Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک‌برجام که از روز سه شنبه در وین اغاز شده بود،  پایان یافت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا،  دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک‌برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز‌ جمعه برگزار شد.
 ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه‌های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته ای” مهمترین دستورکار این نشست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده‌های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی‌های کارشناسان ایران و کشور‌های 4+1 را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش دادند.
سیدعباس عراقچی، رییس هیات کشورمان، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف‌های مقابل است در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت. عراقچی تاکید کرد که لغو همه تحریم‌های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور قبلی آن کشور وضع شده اند، گام ضروری برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام بازگردد.
در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونین روز چهارشنبه آتی در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی‌های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.
شایان ذکر است که هیات کشورمان در نشست وین، ظرف چهار روز گذشته رایزنی‌های مستمری با کشور‌های مشارکت کننده در‌برجام (سه کشور اروپایی، چین و روسیه) و نیز با آقای انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک از اتحادیه اروپا، به صورت دوجانبه و چندجانبه، انجام داد که در هیچ یک از آن‌ها آمریکا حضور نداشت.

متن بیانیه پایانی نشست کمیسیون مشترک برجام در وین
نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز جمعه، 9 آوریل (برابر با 20 فروردین 1400) بصورت حضوری از سر گرفته شد. کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر برجام را بر عهده دارد. کمیسیون مشترک به ریاست معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی انریکه مورا، از جانب نماینده عالی اتحادیه جوزپ بورل برگزار شد و نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران حضور داشتند. اعضا بحث‌هایی که در سطوح مختلف کمیسیون مشترک در خصوص بازگشت احتمالی امریکا به برجام صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار داده و سازوکار‌ها جهت تضمین بازگشت به برجام و اجرای موثر آن را به بحث گذاشتند. دو گروه کارشناسی رفع تحریم و اجرای ترتیبات هسته‌ای اقدامات خود را به اطلاع کمیسیون مشترک رسانده و اعضا تبادل نظر‌های سازنده و نتیجه محور را مد نظر قرار دادند.
در ادامه این بیانیه تصریح شده: با توجه به بیانیه مشترک وزرای امور خارجه عضو برجام در مورخ 21 دسامبر 2020 اعضا بر اراده خود جهت پیگیری تلاش‌های دیپلماتیک مشترک موجود تاکید کردند. هماهنگ کننده به تماس‌های جداگانه خود با همه اعضای برجام و با ایالات متحده ادامه خواهد داد. کمیسیون مشترک گروه‌های کارشناسی را موظف نمود تا اقدامات خود را ادامه دهند؛ و توافق کرد تا طی هفته آتی در وین مجددا تشکیل جلسه دهد.

لغو همه تحریم‌های آمریکا، گام ضروری برای احیای برجام
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست وین گفت: لغو همه تحریم‌های آمریکا که در دوران ترامپ وضع شده، گام ضروری‌‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.
دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که از روز سه شنبه 17 فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز‌ جمعه 20 فروردین برگزار و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت.
سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.
عراقچی مجددا تاکید کرد: لغو کلیه تحریم‌های آمریکا که در دوران رئیس‌جمهور گذشته آن کشور وضع شده اند، گام ضروری‌‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو‌ این تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

چهارشنبه 25 فروردین نشست کمیسیون در سطح معاونان در وین
در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آتی (25 فروردین) در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از‌ سوی‌ همه طرف ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

دیپلمات روس: پیشرفت اولیه در وین حاصل شد
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی ضمن اعلام پایان نشست امروز (جمعه) کمیسیون مشترک برجام در وین، از حاصل شدن پیشرفت اولیه در گفت‌وگوها خبر داد.
وی در این خصوص نوشت: کمیسیون مشترک برجام پایان یافت. طرف‌های برجام کارهای انجام شده در سه روز گذشته توسط کارشناسان را بررسی کردند و با رضایت پیشرفت اولیه حاصل شده را مورد توجه قرار دادند.
این دیپلمات روس افزود: کمیسیون هفته آینده برای ادامه این حرکت مثبت، تشکیل جلسه خواهد داد.
نماینده چین هم در نشست کمیسیون برجام بعد از پایان این نشست گفت گفت‌وگوها درباره توافق هسته‌ای در مسیر درست پیش می‌رود و میزان اختلافات در حال کاهش است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نشست برجام کمیسیون مشترک برجام نشست کمیسیون مشترک گروه های کارشناسی تحریم های آمریکا برای احیای برجام پیشرفت اولیه تا اقدامات برای ادامه گام ضروری تحریم ها حاصل شد طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران