Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@17:39:53 GMT

اسرائیل درز اطلاعات حمله به کشتی ایرانی را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۸۱۴۲

اسرائیل درز اطلاعات حمله به کشتی ایرانی را بررسی می‌کند

درز اطلاعات درباره حمله به کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ در رژیم اسرائیل بحث برانگیز شده است.

به گزارش رکنا به نقل از  رسانه‌های اسرائیل حاکی است که مقام‌های دفاعی این کشور روز شنبه خواستار تحقیق درباره منبع درز اطلاعات عملیات اسرائیل علیه ایران به رسانه‌های خارجی شدند.

نیویورک‌تایمز سه‌شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته بود که اسرائیل، آمریکا را از حمله به کشتی ساویز در دریای سرخ مطلع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جروزالم پست» نوشته در حالی که تقریبا یک ماه پس از حمله به تاسیسات غنی سازی نطنز در سال گذشته برخی از رسانه‌های مدعی دخالت اسرائیل در این حمله شدند. اما در جریان حمله به کشتی ساویز در همان روز موضوع دخالت اسرائیل در این حمله در رسانه های خارجی منتشر شد که می تواند چشم انداز اقدامات تلافی جویانه ایران را افزایش می دهد.

در همین زمینه، هاآرتص و دیگر رسانه های اسرائیل گزارش داده اند که فردی که اطلاعات عملیات را درز داده بود، از خبرنگار درخواست کرده بود که این گزارش را منتشر نکند و صبر کند.

«جروزالم پست» می‌گوید دو روایت متفاوت از چگونگی درز خبر دخالت اسرائیل در حمله به کشتی ساویز به رسانه‌ها منتشر شده است. براساس یک روایت، اسرائیل بر اساس رویه معمول آمریکا را از این عملیات مطلع کرده بود و مقام های آمریکایی این خبر را به رسانه منتقل کرده اند.

کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت ۶صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری آسیب دید.

برخی رسانه های مدعی شده بودند که این کشتی متعلق به سپاه پاسداران است که وزارت خارجه اعلام کرد که کشتی نظامی نبوده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت که این حادثه در دست بررسی است.

در همین حال سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران درباره این حمله انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی گرفت و تاکید کرد "بدون هیچ شکی به حمله به کشتی ساویز در دریای سرخ پاسخ خواهیم داد."

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال چندی پیش مدعی شده بود که از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون اسرائیل دستکم ۱۲ کشتی و نفتکش ایرانی حاوی سوخت را که از ایران عازم سوریه بودند هدف قرار داده است.

وال استریت ژورنال نوشت برخی حملات در دریای سرخ و مناطق دیگر بوده و رژیم اسرائیل برای آن‌ها از سلاح‌هایی مثل مین دریایی استفاده کرده است.

در این گزارش آمده با وجود اینکه آمریکا صادرات نفت ایران را یکجانبه تحریم کرده است، ایران صادرات میلیون‌ها بشکه نفت را به سوریه ادامه داده است.

ایران در مواردی حمله به نفتکش‌های ایرانی را کار اسرائیل دانسته بود. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مهر سال ۱۳۹۸ گفته بود که نفتکش‌های ایرانی هپینس و هلم در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار گرفته اند.

در آن زمان سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی در دریای سرخ گفته بود "پاسخ تهران به عامل حمله به نفتکش ایرانی کوبنده خواهد بود".آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اسرائیل کشتی ساویز اخبار حوادث کشتی حمله اسرائیل کشتی ساویز سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ایران کرونا مرد تجاوز جنسی خودکشی آزار شیطانی تجاوز بازیگر سینما و تلویزیون ساعت عکس حمله به کشتی ساویز دریای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!

به گزارش همشهری آنلاین نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی، عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه با نادیده گرفتن بیش از 7 ماه جنایت و کشتار مردم مظلوم غزه و کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به کشورهای مجاور، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه جانبدارانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

این قطعنامه پارلمان اروپا در حالی صادر شده که هیچ توجهی به نقش مخرب و ثبات زدای رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم در منطقه اشاره نشده است. اخیرا نیز گزارش‌هایی از کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها منتشر شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه با اعلام این که تیم‌های آن از نزدیک عملیات کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های مختلف نوار غزه از جمله مجتمع پزشکی ناصر و شفا را دنبال می‌کنند و اجساد صدها فلسطینی که در این گورها دفن شده بودند را مشاهده کردند خواستار انجام اقدام فوری بین المللی جهت بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در پنهان کردن صدها جسد در گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که تعداد دقیق گورها و همچنین اجسادی که در آنها پنهان شده هنوز مشخص نیست و ما نیاز به اقدام فوری بین‌المللی از جمله تشکیل کمیته فوری تحقیقات بین‌المللی مستقل جهت بررسی این موضوع داریم و به نظر می‌رسد که هزاران غیرنظامی که در معرض اعدام‌های خودسرانه و فراقانونی قرار گرفته‌اند در این گورها مدفون باشند. باید یک کمیته فنی متشکل از کارشناسان تشکیل گردد تا علت مرگ این غیرنظامیان را دقیقا مشخص کنند و سیستمی ایجاد شود که امکان شناسایی هویت آنها وجود داشته باشد.

کد خبر 847164 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل

دیگر خبرها

  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند