Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@00:35:00 GMT

اسارت در ۹ سالگی، رهایی در ۱۹ سالگی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۰۷۲

اسارت در ۹ سالگی، رهایی در ۱۹ سالگی

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، رسیدگی به این ماجرا از ۲۶بهمن۱۳۹۰و با گزارش ربودن پسربچه ۹ساله در بخش «بنت» شهرستان نیکشهر آغاز شد. با توجه به حساسیت ماجرا، کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر اقدامات گسترده خود را برای روشن شدن موضوع آغاز کرده و با تحقیقات میدانی از اهالی محل و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، سه سرنشین یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ پسربچه ۹ساله‌ای را درحالی‌که در کوچه مشغول بازی بوده، ربوده و به‌سرعت از محل متواری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر و همچنین بازجویی‌های صورت گرفته از اولیای کودک ربوده‌شده هویت آدم‌ربایان مشخص شد و تلاش برای دستگیری آنها در دستور کار مأموران پلیس این استان قرار گرفت.

در ادامه، مأموران پلیس آگاهی رد گروگانگیران را در مرز پاکستان پیداکردند که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد کودک ربوده‌ شده به این کشور انتقال داده‌شده است.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا دراین‌باره به جام‌جم‌گفت:اقدامات لازم با همکاری پلیس اینترپل برای دستگیری آدم‌ ربایان و آزادی گروگان و بازگشت وی به کشور در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. سرانجام پس از گذشت ۱۰سال، با استفاده از توان پلیس اینترپل ایران و همچنین ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدان محلی، آدم‌ربایان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند کودک ربوده‌ شده را بدون پرداخت پولی رها کردند.

وی با اشاره به این‌که پسر ربوده‌ شده پس از رهایی در خاک کشور همجوار از طریق پلیس اینترپل ایران به کشور برگردانده شد، افزود: این کودک پس از ۱۰سال دوری از خانواده سرانجام در پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر به آغوش خانواده برگشت و باعث خوشحالی بی‌حد خانواده‌اش شد. پسر ربوده‌شده پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتی عنوان کرد، آدم‌ربایان که هر سه‌نفر غیر ایرانی بودند مرا به علت اختلافات مالی که با یکی از بستگانم داشتند از طریق مرز زمینی به یکی از شهرهای کشور همجوار منتقل کردند. آنها در آنجا صرافی داشتند و مرا در این سال‌ها در آنجا نگهداری می‌کردند.

سردار شیرزاد گفت: پدر گروگان از همکاری پلیس اینترپل، پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر و همچنین معتمدین و ریش‌سفیدان محلی برای رهایی فرزندش از چنگال آدم‌ربایان قدردانی کرد.

رئیس‌ پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان هم در این‌باره گفت: «عاملان این اقدام خشن كه غیرایرانی بودند، طی یك اختلاف قبلی با عموی گروگان، در یكی از مناطق شهرستان نیكشهر دست به این جنایت زده بودند.»

گروه حوادث 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گروگانگیران آدم ربایان گروگان نیکشهر اختلافات مالی شهرستان نیکشهر پلیس اینترپل پلیس آگاهی آدم ربایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که اقدام به سرقت میلیاردی از خانه دو نفر از ایرانیان مقیم کانادا در شمال تهران کرده بودند، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی درباره جزییات این پرونده اظهارکرد:‌ مدتی پیش زن جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد که ساکن کشور کانادا است و برای عیددیدنی به ایران آمده است، اما زمانی که وارد خانه‌اش در نیاوران شده متوجه شده که سه تخته فرش ابریشم، دو تخته تابلوفرش، دو عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای و آینه‌شمعدان نقره‌ای به‌ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال از خانه‌اش به سرقت رفته است. پس از اخذ اظهارات شاکی و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پا در صحنه سرقت گذاشته و متوجه شدند خانه روبه‌روی منزل مورد دستبرد که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده است، هدف سرقت قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از سالم بودن درهای ورودی خانه داشت که این خود نشان از آشنا بودن سارقان با محل بود برای همین، شک کارآگاهان به سمت سرایدار ساختمان که چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک بود، رفت. بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان متوجه شدند که سرایدار مذکور پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به‌صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده اما در این میان با سه نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج بوده در ارتباط است.

وی افزود: تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه سه مرد جوان را شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری آنها در یک عملیات پلیسی شدند. متهمان که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی با سرایدار اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: سردسته این باند معترف شد که در گذشته حدود هشت سال در این برج سرایدار بوده و از حضور یا عدم‌حضور ساکنان در خانه‌شان مطلع بوده است. هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با دوستش و دو نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کرده و چون کلیدها را در اختیار داشته بدون آسیب به در وارد خانه شده است. 

ولیپور گودرزی با بیان اینکه چهار سارق طی مدت زمان ۲۰ روز،شش مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفته و هرچه توانسته بودند، سرقت کردند، گفت: این افراد پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودشان تقسیم کرده بودند. در نهایت با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهمان به همراه پرونده متشکله و برای برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند و تلاش برای دستگیری متهم فراری نیز در حال انجام است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند