Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل، ۲۲ جسد از مومیایی‌های فراعنه مصر طی یک مراسم از موزه مصر در قاهره به موزه ملی تمدن برده شدند، این بخشی از مومیایی‌های سلطنتی بودند که در بین آن‌ها، جسد مومیایی شده ملکه تی، همسر آنخ آمون نیز وجود داشت. یکی از ویژگی‌های جالب توجه در این مومیایی سالم ماندن مو‌های سر این ملکه است که باعث تعجب کاربران پس از دیدن تصاویر او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون پزشکان مصری پرده از راز سالم ماندن موهای او پس از صدها سال را برداشتند.

بیشتر بخوانید

ویدئویی از مراسم انتقال اجساد مومیایی فراعنه به موزه تمدن مصر

به گفته مصر شناس دکتر عبدالرحیم ریحان و مدیر کل تحقیقات، مطالعات باستان شناسی و انتشارات وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، محققان DNA ملکه تی را در سال ۲۰۱۰ از روی تار‌های موهایش شناسایی کرده و آن را با مو‌هایی که در مقبره توتانخامون بود تطبیق دادند و فهمیدند این مومیایی مربوط به همسر آنخ آمون است. محققان در آن زمان کشف کردند که ملکه مخلوط خاصی از مواد طبیعی مانند چربی گوشت گاو، روغن کرچک و آجیل کاج را برای زیبایی موهایش استفاده می‌کرده است.

ریحان اشاره کرد که ملکه تی همراه با پسرش و نوه اش، آتون، در گورستان سلطنتی آخناتن در تل الامارنا به خاک سپرده شده بودند. پس از مرگ نیز مصری‌ها برای زیبا نگه داشتن مومیایی ملکه روی مو‌های او از همین مخلوط استفاده کردند.

دکتر زاهی هواس، دانشمند مصری، که در زمان کشف ملکه تی دبیرکل شورای عالی آثار باستانی بود، دلیل اینکه مو‌های مومیایی بانوی بزرگ تاکنون سالم مانده توضیح داد که اعتقاد مصر باستان بر این است که مو‌های ملکه باید سالم می‌ماند تا در دنیای دیگر نیز زیبایی خود را داشته باشد. هاواس افزود، مصری‌های باستان برای حفظ شادابی و زیبایی در دنیای دیگر روی مومیایی‌های ملکه‌ها جراحی‌های زیبایی نیز انجام می‌دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مومیایی فراعنه مصر فرعون های مصری ملکه زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند