Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مهدی هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید، سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه و سازمان ثبت و برنامه‌های تحولی مد نظر به جهت تسهیل و تسریع در خدمت رسانی، گفت: با التفات به اینکه بخش‌های ارائه خدمت در مجموعه ثبت اسناد و املاک یکی از مهم‌ترین ارکان پشتیبانی تولید و ضامن حرکت موتور اقتصادی و پیشرفت کشور است بر خود لازم می‌دانیم با تمام توان تحقق شعار "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" را سبب شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همانگونه که پارسال با حرکت جهادی ادارات ثبتی فارس شاهد تحولی عظیم در حوزه ارائه خدمات ثبتی به مردم استان بوده ایم و آمار موجود مبین این امر است، در سال جدید نیز رفع نیاز‌ها و خواسته‌های ثبتی جامعه در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین نحو ممکن را از اولویت‌های خود می‌دانیم.

هاشمی در ادامه ابراز داشت: بهره گیری فارس از ۴۱۷ دفتر اسناد رسمی، ۲۶۴ دفتر ازدواج و طلاق و ثبت نزدیک به ۹۹۲ هزار سند رسمی و ۳۷ هزار و ۳۰۵ واقعه ازدواج و طلاق در این دفاتر طی سال گذشته نوید بخش استمرار ارائه خدمات مطلوب در این بخش به مردم استان است.

مدیرکل ثبت استان با اشاره به افزوده شدن ۴۴ دفتر اسناد رسمی در این استان طی سال گذشته آن را هم راستا با سیاست‌های مندرج در سند تحول قضایی، دستورالعمل‌های سازمانی و به جهت انتفاع مطلوب مردم از گستره خدمات این دفاتر برشمرد.

هاشمی افزود: طی سالیان اخیر دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق به عنوان بازوان توانمند ادارات ثبت اسناد و املاک نقش غیر قابل انکاری در پیشبرد سیاست‌های تحولی ابلاغی و خدمات رسانی بهینه به جامعه ایفا کره اند.

او تصریح کرد: محور‌های طرح تحول قضایی و به تبع آن ابلاغ سند تحول قضایی تبیین گر جایگاه ثبت اسناد و املاک در این مقوله است و بر همین اساس ترویج فرهنگ سند رسمی و ترغیب جامعه به تنظیم این اسناد در نقل و انتقالات و عقود نقش سران دفاتر در انجام هر چه مطلوب‌تر دستورالعمل‌های ابلاغی را روشن می‌سازد.

هاشمی در ادامه به صدور ۲۳۶ هزار و ۶۲۱ فقره سند مالکیت کاداستری در ادارات تابعه این اداره کل طی سال گذشته، رشد ۱۳ درصدی در صدور این اسناد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن را ماحصل حرکت این ادارات در مسیر نگاه تحول محور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مبحث مستند سازی مالکیت‌ها دانست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد ۲۰۹ هزار و ۶۲۱ سند مالکیت کاداستری در ادارات تابعه ثبتی استان فارس صادر و تسلیم مالکین شده بود.

او عنوان کرد: پاسخگویی به بیش از ۱۷۰ هزار استعلام واصله و وصول بالغ بر ۱۵۲ هزار خلاصه معامله توسط ادارات ثبتی فارس در سال گذشته از دیگر اقدامات ادارات ثبتی این استان در جهت پیاده سازی بهینه برنامه‌های تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده است.

هاشمی ابراز کرد: صدور ۸ هزار و ۴۴۷ سند در راستای قانون سامان دهی، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سند قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی، ۲ هزار و ۶۹۲ سند جهت موقوفات، ۵ هزار و ۷۶۹ فقره اسناد مالکیت دولتی، ۸۰۸ فقره سند منابع طبیعی و صدور ۲ هزار و ۲۸۸ سند اراضی زراعی بخشی از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این اداره کل طی بازه زمانی فوق است.

او افزود: در مقوله کاداستر حرکت تحولی در این مسیر را همسو با دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ثبت در دستور کار داشتیم که بالغ بر ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت شد.

مدیرکل ثبت فارس تصریح کرد: همچنین پارسال با مختومه شدن ۳۴ هزار و ۹۵۲ پرونده اجرایی توسط ادارات اجرای ثبت استان رشد ۲۰۴ درصدی نسبت به میزان مشابه سال ماقبل آن را شاهد هستیم.

هاشمی بیان داشت: همچنین در مدت فوق ثبت ۴ هزار و ۱۳۱ شرکت و مؤسسه توسط اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری شیراز حاکی از رشد بالغ بر ۷ درصدی در این زمینه نسبت به زمان مشابه سال ماقبل آن است.

او بیان کرد: از شرکت‌های ثبت شده در ۱۲ ماهه سال گذشته تعداد ۱ هزار و ۷۰۷ شرکت با مسؤلیت محدود، ۱ هزار و ۶۹۰ شرکت سهامی خاص و ۴۳۰ شرکت تعاونی و همچنین تعداد مؤسسات غیرتجاری ثبت شده در این بازه زمانی ۳۰۳ مؤسسه هستند.

مدیرکل ثبت استان وصول بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک‌های خصوصی و وصول بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات معوقه بانک‌های دولتی در ۱۲ ماهه سال ۹۹ را از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در ادارات اجرای ثبت استان با هدف دفاع از بیت المال دانست.

او تصریح کرد: صدور ۳۱ فقره توبیخ شفاهی و کتبی، ۳۰ فقره جریمه نقدی، ۲۲ فقره رأی انفصال موقت و ۳ فقره سلب صلاحیت عملی در جلسات دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران استان در سال گذشته و رشد بالغ بر ۹۰ درصدی در آرای صادره در زمینه توبیخ و انفصال طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن دال بر نظارت مستمر و برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات این دفاتر به منظور سالم سازی فضای ارائه خدمت به مراجعان است.

مدیرکل ثبت فارس با اشاره به صدور ۹۳۷ فقره رأی صادره توسط هیأت نظارت این اداره کل و کاهش ۳۵ درصدی در این زمینه این امر را ماحصل کاهش اشتباهات ثبتی در ادارات تابعه ثبتی استان برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک فارس وصول مطالبات معوق بانک های فارس ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت مدیرکل ثبت ادارات ثبت سال گذشته ثبت استان طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای خود در فروردین ماه سال جاری، به‌صورت حضوری از طریق شعب خود در سراسر کشور و از طریق اپلیکیشن باجت به‌صورت کاملا غیرحضوری، جمعا تعداد 468 فقره وام ازدواج به متقاضیان و واجدین شرایط پرداخت کرد.

بانک تجارت همچنین با هدف اجرای قانون فرزندآوری، از ابتدای سال تا پایان فروردین ماه، 1230 فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرد؛ این در شرایطی است که این بانک در سال 1402 با اعطای 95 هزار و 181 فقره تسهیلات ازدواج و 89 هزار و 534 فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرد.

اپلیکیشن باجت بانک تجارت این امکان را در اختیار مشتریان قرار داده تا بتوانند تمامی خدمات بانکی مورد نیاز خود، از افتتاح حساب و معرفی ضامن تا دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط را به‌صورت کاملا غیرحضوری به انجام رسانند. این اپلیکیشن کاربردی به‌ویژه دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای جوانان ایرانی تا حد قابل توجهی تسهیل کرده است.

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک دی