Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساروقی با اشاره به اهمیت و تأثیر سم‌پاشی علف‌های هرز بر عملکرد مزارع گندم و جو، گفت: فروردین، بهترین زمان برای مبارزه با علف‌های هرز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرود ساروقی صبح امروز در حاشیه بازدید از مزارع غلات دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد ۲۹ نفر از کارشناسان پهنه‌بندی در قالب ۹ اکیپ شبکه مراقبت وظیفه پایش مزارع گندم شهرستان را به عهده‌دارند و توصیه می‌شود به‌منظور مبارزه اصولی کشاورزان حتماً با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌ها مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و تأثیر سم‌پاشی علف‌های هرز بر عملکرد مزارع گندم و جو، افزود: در صورت عدم مبارزه با علف‌های هرز حداقل ۴۰ تا ۶۰ درصد عملکرد مزارع کاهش خواهد یافت.   مدیر جهاد کشاورزی دلفان عنوان کرد: در راستای انجام مبارزه شیمیایی با سن و علف‌های هرز ناوگان سم‌پاش دلفان ۴۷۵ دستگاه سم‌پاش پشت تراکتوری ۴۰۰ لیتری، ۱۱ دستگاه سم‌پاش ۸۰۰ لیتری، ۱۳ دستگاه ۱۲۰۰ لیتری و یک دستگاه توربولاینر در سطح شهرستان موجود است.   وی تصریح کرد: به‌طور مستمر توسط کارشناسان جهاد کشاورزی از فروشگاه‌های سموم در سطح شهرستان ازلحاظ قیمت و نمونه‌برداری از سموم بازرسی به عمل خواهد آمد.   ساروقی گفت: تمامی سموم موردنیاز برای مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌های احتمالی مزارع در فروشندگی‌های مجاز سطح شهرستان و دهستان‌ها حتی در ایام تعطیلات موجود و در دسترس کشاورزان است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: علف های هرز مزارع گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی