Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@07:19:29 GMT

چین: واکسن‌های مشابه با فایزر و مدرنا در راه هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۸۹۲۲۶

چین: واکسن‌های مشابه با فایزر و مدرنا در راه هستند

به نظر می‌رسد چین به فناوری مشابه با شرکت‌های فایزر و مدرنا برای ساخت واکسن کرونا دست یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رسانه های رسمی چین گزارش داده‌اند که واکسن کرونای چینی که از فن آوری RNA استفاده می کند احتمالا مراحل پایانی آزمایش بالینی خود را در اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: جزییاتی از ۱۲ شرکت تولید واکسن ایرانی

رادیو ملی چین گزارش داده واکسن mRNA ساخت چین که در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد احتمالا تا اواخر آوریل مجوز آزمایش بالینی مرحله سوم در خارج از این کشور را کسب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین تاکنون مجوز تولید ۴ واکسن کرونای ساخت این کشور برای استفاده عموم مردم و یک واکسن دیگر برای استفاده اضطراری را صادر کرده اما هیچ یک از آنها از پلتفرم mRNA استفاده نمی کنند.

بیشتر بخوانید: چین واکسن‌های کرونا را ترکیب می‌کند

این کشور با بیش از ۱۷۰ میلیون واکسیناسیون دومین کشوری است که پس از آمریکا بیشترین تعداد دوز تزریق واکسن کرونا را در اختیار دارد.

فناوری mRNA توسط رقبای واکسن های چینی – شرکت‌های فایزر و بیونتک و همچنین مدرنا – مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری شامل دستورالعمل هایی برای سلول‌های انسان است که اجازه تولید پروتئین هایی را صادر می‌کند که بخشی از ویروس کرونا را که عامل بیماری است شناسایی و تشخیص می‌دهد.

ARCoV به صورت مشترک توسط آکادمی علوم نظامی، سوژو آبوگن بیوساینس و همچنین والواس بیوتکنولوژی تولید می‌شود. آزمایشات بالینی در خارج از چین می‌توانند رسما از ماه می آغاز شوند و احتمالا آمریکای چنوبی اولین گزینه برای میزبانی از این واکسن ها است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا آمریکا چین ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن فایزر واکسن مدرنا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۸۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!