Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:51:20 GMT

محدودیت‌های جدید در ترکیه برای کاهش تلفات کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۲۱۰۷

محدودیت‌های جدید در ترکیه برای کاهش تلفات کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور ترکیه در پایان نشست کابینه در سه شنبه از اتخاذ تدابیر جدید در ماه مبارک رمضان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «رجب طیب اردغان» رئیس جمهور ترکیه از اعمال مقررات جدید در دو هفته نخست از ماه رمضان برای کاهش شیوع کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، قرار است  در هفته جاری از ساعت 19 تا 5 بامداد روز بعد مقرارت منع آمد و شد اجرا شود و فعالیت بخش دولتی نیز تا ساعت 16 کاهش خواهد یافت.

مراکز آموزشی این کشور به جز پایه نهم و دوازدهم از طریق آموزش راه دور به فعالیت خود ادامه می‌دهند. کافه‌ها و رستورانها نیز بر اساس قوانین محدود کننده ممنوع از فعالیت هستند و تنها غذاهای بیرون بر به مشتریان ارسال می‌کنند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز به نقل از وزارت بهداشت ترکیه گزارش داد که در 24 ساعت گذشته آزمایش کرونای 2671 تن مثبت بوده است. در این کشور همچنین در یک روز گذشته 243 بیمار کرونایی جان باختند. آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به 3  میلیون و 903 هزار نفر رسیده است.

دکتر «اسماعیل بالیک» رئیس بخش بیماری‌های عفونی در دانشگاه آنکارا هشدار داد به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ترکیه، احتمال وقوع جهش و ظهور نوع جدیدی از این ویروس مختص این کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمار نشان می‌دهد ۷۵ درصد از تمام موارد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه اکنون از نوع انگلیسی آن است، افزود: «این سویه، چیزی است که اکنون همه‌گیری را پیش می‌برد... این نوع، ۴۰ تا ۷۰ درصد واگیرتر است اما از ویروس اصلی چندان کشنده‌تر نیست.»

دولت روسیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که از 15 آوریل (26 فروردین) تا 1 ژوئن (11 خرداد) پروازها به ترکیه را به دلیل شیوع گسترده کرونا در این کشور محدود خواهد کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه محدودیت های کرونا در ترکیه رئیس جمهور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

تین نیوز

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: در یک ماه گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه های محورهای اصلی و نقاط پر تصادف مازندران به طول ۱۴۰کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن جهانیان بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه ها در کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می شود.

وی ادامه داد: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده ای بسیار مهم است.

جهانیان افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده ای دارد.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری راه های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام های ارزنده ای بردارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تأثیر دارند گفت: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب های شیروانی راه ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود