Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران حرم رضوی گفت: خطبه شعبانیه نگاه پیامبراکرم (ص) به ماه رمضان را برای ما ترسیم می کند.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی در در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در نخستین شب از ماه مبارک رمضان در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به شرح مختصری از خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: خطبه شعبانیه یکی از زیباترین و با ارزش‌ترین منشورهای اخلاقی و اعتقادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این خطبه ارزشمند نکاتی درباره عظمت ماه رمضان توسط پیامبر اکرم(ص) بیان شده و از ماه رمضان به عنوان ماه خدا، ماه برکت، رحمت و آمرزش الهی یاد شده است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: رسول خدا(ص) در این خطبه ماه رمضان را بهترین ماه ها، روزهای آن را بهترین روزها، و شب‌های آن را بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش را به عنوان بهترین ساعت‌ها معرفی کرده است.

وی ابراز کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) همه ما در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده ایم و خداوند ما را در این ماه مورد کرامت قرار داده است. نفس های انسان مومن در این ماه ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب نیز ثواب عبادت خدا را دارد.

سخنران حرم رضوی ابراز کرد: پیامبر گرامی(ص) در ادامه خطبه فرمودند: «این ماه اعمال شما پذیرفته و دعاهای شما مستجاب می‌شود بنابراین از پروردگار خویش با نیت های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید».

وی با بیان اینکه در ماه رمضان برای حضور در ضیافت بزرگ الهی به همه ما کارت دعوت داده شده است، بیان کرد: همه ما باید از این فرصت طلایی به بهترین نحو استفاده کنیم تا مورد رحمت و مغفرت الهی قرار بگیریم.  

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی بیان کرد: یکی از بهترین اعمال در این ایام کمک کردن به فقرا و نیازمندان جامعه است. بسیاری از افراد جامعه به خاطر شرایط کرونایی دچار مشکلات اقتصادی شده اند و کمک به آنها یکی از بهترین اعمال در این ماه الهی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خطبه شعبانیه ماه رمضان پیامبر ص خطبه شعبانیه ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب

علیرضا رئیس دانا مدیر انتشارات نگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: انتشارات نگاه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ۲ هزار عنوان کتاب حضور پیدا می‌کند.

این‌مدیر نشر گفت: از میان دو هزار عنوان چاپ‌شده توسط نگاه، ۱۵۰ عنوان چاپ اولی هستند و باقی عناوین تجدیدچاپ کتاب‌های قدیمی و چاپ‌شده‌اند.

کد خبر 6096317 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • نماهنگ |به دانش آموزتان نگاه ملی بدهید
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضور انتشارات نگاه با ۲ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • ما از شما نمی‌ترسیم!