Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس دانایی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد با بیان اینکه در این دوره از شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان، ۶۲۴ نفر ثبت نام کردند که این تعداد، ۹۶ درصد میزان ثبت نامی در دوره قبل را تشکیل می‌دهد، تاکید کرد: تعداد داوطلبان نشان از کاهش چهار درصدی نسبت به دوره قبلی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت نام متعلق به شهر شاهرود با ۱۳۴ نفر و کمترین میزان ثبت نامی در سه شهر کهن آباد، کلاته خیج و ایوانکی با ۹ نفر ثبت نام بوده است، تاکید کرد: در شهر شاهرود به ازای هر ۱۹ نفر، یک نفر برای شورای اسلامی شهر انتخاب و در شهر سمنان این میزان به ازای هر ۱۲ نفر یک نفر می‌رسد.

درصد ثبت نام‌های حضوری و غیر حضوری

مدیرکل تقسیمات کشوری و دفتر سیاسی استانداری سمنان با بیان اینکه بر اساس تفکیک جنسیتی، ۸۷.۷ درصد افراد ثبت نامی را آقایان و ۱۲.۳ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: ۷۴.۲ درصد داوطلبان شرکت در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر در استان سمنان به صورت حضوری و ۲۵.۸ درصد به صورت غیرحضوری اقدام به ثبت نام کردند همچنین ۷۴ درصد از ثبت نام کنندگان داوطلب شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان دارای مشاغل آزاد و دولتی و همچنین از بازنشستگان هستند.

دانایی با بیان اینکه ۲۱ درصد ثبت نام کنندگان را بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۸ و نیم درصد ۴۱ تا ۴۵ سال و ۱۵ درصد را ۳۰ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: ۱۸ درصد از مجموع ۶۲۵ نفر ثبت نام کننده در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان را ایثارگران تشکیل می‌دهند و ۱۶ درصد از داوطلبان این دوره سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر دوره‌های گذشته را دارند.

وی افزود: بر اساس مصوبه دهمین جلسه ستاد انتخابات کشور و با موافقت هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و بر اساس ظرفیت‌های مجموعه وزارت کشور، در مراکز استان‌ها برای تأمین صندوق الکترونیکی اخذ رأی اقدام و با این مصوبه مرکز استان انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار خواهد کرد که درخواست داریم تا این مهم در دو شهر دامغان و شاهرود نیز محقق شود همچنین از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت یک هفته و تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: ۳۷۰ روستا در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند که ۱۶ روستا دارای جمعیت بالای ۱۵۰۰ نفر و ۲۹۱ روستا دارای جمعیت زیر ۱۵۰۰ نفر هستند همچنین در مجموع ۹۵۳ نفر برای حضور در شورای اسلامی روستاها در سراسر استان انتخاب خواهند شد و در نهایت باید گفت بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در استان در هیئت اجرایی در حال انجام است که ۲۱ فروردین اسامی افرادی که تأیید یا رد صلاحیت شدند، توسط هیئت‌های اجرایی اعلام خواهد شد.

تمهیدات برای ثبت نام و رای‌های مردمی

رضا مبین، رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان در پنج محور در حال انجام و تاکنون سه جلسه کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان با ۱۱ مصوبه برگزار شده است، گفت: استعلام از مراجع چهارگانه در خصوص داوطلبان تاکنون انجام شده و اقدامات آتی نیز در این مهم در دستور کار قرار دارد همچنین برگزاری مستمر جلسات، رصد اخبار، حفاظت از اسناد، نظارت بر سامانه‌ها، حفاظت از ستادهای انتخابات در زمان ثبت‌نام از جمله محورهای برنامه‌های کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان است.

عباس قندالی، مدیرکل ثبت احوال استان و عضو ستاد انتخابات استان سمنان نیز با بیان اینکه سامانه‌ای الکترونیکی و برخط به منظور پاسخ به استعلام داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان تعبیه شده و استعلامات در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد، گفت: بخشنامه‌هایی به منظور تسهیل در واگذاری شناسنامه‌های صادر شده و تسهیل در دریافت شناسنامه توسط متقاضیان صادر شده و اقدامات لازم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه موارد و مباحث مرتبط با کارت ملی هوشمند نیز پیش بینی شده است، بیان کرد: درخواست تعویض کارت ملی و دریافت کارت هوشمند ملی متقاضیان از سوی ثبت احوال استان دریافت و رسید صدور کارت ملی هوشمند حاوی کد رهگیری معتبر به منظور انجام امور اداری و روزمره متقاضیان ارائه خواهد شد.

کد خبر 5181407

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد انتخابات استان سمنان انتخابات شورای اسلامی عباس دانایی کد رهگیری ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان اراک محدودیت های کرونایی 12 فروردین ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف تردد وسایل نقلیه ستاد انتخابات استان سمنان انتخابات شورای اسلامی اسلامی شهر در استان شورای اسلامی شهر شرکت در انتخابات خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مهدی دهرویه روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع شعب اخذ رای ۲۰۳ شعبه برای شهر گنبدکاووس و روستاهای بخش مرکزی و ۲۷ شعبه برای بخش داشلی‌برون است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۳۰ شعبه اخذ پیش بینی شده درحوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس ۱۶۸ شعبه ثابت و ۶۲ شعبه سیار است.

دهرویه یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای ششمین بار است که به مرحله دوم کشیده شد.

فرماندار گنبدکاووس همچنین با اشاره به کسب رتبه سوم استان گلستان در مشارکت انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، ابراز امیدواری کرد مردم این شهرستان در مرحله دوم انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش هیات‌های اجرایی و نظارت و عوامل برگزار کننده، بازرسی و ناظرین و نیروی انتظامی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس، تحقق کامل راهبرد «رسام» (رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت) و رعایت عدالت است.

به گزارش ایرنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

شهروندان گنبدکاووس ۱۳۰ هزار و ۸۵ رای در صندوق آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ریختند.

حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس