Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبید رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در بخش فعالیت‌های قرآنی صورت گرفت و یکی از مهمترین دستاوردهای آن نیز افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد بوده است.

وی افزود: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که تعداد بیشتر آنها در روستاها راه‌اندازی شده از 233 به 602 کانون طی این هشت سال افزایش پیدا کرده است و رشد 158 درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز از 22 هزار نفر به 33 هزار نفر رسیده و 50 درصد افزایش داشته است.

رشد 230 درصدی اعضای کتابخانه‌های کانون‌های مساجد

رستمی با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های این کانون‌ها هم از 3 هزار و 330 نفر به 11 هزار نفر یعنی 230 درصد رشد رسیده است، یادآور شد: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از 499 هزار و 500 جلد به 550 هزار جلد رسید، یعنی 10 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: سال 92 تعداد مساجد تحت پوشش طرح تلاوت نور 233 باب بود که در پایان سال 99 به 550 باب رسید و در این بخش هم 146 درصد رشد رقم خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در این مدت تعداد مساجد تحت پوشش طرح تفسیر قرآن هم از 109 باب به 450 باب رسید و رشد 312 درصدی را تجربه کرد و همچنین تعداد خانه های نور (مرکز قرآنی مساجد) نیز از 23 باب به 33 باب افزایش یافته است.

انتهای پیام/2330/75

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان کانون فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این برنامه ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت(ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیرضا ناجی، کانون‌های مساجد را محور برنامه‌های دهه کرامت اصفهان معرفی کردو افزود: هیات های مذهبی، موسسات مردمی، تشکل های دینی و قرآنی، مساجد، اصناف، بقاع متبرکه و ادارات فرهنگی و شهرداری ها در این مناسبت برنامه ریزی هایی دارند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد دبیر ستاد دهه کرامت و این مراکز محور بسیاری از برنامه‌ها هستند. حجت الاسلام علیرضا ناجی افزود: این دهه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد که تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد محور بخش عمده برنامه های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل های مردمی اجرا می کنند.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می شود، افزود: بخشی از این برنامه ها با حضور خادمین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توام خواهد بود.

وی یادآورشد: برنامه ها تنها با محوریت جشن نیست و مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری نیز پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود