Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:02:00 GMT

ماجرای کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد تومانی از سهام عدالت!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۹۵۷

ماجرای کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد تومانی از سهام عدالت!

 باشگاه خبرنگاران: محمد عباسی وزیر اسبق تعاون که کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام کرد از برنامه هایش درباره سهام عدالت می گوید: اجرایی شدن سهام عدالت در دوران تصدی من در وزارت تعاون رخ داد اما  اصل ایده سهام عدالت مربوط به رهبری می‌شود، ایشان قصدشان از مطرح کردن چنین طرحی این بود که اقتصاد کشور به سمت مردمی محور حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در انتهای دولت آقای احمدی نژاد یکسری اتفاقات رخ داد به گونه‌ای که اقدامات صورت گرفته در رابطه با سهام عدالت با تصمیمات که در وزارت تعاون اخذ شده بود مغایرت داشت، هدفمان از بحث سهام عدالت آن بود که سهم بخش تعاون را افزایش بدهیم.

معاون اسبق وزارت تعاون تصریح کرد: متاسفانه امر مذکور در دولت آقای روحانی رها شد،  اینکه یک عده بخواهند مردم را تشویق کنند که از شرکت‌های تعاونی استانی خارج شوند کاملا مغایر اهداف بود.

عباسی بیان کرد: سامانه‌هایی به طور غیر قانونی در زمینه سهام عدالت شکل گرفتند که هزینه  ساختش از جیب مردم برداشته شد، نکته‌ای که باید در این رابطه به آن اشاره کرد اخیرا یکی از نمایندگان اظهار کرده است مبلغ مذکوری که از این مسیر بدست آمده  به ۶۰۰ میلیارد تومان می رسد.

او بیان کرد: مهم‌ترین چیزی که در رابطه با سهام عدالت مطرح است ما باید به اهداف اولیه که همان بهره گیری از شرکت‌های تعاونی است، برگردیم. مردم باید خودشان برای سهامشان تصمیم بگیرد نه آنکه دولت در آن دخل و تصرف داشته باشد.

عباسی گفت: یکی از زمینه‌های قانونی سهام عدالت آن بود که شرکت‌هایی می‌توانند در پرتفوی سهامداران سهام عدالت حضور یابند که سودده باشند تا از سودش مردم بهره برند.

او در رابطه با برنامه هایش برای بازار سرمایه باتوجه به شعار سال، اظهار کرد: در هر کشوری اگر قرار است که اقتصادش حرکت کند راه آن سرمایه گذاری است، ما به اندازه کافی در شرایط فعلی منابع در کشور داریم، اما متاسفانه منابع به سمت تولید حرکت  داده نمی‌شود.

وزیر اسبق وزارت تعاون گفت: اینکه گفته می‌شود حجم نقدینگی از سه هزار هزار میلیارد تومان تجاوز کرده خودش سبب نگرانی می‌شود به سبب آنکه نشان از آن دارد که بخشی از سرمایه‌های مردم سرگردان است.

عباسی تصریح کرد: اینکه دولت بیاید مردم را تشویق کند که وارد بازار سرمایه شوند، اما در نیمه دوم سال با تنش‌های مختلف سبب ریزش شود این نشان از بی تدبیری  دولت  است.

او بیان کرد: موضوع سرمایه گذاری در بورس یکی از راهکار مهم اقتصادی است به شرط آنکه حقیقی باشد نه آنکه حباب آن را در بگیرد و به طوری که  بتوانیم به طور شفاف بگویم که  از سرمایه‌ها در کدام بخش تولید بهره گرفته شده است.

وزیر اسبق وزارت تعاون گفت: وقتی دولت دهم به اتمام  رسید نقدینگی چهار صد و پنجاه هزار میلیارد تومان بود، اما اکنون به سه هزار هزار میلیارد تومان رسیده که نشان از رها شدگی اقتصاد است.

عباسی گفت: اکنون استارت آپ‌هایی هستند که ایده دارند، اما به سبب آنکه سرمایه ندارند نمی‌توانند در این راه به درستی گام بردارند اگر نقدینگی به این سمت حرکت کند به طور قطع اوضاع اقتصادی بهبود می‌یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سهام عدالت کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۶ نفر خبر داد که با وعده‌های فریبنده خرید و تامین خودرو، ۱۹۰ میلیارد تومان از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بودند.

سردار رهام بخش حبیبی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد نموده‌اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳  نفر از آنان نیز در شیراز هستند.

حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام و طی دو عملیات، موفق شدند هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تا کنون مبلغ یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، وی بیان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این دست افراد، آن هم با اینگونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد