Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@22:31:18 GMT

گزارش تصویری ایتنا : میلیاردرهای دنیای تکنولوژی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۷۷۶

گزارش تصویری ایتنا : میلیاردرهای دنیای تکنولوژی

ایتنا - در حالی که ایالات متحده هنوز خانه اکثر ثروتمندان میلیاردر دنیای فناوری است، دنیای اینترنت با رشد سریع چین نسل جدیدی از سرمایه گذاران فناوری را به سمت ثروتمندتر شدن هدایت می کند. از 20 ثروتمند فناوری در حال حاضر در این لیست ، 9 نفر از کشور چین هستند، در حالی که این تعداد در سال گذشته 6 نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امسال فوربس 365 میلیاردر در فناوری را در لیست خود جای داد، این در حالی است که در سال گذشته تعداد میلیاردرهای دنیای تکنولوژی 241 نفر بود.
نکته قابل توجه در لیست فوربس، این است که علیرغم رکود اقتصادی شدید تحت تاثیر پاندمی جهانی ویروس کرونا، میزان ثروت میلیاردرهای جهان افزایش پیدا کرده است. 

به گزارش ایتنا و به نقل از فوربس، در حالی که ایالات متحده هنوز خانه اکثر ثروتمندان میلیاردر دنیای فناوری است، دنیای اینترنت با رشد سریع چین نسل جدیدی از سرمایه گذاران فناوری را به سمت ثروتمندتر شدن هدایت می کند. از 20 ثروتمند فناوری در حال حاضر ، 9 نفر از چین آمده‌اند ، در حالی که این تعداد در سال گذشته 6 نفر بوده است.

برای خواندن توضیحات روی گزینه «تصاویر بزرگ» کلیک کنید

مطالب مشابه:
گزارش تصویری ایتنا:فناوری‌‌هایی که دنیا را تغییر دادند
گزارش تصویری ایتنا:پروژه‌های نوآورانه مطرح برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس
جایزه 100 میلیون دلاری ایلان ماسک به برندگان مسابقه حذف کربن از محیط زیست
برنامه ویژه اپل برای ساخت سریال تلویزیونی بر اساس یک استارت آپ



  تصاوير کوچک تصاوير بزرگ اسلايد تصاوير

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بیل گیتس جف بزوس آمازون گوگل مارک زاکربرگ میلیاردرهای جهان فوربس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل ازپاپ سای ، باتری‌های لیتیومی طی دو دهه اخیر تقریبا در تمام تجهیزات الکترونیکی از کنترل از راه دور گرفته تا ساعت‌های هوشمند و صد‌ها وسیله دیگر، تعبیه شده و اکنون به یک ابزار کاملا معمولی خانگی تبدیل شده اند.

همین در دسترس بودن باتری موجب شده هر روز بر تعداد کودکانی که باتری‌های کوچک را می‌بلعند نیز افزوده شود. آمار‌ها حاکی از آن است طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ در آمریکا بیش از ۷۰ هزار و ۳۰۰ گزارش از خورده شدن باتری توسط کودکان به فوریت‌های پزشکی داده شده است. از این تعداد حدود ۸۵ درصد مربوط به باتری‌های دکمه‌ای بوده است.

کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا هشدار می‌دهد جدا از خطر خفگی، مواد شیمیایی موجود در باتری در صورت بلعیده شدن، طی چند ساعت می‌تواند باعث آسیب دیدگی شدید بدنی و حتی مرگ شود. همچنین، جریان الکتریکی تولید شده در اثر واکنش بزاق با باتری می‌تواند به طور همزمان بافت بدن را بسوزاند و منجر به عوارض بالقوه کشنده تری شود.

اکنون شرکت «انرجایزر» «Energizer» به منظور کمک به رفع نگرانی‌های مداوم سلامت عمومی با سازمان غیرانتفاعی ایمنی کودکان «ریسس پرپس» «Reese's Purpose» برای طراحی باتری دکمه‌ای ایمن‌تر و همچنین بسته بندی مقاوم‌تر برای کودکان همکاری می‌کند.

این شرکت در جدیدترین باتری‌های سکه‌ای شکل خود، به غیر از یک پوشش تلخ و غیر سمی که به طور فزاینده‌ای روی محصولات مشابه یافت می‌شود، باتری‌ها را در ظرفی قرار داده برای باز کردن آن به قیچی نیاز است. اما اگر کودکی توانست آن را باز کند و ببلعد، والدین تقریبا فورا می‌توانند متوجه شوند آیا لازم است با اورژانس تماس بگیرند یا خیر.

این باتری که به عنوان «فناوری هشدار رنگی» توصیف می‌شود، وقتی با رطوبت، مانند بزاق دهان مخلوط شود، از قسمت پایین نقطه دار و منفی باتری، رنگ آبی غیرسمی و استاندارد غذایی آزاد می‌کند.

بر اساس اعلام Energizer، این باتری‌ها تقریبا به اندازه یک اونس نوشیدنی ورزشی طعم دار رنگ دارند و پس از چند بار شستشو با آب یا مسواک زدن از بین می‌روند.

با این حال، صرف نظر از نوآوری‌های محافظت از کودکان، والدین در صورت مشکوک شدن به بلع باتری، باید فورا کودک را به مراکز درمانی برسانند.

مرکز ملی سم کاپیتال نسبت به القای استفراغ هشدار می‌دهد و در عوض توصیه می‌کند درصورتی که باتری بلعیده شد، به کودک بالای ۱۲ ماه، عسل بدهند.

انجام این کار می‌تواند باتری بلعیده شده را بپوشاند و در نتیجه تا رسیدن به مراکز درمانی، سوختن شیمیایی بافت داخلی بدن را به تاخیر می‌اندازد. با این حال، کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند، بنابراین باید به سرعت آنها را به اورژانس برای عکسبرداری با اشعه ایکس رساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!