Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@23:01:44 GMT

وعده اتوبوسی رئیس جمهور به پایتخت محقق نشد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۳۲۷

وعده اتوبوسی رئیس جمهور به پایتخت محقق نشد

رئیس شورای شهر تهران گفت: در فروردین سال گذشته، رییس جمهور دستوری شفاهی برای تامین فوری یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران داد که با گذشت یک سال، حتی یک دستگاه هم از آن تامین نشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان که فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت است هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزه داری در اسلام اگرچه فردی‌ترین عبادت ممکن است، اما آثار اجتماعی گسترده‌ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه جامعه است.

وی افزود: البته روزه داری واقعی، تنها به گرسنگی و تشنگی محدود نمی‌شود و مهم‌تر از روزه دهان، رعایت اخلاق و حق‌الناس و پرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: با کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، اکثر دهک‌های جامعه در تأمین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجهند و شاهد کاهش سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در ماه رمضان امسال که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره‌های افطار جمع‌های خانوادگی، دوستانه و کاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره‌های خالی مردم باشیم.

هاشمی تاکید کرد: گفتار درمانی و دادن وعده‌های بدون پشتوانه و دستورات فاقد آثار اجرایی، یکی از مشکلات جدی دستگاه‌ها است که موجب می‌شود تنها در رسانه‌ها و فضای مجازی مشکلات حل شود اما در عمل اتفاق مثبتی رخ ندهد و با این روش، شکم خالی گرسنگان و بحران‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی جامعه برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور در خصوص کمک به حمل ونقل عمومی گفت: در فروردین سال گذشته، رئیس جمهور دستوری شفاهی برای تأمین فوری یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران داد که با گذشت یک سال، حتی یک دستگاه هم از آن تأمین نشد و در جلسه رونمایی از قطار ملی، بازهم دستوری شفاهی برای تأمین بودجه ساخت واگن دادند که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی مبتلا نشود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه خطاب به مدیران شهری به خصوص بخش خدمات شهری گفت: در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تأمین زندگی کارگران و اقشار آسیب پذیر فعال در سازمان بوستان‌ها، پاکبانان و سایر بخش‌های شهرداری انجام و هزینه‌های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیر ضروری را حذف کنید تا بیش از این شرمنده این قشر زحمتکش در شهرداری نباشیم.

کد خبر 486586

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی اتوبوس حمل و نقل عمومي رئیس جمهور شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیچ وقت اهل وعده دادن نبوده‌ام، اما می‌توانم این قول را بدهم که در یک سال باقی مانده فرصت خدمتگزاری به مردم در این دوره فعالیت، برنامه‌های خود را به سرانجام برسانم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز شوراها، اظهار کرد: امید می‌رود تمام شوراها در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران خوبی برای مردم منطقه خود باشند.

وی افزود: برنامه‌هایی برای خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی داریم، به‌رغم کم‌کاری‌ها و برخورد برخی افراد که به نفع آن‌ها نیست، کار در حال انجام است و به نتیجه خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای تأیید فنی واگن‌های مترو گامی برداشته و نامه‌ای نیز ارسال شده است تا مبلغ به حساب سازنده واریز شود و فرایند ساخت صورت گیرد، البته احداث طبق وعده‌ها آغاز شده است و امید می‌رود در ۱۴ ماه وعده داده شده به نتیجه برسد.

چمران با تاکید بر اینکه دیدگاه بنده جهادی است و بر این مبنا حرکت می‌کنم، اضافه کرد: حتی یک ساعت هم برای بنده مهم است، زیرا به نفع مردم خواهد بود و موضوع اهمیت دارد.

وی ادامه داد: هر بخشی به نوبه خود تلاش می‌کند تا مشکلات رفع شود؛ هرچند مشکلات یک، دو یا ۱۰ مورد نیست و گاهی برای رفع یک مشکل شاید یک ماه زمان صرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در دوره‌های قبل برای تأسیس بانک شهر به ۲۰۰ امضا نیاز بود و افرادی مأمور شده بودند که حتی در منزل کسانی که باید امضا بدهند، مستقر شوند و امضا بگیرند.

چمران با اشاره به مافیای خودرو، تصریح کرد: بنده اطلاع کامل درخصوص مافیای خودرو ندارم و در این زمینه ورود نمی‌کنم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پرمخاطب کتاب در مصلی تهران، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در مصلی رفت و آمدها را مختل می‌کند و امید می‌رود طبق وعده‌ها سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: چنانچه تبلیغات نمایشگاه در مترو توسط این شرکت انجام شده باشد، پیگیری و برخورد خواهد شد، اما اگر شرکت‌هایی فضای تبلیغات را اجاره کرده باشند، بحث متفاوتی است.

چمران با بیان اینکه در جلسه امروز آخرین وضعیت حمل‌ونقل عمومی توسط معاونت حمل‌ونقل ارائه می‌شود، گفت: ساعت ۱۰:۰۰ نیز هیئت امنای ستاد مشارکت محلات تشکیل می‌شود و برای ارائه گزارش خزانه‌دار شورا از حساب درآمد و هزینه‌ها آماده شده است.

کد خبر 748671

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران