Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@18:19:23 GMT

بازداشت سرکرده گروهک تروریستی داعش در کابل

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۳۲۲۹

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از بازداشت سرکرده گروهک تروریستی داعش در کابل خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دفتر امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که «غلام ناصر» مشهور به الخراسانی یکی از سرکرده‌های اصلی گروهک تروریستی داعش و مسئول این گروهک تکفیری در شهر کابل از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بیانیه صادره از سوی دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در این خصوص آمده است که الخراسانی در ده‌ها حملات تروریستی و تخریبی در شهر کابل نقش اصلی را بر عهده داشت.

بر اساس بیانیه مذکور، این عنصر تکفیری علاوه بر فعالیت تروریستی قتل و ارعاب، رفتار‌های جنسی غیراخلاقی را نیز در کارنامه خود دارد.   مردم افغانستان با گذشت دو دهه از حمله یازدهم سپامبر همچنان در آتش جنگ و نا امنی می سوزند. آمریکا پس از حمله یازدهم سپتامبر با شعار مبارزه با تروریسم و تامین امنیت به افغانستان لشکرکشی کرد اما با گذشت نزدیک به دو دهه ازحضور آمریکا در افغانستان ، نه تنها تروریسم در این کشور نابود نشده بلکه شمار گروه تروریستی در افغانستان به بیست و یک گروه افزایش یافت.   گروه تروریستی داعش پس از شکست در سوریه و عراق بخشی از تمرکز خود را بر جغرافیای افغانستان متمرکز کرده است و در سال های گذشته بتدریج بر میزان نفوذ خود در این کشور افزوده است‌.

شرق افغانستان با مرکزیت ولایت "ننگرهار" پایگاه اصلی داعش در این کشور است که عملیات های مرگبار خود در مناطق مختلف را از این پایگاه طراحی و هدایت می کند.
گروه تروریستی داعش خود را تا سطح رقیب اصلی طالبان در افغانستان بالا برده و با انجام عملیات های تروریستی در مناطق مختلف این کشور به خصوص شهر کابل تلاش دارد نشان دهد که قدرت تخریبی موثری در امنیتی ترین شهر افغانستان دارد.
با توجه به تبدیل داعش به رقیب جدی طالبان در افغانستان درگیری های این دو گروه نیز یکی از جلوه های جدید ناامنی و خشونت در این کشورر محسوب می شود. برچسب ها: داعش ، افغانستان ، تروریستی ، ننگرهار ، طالبان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: داعش افغانستان تروریستی ننگرهار طالبان تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری سومالی از حمله موفق ارتش این کشور به تروریست‌های «الشباب» و هلاکت و زخمی‌شدن ده‌ها تَن از آنان خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، ارتش سومالی اعلام کرد که طی عملیاتی که در جنگل منطقه تبر موگی واقع در استان گلمدگ در مرکز این کشور به اجرا درآورده موفق شده است ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» را به هلاکت برساند.

همچنین منابع خبری تاکید کردند که در این عملیات ارتش سومالی، ۳۰ نفر دیگر از اعضای گروه تروریستی الشباب نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، تروریست‌های الشباب در ۳ مرکز نظامی واقع در این منطقه جمع شده بودند و بر اساس اطلاعات به دست آمده شمار آنان به ۱۵۰ تروریست مسلح می‌رسیده است.

ارتش سومالی تاکید کرد که نظامیان ارتش این کشور در حال جست‌وجوی تروریست‌هایی هستند که پس از اجرای این عملیات به جنگل‌های منطقه گریخته‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز ارتش سومالی در عملیاتی دیگر علیه گروه تروریستی الشباب موفق شد ۳۰ تروریست دیگر را در همین استان به هلاکت برساند.

کمی پیش‌تر نیز «عبدالله شیخ اسماعیل فرتاگ» وزیر امنیت داخلی جدید سومالی طی سخنانی از فرصت بزرگ این کشور برای شکست گروه تروریستی الشباب در سومالی سخن گفته بود.

وی تصریح کرد که دولت سومالی می‌تواند تا آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی، یعنی زمانی که انتظار می‌رود نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در شاخ آفریقا در راستای اجرای طرح انتقالی سومالی این کشور را ترک کنند، گروه‌های مسلح تروریستی را شکست بدهد.

کد خبر 6090262

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه