Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا قصد دارد تا پایان ماه ژوئن (خرداد) طرح پاسپورت‌های واکسن را در سراسر کشورهای عضو این اتحادیه عملیاتی کند.   به گزارش یورونیوز، دیدیه ریندرز، کمیسر قضایی اروپا، روز سه شنبه ۲۵ فروردین (۱۴ آوریل) به نمایندگان پارلمان اروپا گفت این طرح از ابتدای ماه ژوئن به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود و تا ۲۱ همان ماه به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  پاسپورت‌های واکسن، که برخلاف نامشان بیشتر شبیه یک گواهینامه رانندگی خواهند بود، قرار است در بدو ورود شهروندان به رستوران‌ها، بارها، فرودگاه‌ها و جشنواره‌ها کنترل شوند.   دیدیه ریندرز به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: «این یک اقدام فوری است چرا که ما می‌خواهیم قبل از فرا رسیدن تابستان آماده باشیم. ما قصد داریم کاری کنیم که مقررات تا آخر ماه ژوئن تنظیم و اجرایی شوند.»   پیشتر مخالفت‌هایی با این اقدام اتحادیه اروپا ابراز شده بود و شماری از منتقدان این روش صدور پاسپورت واکسن و کنترل افراد را تبعیض‌آمیز خوانده بودند.   مخالفان می‌گویند چنین روندی مغایر با حقوق بشر است چرا که بین شهروندانی که واکسن زده‌اند و بقیه شهروندان تبعیض قائل می‌شود و نهایتا به نوعی اختلاف طبقاتی و اجتماعی گسترده دامن می‌زند.   کمیسیر قضایی اروپا در این باره گفت: «این کمیسیون بسیار سخت در تلاش واکسینه کردن هرچه گسترده‌تر جمعیت اروپا است تا احتمال بروز تبعیض در خصوص افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند کمتر شود.»   تینکه استریک، نماینده هلند در پارلمان اروپا، به یورونیوز گفت که پاسپورت واکسن کشورهای اتحادیه باید برای جلوگیری از هرگونه تبعیض، باید در کل اتحادیه اروپا مجاز باشند.   آقای استریک افزود: «هنگامی که کشورهای عضو شروع به استفاده از این گواهینامه‌ها در کشورهای خود می‌کنند نباید تبعیضی میان اتباع اتحادیه اروپا و شهروندان خود قائل شوند.»   مقامات اروپایی گفته‌اند این گواهی سبز دیجیتال تنها یک پاسپورت واکسیناسیون ساده نخواهد بود و اطلاعاتی نظیر تاریخچه تست کرونای فرد و همچنین ابتلای او در گذشته را در بر خواهد داشت.   پیشتر کمیسیون اروپا از نهادهای زیرگروه اتحادیه خواسته بود مجوزهای دیجیتال عبور، موسوم به «گواهی سبز» (Green Certificates) را تا پایان ماه مه عملیاتی کند اما در حال حاضر این گزینه از دستور کار کنار گذاشته شده است.   برخی از کشورهای عضو اتحادیه نظیر یونان و اسپانیا که بیشتر به گردشگری وابسته هستند و می‌خواهند روند ورود گردشگران تسریع شود، برای شروع زودتر این طرح تلاش می‌کردند. لینک کوتاه: asriran.com/003GkG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا