Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:45:20 GMT

فرهنگ حفظ منابع طبیعی نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۴۰۷۹

فرهنگ حفظ منابع طبیعی نهادینه شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حفظ و نگهداری منابع‌طبیعی با نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی محقق می شود.

احمدعلی موهبتی در بازدید از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه در حوزه حفاظت از مراتع، جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و آبخیزداری اقدامات خوبی انجام شده است؛ اظهار داشت: تا زمانی که باور مردم به سمت اهمیت و نگهداری منابع‌طبیعی نرسد، نتایج همه اقدامات در این حوزه، مقطعی خواهد بود، لذا باید فرهنگ حفظ منابع‌طبیعی در جامعه نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هیچ طرحی بدون مشارکت و همراهی مردم پایدار نخواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان بازسازی ماشین‌آلات تخصصی این مجموعه را مورد تاکید قرار داد گفت: مدیران باید با گفتگو، تعامل و همکاری بیشتر با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از تجربیات یکدیگر برای پیشیرد برنامه‌های خود بهره ببرند.

موهبتی همچنین به اجرای طرح همیار طبیعت اشاره کرد و از آن به عنوان یک اقدام فرهنگی خوب یاد کرد و اجرای جدی آن را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم در این دیدار از رفع تصرف یکهزار و ۷۲۱ هکتار از اراضی ملی با ارزش ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

پاکزاد گفت: در بخش آبخیز داری و آبخوانداری در حوزه رودخانه کاجو گرگروهای شهرستان چابهار میزان ۷۰۰هزار متر مکعب عملیات خاکی با اعتبار ۸۰۰هزار میلیون ریال و ۴۰ هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملاتی با هدف حفاظت خاک و تقویت پوشش گیاهی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری رودخانه نیاتک جنوبی ۲۰۰هزار متر مکعب عملیات خاکی با اعتبار ۲۰۰ هزار میلیون ریال و ۷هزار و ۷۰۰ متر مکعب سنگ ملاتی با هدف حفاظت خاک و پخش سیلاب و تقویت پوشش گیاهی در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان منابع طبیعی متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب