Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری تمرین مرکب دریایی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان، لغو فوری تور‌های ترکیه به شرکت‌های گردشگری اعلام شد، ناصر سراج دادستان نظامی تهران شد، لزوم اتخاذ برخوردهای بازدارنده با عوامل قاچاق سازمان‌یافته برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، برگزاری تمرین مرکب دریایی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان،  لغو فوری تور‌های ترکیه به شرکت‌های گردشگری اعلام شد، ناصر سراج دادستان نظامی تهران شد،  لزوم اتخاذ برخوردهای بازدارنده با عوامل قاچاق سازمان‌یافته از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۱۷ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری تمرین مرکب دریایی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان

ناخدایکم ستاد رضا شیبانی سخنگوی این تمرین مرکب، هدف از این تمرین دریایی را ارتقاء توان رزمی و تبادل اطلاعات و دانش نظامی بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان عنوان کرد و گفت: این تمرین به منظور نمایش قدرت دریایی و هم افزایی و برقراری تعامل سازنده و پویا در جهت ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه و همچنین انجام عملیات دریایی مشترک شامل نقل و انتقالات هوایی، دریایی و انجام مشترک عملیات Passex با شرکت کارکنان دو نیروی دریایی ایران و پاکستان و آب‌های خلیج فارس و دریای عمان صورت می‌گیرد.

ناخدایکم شیبانی افزود: در این تمرین دریایی یگان‌های نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز و یک فروند موشک انداز به همراه یک بالگرد و همچنین یگان های شناور رزمی و پشتیبانی از نیروی دریایی پاکستان حضور دارند.

سخنگوی این تمرین مشترک دریایی با اشاره به اهمیت وحدت و همگرایی صاحبان قدرت دریایی در این منطقه راهبردی، افزود: ایجاد امنیت توسط کشورهای منطقه باعث رشد،توسعه امنیت و در نهایت رونق تجارت جهانی خواهد شد.

 

لغو فوری تور‌های ترکیه به شرکت‌های گردشگری اعلام شد

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه  پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع  شد، اظهار کرد: جمع بندی اعضای کمیته که پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصی مرتبط با امور مرز، شکل گرفت، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارایه و نهایتا به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.

معاون هماهنگی وزارت کشور در خصوص تصمیم نهایی در مورد اعمال محدودیت ها در ترددهای مسافری با کشور ترکیه گفت: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر گردید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت های گردشگری ابلاغ کنید.

معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: مقرر شد، جمعیت هلال احمر نسبت به ارتقای مراقبت های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و تشدید کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل کنید.

سامانی افزود: بر اساس تصمیم ابلاغ شده، مقرر گردیده است: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد  تایید در خارج اقدام و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت.های هواپیمایی انجام می‌شود تا پس از اطلاع رسانی لازم، افراد صرفا با ارائه  گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.

 

ناصر سراج دادستان نظامی تهران شد

مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی جدید استان تهران صبح امروز سه شنبه ( هفده فروردین) برگزار شد، در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات غلامعباس ترکی دادستان سابق نظامی تهران، ناصر سراج به عنوان دادستان جدید نظامی تهران معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامى رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در این آیین با اشاره به کرامات ماه شعبان عنوان کرد: این ماه، ماهى است که باید به رضوان الهى برسیم و خداوند به ما بگوید که از ما راضى است و این مقام براى کسى است که اهل خشیت باشد.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح خاطرنشان کرد: بزرگترین ثواب بعد از واجبات الهى در روایات، خدمت به مردم است؛ لذا ما باید هواى مردم را داشته باشیم.

وى اظهار کرد: در روایات آمده است که گواراترین نفع ایجاد امنیت و حفظ امنیت براى مردم است که این موضوع دست نیروهاى مسلح است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامى در ادامه گفت: کار دادستان این است که به نیرو راه نشان دهد و در کنار ضابط باشد و آیین دادرسى کیفرى ما در این جهت بسیار درخشیده است.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح اظهار کرد: امروز کسى را تکریم مى کنیم که ٢٠ سال در این عرصه خوش درخشیده است. صیانت نیروهاى مسلح نیاز به یک مجموعه منسجم قضایى دارد تا حافظان امنیت بتوانند کار خود را به درستى انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامى، رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در جمع خبرنگاران و در خصوص طرح بازگشت به سنگر عنوان کرد: این طرا را به این منظور طراحى و اعلام کردیم که سربازان تصور نکنند که اکنون از خدمت فرار کرده اند دیگر نمى توانند به خدمت بازگردند. ما اعلام کردیم که این افراد به خدمت خود بازگردند و پس از پایان خدمت خود از معافیت هاى قانونى برخوردار شوند.

 

لزوم اتخاذ برخوردهای بازدارنده با عوامل قاچاق سازمان‌یافته

جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز هفدهم فروردین ماه برگزار شد. آیت الله رئیسی در این جلسه با بیان اینکه یکی از عوامل اطاله دادرسی، امر اختلاف در صلاحیت‌های قضات رسیدگی‌کننده است، گفت: باید تلاش شود با اقدامات آسیب‌شناسانه و تبیین و تشریح دقیق قوانین و رصد و پایش موضوعات اختلافی موارد ناظر بر اختلاف در صلاحیت قضات رسیدگی‌کننده به پرونده‌ها به حداقل برسد و از این طریق اطاله دادرسی پرونده‌ها کاهش یابد.

 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به موضوع مقابله جدی با قاچاق کالا گفت: ضرورت دارد که مسئولان ذیربط چه در بخش‌های اجرایی و انتظامی و چه در بخش‌های قضایی نسبت به اتخاذ برخوردهای بازدارنده با عوامل قاچاق سازمان‌یافته به ویژه قاچاق کالاهای ممنوعه نظیر سلاح و مشروبات الکلی اقدامات لازم را عملیاتی سازند؛ به گونه‌ای که حتی فکر مبادرت به قاچاق سازمان یافته از جمله قاچاق کالاهای ممنوعه، به ذهن قاچاقچیان نیز خطور نکند.

 

بسیج در پیک چهارم کرونا در کنار کادر درمان است

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی در خصوص شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»  اظهار داشت: مقام معظم رهبری راهبرد امسال را تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌ها تبیین کردند. وی با بیان این که با توجه به ظرفیت‌های کشور در حال حاضر هجدهمین اقتصاد موفق دنیا هستیم، ادامه داد: بر اساس یافته های موسسات معتبر بین المللی با سلسله توجه به ظرفیت‌های موجود اقتصادمان توانایی صعود به شش پله بالاتر را خواهد داشت و راه صعود اقتصاد کشور به پله‌های بالاتر را حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی مردم سالار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  در ادامه تصریح کرد: تبیین منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تعریف و پیاده سازی نرم افزارهایی برای اقتصاد خانوار روستایی و شهری ناظر بر  مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است.

سردار سلیمانی تولید را دلیل وفور کالا در کشور، صادرات کالا، ارز آوری، افزایش ارزش پول ملی و در نتیجه افزایش قدرت خرید مردم دانست و افزود: وظیفه بسیج به میدان آمدن با تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این راهبرد تبیین شده توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شروع کار بسیج در راستای تولید از سال‌های گذشته، اضافه کرد: امسال بسیج با آماده سازی کلیه ظرفیت ها در سراسر جغرافیای ایران اسلامی به دنبال پیاده سازی تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اقدامات جدید بسیج در مقابله با پیک چهارم کرونا، خاطرنشان کرد: ما هم به عنوان سازمان بسیج مستضعفین در کنار تمامی دستگاه‌های مسئول، وزارت بهداشت، کادر درمان و سایر مجموعه‌ها با تمرکز بر پیشگیری و قطع زنجیره ویروس به مبارزه با کرونا می‌پردازیم.

سردار سلیمانی راه مبارزه با کرونا را پیشگیری دانست و مطرح کرد: در اجتماعات مراقبت و پیشگیری‌هایی باید صورت گیرد که  دارای اولویت و ضرورت است.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار بین دو نیروی دریایی ایران و پاکستان رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح سازمان بسیج مستضعفین دادستان نظامی نظامی تهران تمرین مرکب ناصر سراج ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مهمترین اقدامات انجام شده این سازمان به مناسبت هفته بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی را تشریح کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، 17 شوال سالروز نبرد تاریخی حضرت علی علیه السلام با عمر بن عبدود و حرکت جوانمردانه امیرالمومنین، روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی نام‌گذاری شده است. این تاریخ قمری امسال مصادف با 7 اردیبهشت 1403 شد که به همین مناسبت در این هفته اقدامات مؤثری از سوی بسیج ورزشکاران انجام شد.

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در تشریح این اقدامات که در تمام استان‌های کشور متناسب با تقویم انجام شده است، اظهار داشت: حرکت تاریخی امیرالمومنین در نبرد با عمر بن عبدود، درس بزرگی برای تمام مردم آزاده جهان بالاخص ورزشکاران بود که در عین قدرتمندی، هرگز مغلوب هوای نفس خود نشوند و تمام کارها را تنها برای رضای خدا انجام دهند. اگر امروز با تمام بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌هایی که در جهان شاهد آن هستیم، نام و نشان جوانمردی در صفحه روزگار باقی مانده است به خاطر همین آموزه‌هایی است که بزرگان دین و اخلاق از خود به یادگار گذاشته‌اند تا هر کس دنبال حق و حقیقت است از آنان الگوبرداری کند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم نه فقط مردم ایران و نه حتی فقط شیعیان یا مسلمانان، بلکه تمام انسان‌های آزاده جهان حتی در دل دانشگاه‌های آمریکا علیه ظلم و جور رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته‌اند که این همان آموزه امیرالمومنین است که در تاریخ جریان دارد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در ادامه به بیان دلایل تأسیس این قشر پرداخت و افزود: سازمان بسیج ورزشکاران نیز در تبعیت از آموزه‌های اصیل اسلامی و در راستای ارتقای سطح فرهنگ و منش پهلوانی در ورزش به همت بزرگان ورزش کشور تأسیس شد که اثرات این اقدام مبارک هر سال درخشان‌تر از قبل شده است. امروز عدم مبارزه ورزشکاران شریف ایران برابر نمایندگان رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی تبدیل به یک الگوی جهانی شده است و شاهد اقدامات ورزشکاران کشورهای دیگر نیز در این زمینه هستیم.

میرجلیلی حضور در خط مقدم کمک به مردم را از دیگر خصوصیات ورزشکاران ایرانی نام برد و گفت: روحیه پهلوانی از کودکی در قلب ورزشکاران ایرانی وجود دارد و ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم و جامعه ورزش سعی در گردهم آوردن ورزشکاران جوانمرد داشته ایم تا اقدامات آنان در هماهنگی با یکدیگر تبدیل به یک اقدام بزرگ شود.

وی در ادامه به بیان برنامه‌های سازمان بسیج ورزشکاران به مناسبت روز این قشر کرد و گفت: باعث افتخار ماست که روز مبارک 17 شوال به اسم قشر بسیج ورزشکاران نامگذاری شده است و در این هفته تمام تلاش خود را انجام دادیم تا گلچینی از اقدامات این قشر را برابر چشم مردم عزیزمان قرار دهیم. از اهم برنامه‌هایی که برگزار شده می توان به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار به صورت خانگی وشهرستانی برگزاری مراسم در مزار شهید ابراهیم هادی با حضور ورزشکاران شاخص و خانواده های شهدا، اردوی راهیان نور برای ورزشکاران عزیز، اردوی راهیان پیشرفت و آبادانی ، ویژه برنامه هایی که در نماز جمعه سراسر کشور با شعار علی مقتدای پهلوانان انجام شد، رونمایی از شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان کشور ،برگزاری مراسم ویژه روز بسیج ورزشکاران و ترویج فرهنگ پهلوانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ورزشکاران برجسته، خانواده های شهدا و مردم شریف ایران اشاره کرد.

رئیس بسیج ورزشکاران همچنین به برنامه‌هایی که توسط این سازمان در تمام استان‌های کشور با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر تهران در تمام استان‌های کشور و شهرستان‌ها اقدامات خاصی صورت گرفت که برگزاری مراسم گلریزان در زورخانه‌های کشور، تجلیل از خانواده قهرمانان، مربیان، داوران و مرشدان برتر، حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار مطهر آنان، برگزاری مراسم و اجرای برنامه ورزش زورخانه‌ای در کلیه زورخانه‌های کشور، پارک‌ها و فضاهای باز شهرها و تقدیر از ورزشکاران، مدیران و حامیان فرهنگ پهلوانی و جوانمردی، تجلیل از خانواده شهدا جانبازان عزیز، برگزاری اردوهای جهادی جهت خدمت به مردم عزیز توسط ورزشکاران، بازدید از زورخانه‌های شهرستان‌های تابعه، اجرای ورزش زورخانه‌ای در اماکن عمومی از جمله آنهاست.

میرجلیلی در خاتمه عنوان کرد: به عنوان خادم کوچک مردم امیدوارم این اقدامات مورد رضای خداوند متعال، پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله، ائمه معصومین سلام الله علیهم، نایب بر حق امام زمان حضرت امام خامنه‌ای دام طله العالی، جامعه ورزش و مردم شریف ایران اسلامی قرار گرفته باشد و در سال جدید همت خود را دو چندان خواهیم کرد تا جامعه ورزش بیش از پیش به موفقیت‌های خود در عرصه قهرمانی و فرهنگی ادامه دهد و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله‌های موفقیت به اهتزاز درآورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت