق اردن با اشاره به بازداشت دوستان و نزدیکان وی توسط دولت این کشور اظهار کرد: محافظان من بازداشت شده اند و خطوط تلفن و اینترنت قطع شدند.

وی افزود: اینترنت ماهواره‌ای تنها و آخرین راه برای برقراری ارتباط است.

شاهزاده حمزه بن حسین ضمن ابراز تاسف از اینکه اردن از جبهه‌های پیشرو در آموزش، بهداشت، عزت انسانی و آزادی نزول پیدا کرده است به کشوری که یک انتقاد از یک بُعد کوچک از سیاست‌ می تواند منجر به بازداشت و آزار توسط سرویس‌های امنیتی شود، اظهار کرد: متاسفانه اردن به نقطه‌ای رسیده است که دیگر هیچکسی نمی‌تواند نظر خود را درباره موضوعی مطرح کند و در این صورت یا بازداشت می شود و یا مورد تهدید و آزار و اذیت قرار می گیرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به انتشار برخی اخبار از وقوع کودتای نافرجام در اردن و در ادامه آن بازداشت گسترده اعضای خاندان سلطنتی این کشور، واکنش نشان داد و گفته است که، ما گزارش‌های مربوطه به اردن را به دقت دنبال می‌کنیم و با مقامات این کشور در تماسیم.

وی با تاکید بر اینکه عبدالله دوم، شاه اردن یکی از شرکای مهم آمریکا محسوب می‌شود، ادامه داد: او از حمایت کامل واشنگتن برخوردار است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ولی عهد سابق اردن عبدالله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ

مهاجم انگلیسی باواریایی‌ها تنها 7 گل تا رسیدن به رکورد بهترین گلزن بایرن مونیخ در یک فصل از مسابقات باشگاهی بوندسلیگا فاصله دارد.

طرفداری | عملکرد هری کین در اولین فصل حضورش در بایرن مونیخ به معنای واقعی کلمه، "شاهکار" بوده است.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل هم به رکورد 400 گل در دوران حرفه‌ایش رسید و هم با 35 گل در صدر جدول بهترین گلزنان بوندسلیگا قرار گرفته است. با توجه به بازی‌های باقیمانده بوندسلیگا تا پایان فصل و اختلاف زیاد کین با نفر دوم بهترین گلزنان مسابقات باشگاهی فوتبال آلمان (سرو گیراسی – 25 گل) به نظر باید آقای گلی این فصل بوندسلیگا را به نام مهاجم انگلیسی به ثبت برسانیم.

بیشتر بخوانید: هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید  

هری کین اما می‌تواند با گلزنی در سه بازی باقی‌مانده بایرن مونیخ در بوندسلیگا از رکورد گرد مولر افسانه‌ای و حتی روبرت لواندوفسکی در این باشگاه آلمانی هم بگذرد. روبرت لواندوفسکی و گرد مولر بهترین گلزنان تاریخ بایرن مونیخ در یک فصل از مسابقات باشگاهی بوندسلیگا هستند. لواندوفسکی البته با آمار خیره‌کننده 41 گل در 29 بازی در صدر قرار دارد و بمب‌افکن افسانه‌ای فوتبال آلمان هم با 40، 38 و 36 گل در دهه 70 میلادی آمار وحشتناکی از گلزنی را به نام خودش به ثبت رسانده است.

هری کین این فرصت را در اختیار دارد تا بتواند با ادامه روند گلزنی‌های خود به رکورد گلزنی دو مهاجم سابق بایرن مونیخ آن هم تنها در اولین فصل حضورش در این تیم آلمانی برسد.

هری کین 7 گل تا عبور از رکورد روبرت لواندوفسکی فاصله دارد بهترین گلزنان تاریخ بایرن مونیخ در یک فصل از مسابقات باشگاهی بوندسلیگا

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا